Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac OS X 10.4.7 snart här


Rickard Eriksson

Rekommendera Poster

Rickard Eriksson

Mac OS X 10.4.7 snart här

 

Nästa version av Tiger, 10.4.7, uppges snart vara klart för utgivning. De utvecklare som testat har blivit uppmanade att fokusera på Mail, Safari, Aperture, Syncing och iChat.

 

>> Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar
Pocahontas

Vi har säkert 10.4.9 innan året är slut... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har säkert 10.4.9 innan året är slut... :lol:

355951[/snapback]

ni har säkert 10.5 innan året är slut också

 

men jag kör med tiger i 3 år till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var värst vad det duggar tätt mellan versionerna. Har haft Mac i tre månader och redan är den tredje versionen/uppdateringen av OS X nära förestående. Plus helt nya 10.5 innan årets slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var värst vad det duggar tätt mellan versionerna. Har haft Mac i tre månader och redan är den tredje versionen/uppdateringen av OS X nära förestående. Plus helt nya 10.5 innan årets slut.

355962[/snapback]

Jepp men 10.5 kostar pengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När f-n ska de egentligen uppgradera 10.3.9?!?! :angry::angry::angry:

 

*väntar otåligt*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
När f-n ska de egentligen uppgradera 10.3.9?!?!  :angry:  :angry:  :angry:

 

*väntar otåligt*

355970[/snapback]

 

Vad hade du väntat dig då..10.3.9 rev.2? :lol:

 

Nej där blir nog inget mer. Panther är bra som den är...i Apples ögon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hade du väntat dig då..10.3.9 rev.2?  :lol:

 

Ja, det är klart! :ThumbsUp::P Med lite fräcka features som inte finns i Tiger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp men 10.5 kostar pengar

355967[/snapback]

 

 

Jo, klart 10.5 kostar pengar. Får väl se om man slänger ut 1200-1500:- på det. Kommer inte ihåg exakt vad Tigern kostar, men kommande (vad det nu heter) lär väl kosta samma.

 

En sak jag hoppas på i och med 10.4.7 är en uppdatering av Safari. När jag klickar i adressfältet vill jag att all text där makeras så jag med en gång kan skriva en ny webadress. Jag ska inte behöva klicka kommando+a för att sudda ut texten som redan står i adressfältet. Ett klick ska räcka.

 

Vidare önskar jag mig ny menyhantering av favoriterna i Safari. Jag har en rad med olika dropdaown-menyer under adressfältet i Safari. Varför Apple, ska jag behöva klicka på varje meny för att både öppna och stänga den? öppnar jag en meny och vill till en annan ska det räcka med att bara dra musen över rubrikerna. Jag ska inte behöva stänga den öppna menyn med ett musklick för att öppna nästa meny med ett nytt musklick. Favoritmenyerna ska fungera på exakt samma sätt som menyerna i toppen på skärmen gör. Dvs, man ska bara kunna dra muspekaren hit och dit så faller den menyn ner som man råkar passera just för tillfället. Eller är det jag som gör något urbota dumt nybörjarfel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

En sak jag hoppas på i och med 10.4.7 är en uppdatering av Safari. När jag klickar i adressfältet vill jag att all text där makeras så jag med en gång kan skriva en ny webadress. Jag ska inte behöva klicka kommando+a för att sudda ut texten som redan står i adressfältet. Ett klick ska räcka.

...

355997[/snapback]

 

Har du provat att klicka på den där lilla symbolen längst till vänster (till vänster om http://)?

Då markeras hela befintliga URL'n och det är bara att skriva in den nya adressen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att klicka på den där lilla symbolen längst till vänster (till vänster om http://)?

Då markeras hela befintliga URL'n och det är bara att skriva in den nya adressen...

356005[/snapback]

 

 

Du ser, man lär sig något nytt varje dag:) Tack för tipset, men jag tycker iaf att man ska kunna klicka var som helst i adressfältet för att få samma resultat. Och menyerna för favoriter i Safari står jag också fast vid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om dom botar OSX från Altzeimers så blir jag nöjd. Jag vill helt anspråklöst att OSX ska komma ihåg mina Finder-inställningar - vilka program som öppnar vilka filer, listvy eller ikonvy - och jag vill också ställa in mapparna utan sidofält...jag vill alltså öppna en mapp och däri ligger undermappar och filer som lista - INGENTING annat (som gamla OS).

 

Jag tror dock inte Apple fixar detta. Dom har nog försökt fixa Altzeimers'en sedan OSX födelse, men bitit i gräset. Tydligen en mycket svår nöt att knäcka...men så fundamentalt. Lite skämmigt är det allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak jag hoppas på i och med 10.4.7 är en uppdatering av Safari. När jag klickar i adressfältet vill jag att all text där makeras så jag med en gång kan skriva en ny webadress. Jag ska inte behöva klicka kommando+a för att sudda ut texten som redan står i adressfältet. Ett klick ska räcka.

355997[/snapback]

trippelklick funkar också! men att klicka på symbolen innan url:en var ju smidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ser, man lär sig något nytt varje dag:) Tack för tipset, men jag tycker iaf att man ska kunna klicka var som helst i adressfältet för att få samma resultat.

356024[/snapback]

men om jag vill byta ut ett ord eller en bokstav i en url, då är det ju dumt om allt blir markerat... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag Panthrar vidare... man är ju lite Panthrad... :whistling:;) tills 10.5 kommer. Då blire nog ett köp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å vem är Rickard Eriksson, Nyhetsskribent....? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag Panthrar vidare... man är ju lite Panthrad... :whistling:  ;)  tills 10.5 kommer. Då blire nog ett köp.

356034[/snapback]

Jag kör varannangångsuppdatering. 10.1 -> 10.3 -> 10.5. Så jäkla mycket bättre tycker jag inte att varje uppdatering är att det är värt 1500 bappelupper!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att klicka på den där lilla symbolen längst till vänster (till vänster om http://)?

Då markeras hela befintliga URL'n och det är bara att skriva in den nya adressen...

356005[/snapback]

 

Den var ny för mig med! Annars kan man tripple-klicka på adressen. Om hela skulle markeras med ett klick hade man får klicka flera gånger för att få en markör antar jag. Smaksak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om jag vill byta ut ett ord eller en bokstav i en url, då är det ju dumt om allt blir markerat... :blink:

356033[/snapback]

 

Där hann du före mig ^_^ ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om jag vill byta ut ett ord eller en bokstav i en url, då är det ju dumt om allt blir markerat... :blink:

356033[/snapback]

 

Efter tio års användning av IE är man van vid att hela fältet markeras. I alla fall jag skriver nog oftast en helt ny webadress i fältet än jag byter ut någon bokstav. Men, smaksak som sagt var. Nu har jag ju fått det eminenta tipset att klicka på symbolen:)

 

Trippelklick fungerar väl i stort sett över allt när det gäller att markera saker. Men det är ju jobbigt:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ser, man lär sig något nytt varje dag:) Tack för tipset, men jag tycker iaf att man ska kunna klicka var som helst i adressfältet för att få samma resultat. Och menyerna för favoriter i Safari står jag också fast vid.

356024[/snapback]

Testa kringla-L då markeras hela fältet oavsett var på sidan du är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Nu märks det att 10.4.7 är på gång :)

 

post-113-1149613985_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Ska vi tippa att 10.4.7 släpps i kväll 22.47? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...