Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

VAD HÄNDER???


Mulle

Rekommendera Poster

Hade några bilder på skrivbordet. Jag öppnade dom precis. Efter de så försvann dom bara, hur hittar jag bilderna igen??? Dom kan ju inte bara försvinna helt plötsligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade några bilder på skrivbordet. Jag öppnade dom precis. Efter de så försvann dom bara, hur hittar jag bilderna igen??? Dom kan ju inte bara försvinna helt plötsligt?

Har du testat "Ordna" eller "Placera" i "Innehåll" menyn? Ingen aning om det fungerar....men jag skulle testa det. Tror det har hänt nåt liknande för mig nån gång, och jag tror det fixade sig med att ordna ikonerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer du ihåg vad de hette så använd Sök under Arkiv, kanske finner du att de glidit ner nånstans...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast grejen e att jag inte kommer ihåg vad filen hette, jag kan ju säga så här att de är inga viktiga filer, skulle ändå slänga dom när jag ränsa skrivbordet. men jag vill ju inte råka ut för med nåt viktigt. Har kollat i Desktop folder, men där fanns dom inte, helt raderade.??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag var med om en liknande sak. Kolla om det har skapats en ny mapp i den hemmamapp som heter som ditt användarnamn? För mig så hade sakerna hamnat där av någon outgrundlig anledning! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova öppna mappen "Skrivbord" i din användarmapp och lista sedan innehållet och se om de inte dyker upp. Även om man säger "ordna" så hjälper inte det ibland då skrivbordet faktiskt bara är en mapp. Man kan prova ordna i bokstavsordning eller liknande istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har rättighet att se filerna så syns de inte. OS X kan vara rena lotteriet på den punkten...

Försök att logga in som root och seom du hittar filerna. Sedan kan du ändra till lämplig behörighet för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...