magnus Posted September 26, 2003 Share Posted September 26, 2003 Ja just det - har skapat en sån där slickbart läcker icon för OS X i Photoshop. Hur gör jag för att bibehålla transparensen när jag klistrar in iconen på en mapp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ackiboa Posted September 26, 2003 Share Posted September 26, 2003 Ja just det - har skapat en sån där slickbart läcker icon för OS X i Photoshop. Hur gör jag för att bibehålla transparensen när jag klistrar in iconen på en mapp? Du behöver en mask, du reglerar transparensen på skalan svart till vit. Prova Iconographer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberPet Posted September 26, 2003 Share Posted September 26, 2003 Icongrapher är underbar som plugin, det är bara att göra en 128x128 pixlars bild på ett lager (transparent) och sen spara den i Icongrapher. Smidigt som attan! Har själv gjort massor med egna custom-made ikoner som jag har på mitt skrivbord. Man kan även importera en ikon (från en mapp till exempel) om man vill vidareutveckla den och sen jobba vidare i Photoshop och sen exportera till Icongrapher och man har en ny modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
magnus Posted September 26, 2003 Author Share Posted September 26, 2003 Tackar för tipset, nu gick det lite lättare Link to comment Share on other sites More sharing options...
thevil Posted September 26, 2003 Share Posted September 26, 2003 Apropå symboler så läste jag lite om hur folk gör för att få Aqua-känsla i dem häromdagen. Hittade några sidor som kanske kan få igång hjärnan lite, exempelvis Creating photorealistic icons for Mac OS X, Lickable Candy Aqua Sphere Icons, Creating Aqua Images in Adobe Photoshop och Apple's Icons-sida. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnatte Posted September 27, 2003 Share Posted September 27, 2003 Jag sparar alltid dom som png och sen kör dom genom IconComposer som finns bland developer tools. Jag tycker det går smidigt. Iconographer tyckte jag var lite bökigt att få kläm på... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hub Posted October 6, 2003 Share Posted October 6, 2003 Det finns ett enkelt program på www.sticksoftware.com som heter Aquatint om man vill ha coola osx iconer. /hub Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.