Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bildformat för icon i OS X

magnus

Recommended Posts

Ja just det - har skapat en sån där slickbart läcker icon för OS X i Photoshop. Hur gör jag för att bibehålla transparensen när jag klistrar in iconen på en mapp?

Ja just det - har skapat en sån där slickbart läcker icon för OS X i Photoshop. Hur gör jag för att bibehålla transparensen när jag klistrar in iconen på en mapp?

Du behöver en mask, du reglerar transparensen på skalan svart till vit. Prova Iconographer!

Icongrapher är underbar som plugin, det är bara att göra en 128x128 pixlars bild på ett lager (transparent) och sen spara den i Icongrapher. Smidigt som attan! Har själv gjort massor med egna custom-made ikoner som jag har på mitt skrivbord. :)

Man kan även importera en ikon (från en mapp till exempel) om man vill vidareutveckla den och sen jobba vidare i Photoshop och sen exportera till Icongrapher och man har en ny modell.

Jag sparar alltid dom som png och sen kör dom genom IconComposer som finns bland developer tools. Jag tycker det går smidigt. Iconographer tyckte jag var lite bökigt att få kläm på...

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...