Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac OS X 10.4.7 snart här


Rickard Eriksson

Rekommendera Poster

Ny hamnade du väl helt fel Harryk.

Välkommen in på rätt ställe.

 

För övrigt var det en rätt usel hemsida. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar
bjoernowitsch

Åter till ämnet:

Redan för cirka två veckor sedan trodde några att 10.4.7 skulle komma. I går installerade jag mitt nya Tiger 10.4.3. När alla uppdateringarna av systemet var klara, hade jag fått in 10.4.6. Visserligen är min G4 på 450 MHz en aning äldre än många andra Macapärer, men den svalde tigern utan att hicka. Uppdateringarna till systemet håller den ju själv reda på. Så länge jag använde mitt gamla Mac OS X10.2.8, fick jag inte de allra senaste uppdateringarna, men med Tiger har jag fått det allra senaste som Apple bjuder på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch
Åter till ämnet:

Redan för cirka två veckor sedan trodde några att 10.4.7 skulle komma. I går installerade jag mitt nya Tiger 10.4.3. När alla uppdateringarna av systemet var klara, hade jag fått in 10.4.6. Visserligen är min G4 på 450 MHz en aning äldre än många andra Macapärer, men den svalde tigern utan att hicka. Uppdateringarna till systemet håller den ju själv reda på. Så länge jag använde mitt gamla Mac OS X10.2.8, fick jag inte de allra senaste uppdateringarna, men med Tiger har jag fått det allra senaste som Apple bjuder på.

361886[/snapback]

 

Ett tillägg:

Det senaste 10.4.7 fanns alltså inte med i uppdateringarna i går och har inte dykt upp än när jag höll utkik efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men däremot en iPhoto-uppdatering! Version 6.0.4!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte Apple satt något exakt releasedatum för när Mac OS X 10.4.7 ska komma? :wub:

 

Någon som vet ifall det kommer några nya features, eller är det endast buggfix? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte Apple satt något exakt releasedatum för när Mac OS X 10.4.7 ska komma? :wub:

 

362134[/snapback]

Har dom nog aldrig gjort med uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte Apple satt något exakt releasedatum för när Mac OS X 10.4.7 ska komma? :wub:

 

Någon som vet ifall det kommer några nya features, eller är det endast buggfix? :P

362134[/snapback]

 

10.4.7 är en minor uppdatering det kommer alltså inte komma några nya features, däremot vet jag att vissa saker som redan finns i systemet har blivit påbättrade framförallt på intel sidan, hurvida det påverkar program som redan finns eller inte återstår att se; Vissa OpenGL förbättringar har gjorts blandannat vilket teoretiskt skulle påverka alla program mer eller mindre, men de flesta av dessa förbättringar kan endast nås genom att skriva om programmet något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Herobix
Jo, klart 10.5 kostar pengar. Får väl se om man slänger ut 1200-1500:- på det. Kommer inte ihåg exakt vad Tigern kostar, men kommande (vad det nu heter) lär väl kosta samma.

 

En sak jag hoppas på i och med 10.4.7 är en uppdatering av Safari. När jag klickar i adressfältet vill jag att all text där makeras så jag med en gång kan skriva en ny webadress. Jag ska inte behöva klicka kommando+a för att sudda ut texten som redan står i adressfältet. Ett klick ska räcka.

 

355997[/snapback]

 

*host* ladda *host* ner *host* :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10.4.7 är en minor uppdatering det kommer alltså inte komma några nya features, däremot vet jag att vissa saker som redan finns i systemet har blivit påbättrade framförallt på intel sidan, hurvida det påverkar program som redan finns eller inte återstår att se; Vissa OpenGL förbättringar har gjorts blandannat vilket teoretiskt skulle påverka alla program mer eller mindre, men de flesta av dessa förbättringar kan endast nås genom att skriva om programmet något.

362235[/snapback]

Tackar, en fråga till: Kommer uppdateringen att kosta. Jag tror inte det men man kan aldrig vara nog för säker :kissing:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*host* ladda *host* ner *host*  :whistling:

362289[/snapback]

 

 

Det får stå för dig det. Jag betalar fortfarande för mjukvara och annan digital underhållning jag använder.

