Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Brushed Metal - Nej tack.


thevil

Rekommendera Poster

Jag verkar vara en av dom få som gillar brushed metal bättre en aqua (vilket jag tycker är ganska fult faktiskt...).

Jag hoppades att apple skulle låta themes existera (iallafall color themes), men det är tydligt att dom gör allt för att hindra användaren att modifiera sitt system till sin egen smak nu förtiden :/

Windows XP ligger långt före på detta område nu, dessutom har jag svårt att förstå varför, när hela OS X är byggd kring en "theme engine" tillskillnad från OS 7/8/9 som mer eller mindre hadde hårdkodat utseende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tillskillnad från OS 7/8/9 som mer eller mindre hadde hårdkodat utseende.

Inte då! Jag kör aqua i både 8.5 och 9an och det är hur snyggt som helst, iaf om man jämför med standard för de systemen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå borstad metall, kan det här vara G5ans LCD-skärm? <_<

 

lcd-G5.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå borstad metall, kan det här vara G5ans LCD-skärm? <_<

 

lcd-G5.jpg

Ganska snygg vid första anblicken men grymt dammsamlande, ännu ett bra Photoshoparbete skulle jag säga. Var hittade du bilden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå borstad metall, kan det här vara G5ans LCD-skärm? <_<

 

lcd-G5.jpg

WOW!!! Det måste vara Porchedesign. Den har ju TARGA-båge..... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte då! Jag kör aqua i både 8.5 och 9an och det är hur snyggt som helst, iaf om man jämför med standard för de systemen. ;)

themes i OS 8.5/9 är "hack", systemet var aldrig designat för att ha "texturer" utan det mesta var skrivet i program kod, visserligen vart det mer textur baserat från 8.5, men stora delar av systemet krävde fortfarande patching för att få förändrat utseende. (vilket var anledningen till att Kaldieoscope och Aaron osv var tillägg/kontrollpaneler (dom laddas tidigt av systemet och kan där med patcha globalt innan några fönster skapats eller menyer blivit ritade osv.)

 

Vilket tillskillnad från OS X som är skapat med "texturer" i bakhuvudet, vilket är anledningen till att man genom ett enkelt musklick i interface builder kan switcha mellan auqa eller brushed metal (vilket man kan anse är två themes som apple har.)

men jag tycker det är fruktansvärt fult att blanda brushed metal och aqua, och aqua själv påminner mig bara om något tråkigt barn spel.

Synd att platinum dog, det är det theme jag gillade mest...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...