Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

- Jag tar en fittslick, tack!


mickefrisk

Rekommendera Poster

Personligen gillar jag inte Magnumglassarna, för mycket choklad å för lite glass. :)

Undantaget är vit Magnum, den vita chokladen är mums.

355490[/snapback]

Är du rasist? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan det inte bli tal om att äta Nogger.... :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du rasist? ;)

355497[/snapback]

I fråga om glass yes!

 

Fast några lakrits-puck hann ändå passera systemet då den fanns…

 

och det framstår som mycket märkligt då jag oxå samtidigt gillade 88:an!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

88:an var fin :) finns den inte kvar? :( lakritzglass finns i halvlitersförpackningar, också den god.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag tror 88:an finns kvar, en riktig god klassiker, köper jag fortfarande. Sandwichen är ju oxå en go klassiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Såg en 88 igår, var inne på Statoil i Alingsås och köpte tre Magnum..naturligtvis fick jag choklad på "fina skjortan" också :(

Skit samma, skulle bara vara i kyrkan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*hihihi* vi måste nästan starta en tråd där vi kan gissa oss fram till alla ord som är förbjudna - och kanske hitta några som de inte kommit på att blocka ännu....  :P

355179[/snapback]

problemet är ju att jag inte vet vad ni skrivit... moment 22 någon? :w00t::w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo - jag vill minnas att det tidigare fanns en ärkebiskop Kuuk i någon av de baltiska staterna. Nyhetsuppläsarna försökte hålla god min och läsa det som "kook" när han av någon anledning blev sverigeaktuell.

355056[/snapback]

Lite som under fotbolls-EM. Alla danska namn lästes upp på "svenska", men så fort man skulle nämna Bögelund så blev man helt plötsligt väldigt noga med de danska diftongerna... :w00t::w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns att man runt 1998 i ett nyhetsinslag i radion intervjuade en person som hette Bo Fors. Gissa om pausen mellan för- och efternamn blev extra lång! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bo-Fors?! :unsure: Vad är det för snuskigt med det?

 

I mina hemtrakter, där man har för vana att namnge personer med bynamnet framför dopnamnet, bodde en kvinna som hette Doris i byn Klitten.

 

Hon ville hellre bli kallad Doris Larsson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inget snuskigt alls. Men det var ett exempel på hur svårt det kan vara med vissa namn när de ska läsas upp i TV eller radio...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bo-Fors?! :unsure:  Vad är det för snuskigt med det?

 

I mina hemtrakter, där man har för vana att namnge personer med bynamnet framför dopnamnet, bodde en kvinna som hette Doris i byn Klitten.

 

Hon ville hellre bli kallad Doris Larsson.

355752[/snapback]

Fler snuskiga ortnamn:

 

http://www.tuppjuck.com/index.php?inc=obje...ex&sortera=namn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, där fanns Bögebacka med, som ligger en halvmil söder om platsen jag växte upp! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inget snuskigt alls. Men det var ett exempel på hur svårt det kan vara med vissa namn när de ska läsas upp i TV eller radio...

355753[/snapback]

Här är det minsann bara riktigt snusk som duger, j-larimej. :P

 

Anusviken i Mora är inte så kul när man bor där, och det beror inte på förekomsten av stjärtar eller smutsiga hål man kan trilla ner i.

Det skulle lika gärna kunna skrivas Annusviken, eftersom namnet kommer av Anna.

 

Det finns nog folk där som kallas An(n)us-Per på samma sätt som Klitt-Doris. :o

Fast inte lika snuskigt då. :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Laura i ràvé" (ràvé = röven) ska tydligen en kvinna ha kallats i mina hemtrakter. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
"Laura i ràvé" (ràvé = röven) ska tydligen en kvinna ha kallats i mina hemtrakter. :)

355761[/snapback]

Har oxå en "gammal goding" från mina hemtrakter, men det namnet får man inte nämna på forumet. Förmodar att det finns många "original-namn" från var o ens hemtrakt. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...