Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple släpper ny MacBook med Intel Core Duo


John Sandström

Rekommendera Poster

nu börjar man ju undra... vad är det egentligen man pröjsar 10.000 för när man köper en Pro? Lite större skärm, möjlighet till expresscard och lite mer minne som standard samt lite större hdd.... men är det värt så mycket pengar? Känns det inte som att en liten prissänkning på Pro vore på sin plats? eller har jag missat något?

 

/j.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 114
  • Created
  • Senaste svar
Känns det inte som att en liten prissänkning på Pro vore på sin plats? eller har jag missat något?

ja ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade man slängt in ett bättre grafikkort så hade MacBook nog kunnat bli en bra maskin i mellanprisklassen. Men nu får man nog vänta till nästa generation. :(

345940[/snapback]

 

Jo. Så blir det nog.

 

Jag älskar min PB12" och vill verkligen behålla det formatet även i framtiden. Men inte fasen vill jag ha byta ut bortstad läcker aluminium mot plast och rena larvgrafikkortet! Visst, den nya burken är säkert snababre än min, men jag vill har mycket högre prestanda om jag ska byta burk. Inte nån jäkla halvmesyr. :wacko:

 

Vad tusan tänker apple med med de här usla grafikkorten?! En av de stora fördelarna med den nya proppen är ju att kunna boota XP och spela! Vad tror de folk kommer använda BootCamp till? Lotus Notes? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
yope, marcus har rätt.. surfar och spelar quake.. samt använder ordbehandlare.. visst var det grafikkrävande ? ;)

 

ja, man får nog vackert vänta till nästa generation.. alltså.. har inte denna ibook (sorry, det sitter inpräntat i mej) synliga inbyggda högtalare?? va fan..

345962[/snapback]

 

Det hade jag inte sett. :w00t: Men... det har du rätt i. Jag ser inga högtalargrillar. Kanske skippar de högtalaren? :blink::blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm
Vad gör ni med alla superdupergrafikkort?  :w00t:

345955[/snapback]

Prestanda, riktigt hög prestanda! Det är vansinne att inte stoppa i ett riktigt bra grafikkort även i en knädator. CPU'erna blir knappast snabbare nu, det är grafikkorten som innehåller den riktiga kraften. Skillnaden är så stor att man nästan gör :blink:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja ;)

345976[/snapback]

 

jo.. men.. 17-tummaren kostar ju 27.495:-... vad kostade den förut? 28.495? kan man ens kalla det för prissänkning? 17-tummaren har väl inte fått någon uppgradering i hårdvaran som 15-tummaren?

 

EDIT: det är ju fortfarande väääldigt mycket mer pengar!

 

/j.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Okej, enligt databladet har den inbygga stereohögtalare. Då är frågan var de sitter. :wacko::wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

under äpplet på framsidan =) lysande högtalare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni?

Det här kan man väl önska sig i 40-års present.

 

post-7614-1147803913.jpg

 

Jag sa ju att de skulle komma i svart och vitt. Saknas bara den blankkromade undersidan.

:whistling::whistling::whistling::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni?

Det här kan man väl önska sig i 40-års present.

 

post-7614-1147803913.jpg

 

Jag sa ju att de skulle komma i svart och vitt. Saknas bara den blankkromade undersidan.

:whistling:  :whistling:  :whistling:  :whistling:

346039[/snapback]

 

 

Kan man önska det till 30-års present om tre år? :D

 

Fast dom har väl släppt nåt nytt då? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
under äpplet på framsidan =) lysande högtalare

346007[/snapback]

 

Säkert? Det var ju rätt coolt, fast... lite på fel sida. Man själv hör inget, men den som sitter bakom. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOW! Den ska jag ha! Billigt pris också! iMacen åker nog tyvärr ut på blocket, vilka specs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, synd att med grafikkortet men annars SUVERÄNT!

Bra priser också!

2.0 ghZ INTEL CORE DUO! Men, grafikkortet som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byggarebob

Någon som vet när dom förväntas dyka upp ute hos Apple-åf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Någon som vet när dom förväntas dyka upp ute hos Apple-åf?

346179[/snapback]

 

Det verkar ju som om de har bunkrat en del iaf i USA, så förhoppnigsvis finns det åtminstone demo-ex i svenska stores.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Jo, kanske någon redan har funderat ut, men högtalarna sitter vid gångjärnen, och pekar bort från den som sitter framför datorn. Alltså mot skärmens nedre kant.

 

Enligt Cyrus farivar, som har macworlds podcast i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert? Det var ju rätt coolt, fast... lite på fel sida. Man själv hör inget, men den som sitter bakom.  :ermm:

346067[/snapback]

 

driver med dej marcus =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
driver med dej marcus =)

346223[/snapback]

 

Tänkte väl nästan det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt MacForum så den billigast MacBooken Core Solo... B)

 

post-11483-1147815855.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drog iväg beställningen så snabbt jag bara kunde (vit, 2.0gHz, 80Gb HD, 1Gb RAM). Hoppas att den kommer den här veckan så att jag har något att leka med i helgen. Har längtat efter den här ända sedan i januari nu, och den motsvarade gott och väl mina förväntningar (bättre processorer än jag trodde).

 

Annars är den ju sanslöst clean och snygg. Undrar bara vad jag ska göra med all plats som kommer att bli ledig på skrivbordet när jag slänger ut min 19" CRT och PC-burk... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höger sko
Enligt MacForum så den billigast MacBooken Core Solo... B)

 

post-11483-1147815855.png

346233[/snapback]

det är ju fel som tur är!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...