 

Annars låter jag hellre blir 10.5 Läste att någon här på forumet uppgraderar varannan gång. Tyckte det lät som en rätt bra teori, så kanske jag inte köper något förrän 10.6

 

Men nu väntar man ju med spänning på 10.4.7 här. Efter Pochas alla spådomar sitter man ju på helspänn. Och jag som åker bort i helgen, tänk om det släpps då:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Det får stå för dig det. Jag betalar fortfarande för mjukvara och annan digital underhållning jag använder.

 

Annars låter jag hellre blir 10.5 Läste att någon här på forumet uppgraderar varannan gång. Tyckte det lät som en rätt bra teori, så kanske jag inte köper något förrän 10.6

 

Men nu väntar man ju med spänning på 10.4.7 här. Efter Pochas alla spådomar sitter man ju på helspänn. Och jag som åker bort i helgen, tänk om det släpps då:)

362411[/snapback]

 

Det är ändå bara dumskallar (mig inkluderat) som laddar ner operativuppdateringarna så fort de kommer ;). På samma sätt är det ju bara dumskallar som köper windows innan servicepack 2 kommer... :w00t::w00t:

 

Om du känner någon som är student kan du köpa leoparden för 600 kr, så det är ju inte jättemycket pengar att lägga ut.

 

Och många tror att det inte blir något X.6, utan att det istället kommer XI.0 (mac os 11 alltså :wub::wub: ) Det är ju ytterligare ett skäl att köpa 10.5. 9.2 var ju ett bra operativsystem, så 10.5 blir nog också det.. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar faktiskt vänta med att ladda ner uppdateringarna och läsa rapporter om hur det har gått för folk. 10.4.6 ställde ju till det för en hel del användare här med fire wire-anslutna diskar tydligen.

 

Så visst. Jag laddar inte hem det på sekunden bara för att släpps. Men det hypas så dant så man blir ju spänd bara på släppet:)

 

Rasmus: 10.4.7 kostar ingenting, helt gratis att ladda hem via programuppdatering. Det är varje ny version av OS X som kostar pengar. 10.1 10.2 10.3 osv.

 

Nu snackas det ju om att det inte blir någon 10.6 utan OS X 11 istället.

 

Daniel: Får se om jag kan få någon student att köpa det åt mig. När det gäller att utnyttja rabatter är jag inte lika ärlig som när det kommer till nedladdning av kopierat material:)

 

Lyckades spela golf på ungdomsgreenfee i månadags. Mannen bakom disken fick uppenbarligen för sig att jag var junior, jag sa inte emot och sparade 110:- och spelade utmärkt golf till på köpet:) :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Måste abra säga att det inte kommer att heta mac os X 11. X står för just 10 ( och uttalas ten/tio) så det kommer att presenteras som mac os XI eller mac os 11.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt, det innebär säkert stora förändringar också :).

 

Tubular, tack så mycket för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tydligen dags mycket snart enligt de små fåglarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lustiga är att de inte kom i onsdags, jag har noterat att Apple med förkärlek brukar släppa uppdateringar tredje onsdagen i månaden, nu blev det inte så, antagligen har väl något strulat i sista minuten, och de fått justera och justera i programkoderna :P

 

Lär nog komma en 10.4.8 och 10.4.9 innan året är slut... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är tråkigt med siffror på ett operativ... men det underlättar just funderingarna vilken som är nyast =)... istället för djurnamn på version 11 kan de väll ha namn på ost eller glass? =D...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker bara det är bra med siffror på operativsystem. Underlättar precis vilken version det är av operativsystemet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lustiga är att de inte kom i onsdags, jag har noterat att Apple med förkärlek brukar släppa uppdateringar tredje onsdagen i månaden, nu blev det inte så, antagligen har väl något strulat i sista minuten, och de fått justera och justera i programkoderna  :P

363843[/snapback]

Men 10.4.6 kom ju den 3 april. En måndag dessutom. :ermm:

 

Räknar du med säkerhetsuppdateringar också, din kalenderbitare? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple kanske har lagt om utskicken, så vi har 10.4.7 nu på måndag :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där kulan har spått enhel del nu utan större framgångar... men den har faktiskt funkat! även om det inte var det den är skapt för men den skapar ett sug här på forumet hos folk.. sug efter uppdatering :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har uppdateringen kommit än??? sitter på jobbet nu så kan inte avgöra själv ^_^ ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...