Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildformat för icon i OS X


magnus

Rekommendera Poster

Ja just det - har skapat en sån där slickbart läcker icon för OS X i Photoshop. Hur gör jag för att bibehålla transparensen när jag klistrar in iconen på en mapp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja just det - har skapat en sån där slickbart läcker icon för OS X i Photoshop. Hur gör jag för att bibehålla transparensen när jag klistrar in iconen på en mapp?

Du behöver en mask, du reglerar transparensen på skalan svart till vit. Prova Iconographer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Icongrapher är underbar som plugin, det är bara att göra en 128x128 pixlars bild på ett lager (transparent) och sen spara den i Icongrapher. Smidigt som attan! Har själv gjort massor med egna custom-made ikoner som jag har på mitt skrivbord. :)

 

Man kan även importera en ikon (från en mapp till exempel) om man vill vidareutveckla den och sen jobba vidare i Photoshop och sen exportera till Icongrapher och man har en ny modell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sparar alltid dom som png och sen kör dom genom IconComposer som finns bland developer tools. Jag tycker det går smidigt. Iconographer tyckte jag var lite bökigt att få kläm på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det finns ett enkelt program på www.sticksoftware.com som heter Aquatint om man vill ha coola osx iconer.

/hub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...