Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple släpper ny MacBook med Intel Core Duo


John Sandström

Rekommendera Poster

Nu har man beställt en macbook!! Det blev den stora vita modellen, med 100Gb hdd. Enligt Apple kommer den senast den 5:e Juni.

 

Frågan är om man borde ha tagit den svarta, men det kändes inte riktigt värt 1500kr extra, eller vad tycker ni?

 

Ska iallafall bli härligt att få den när den kommer!!!

347001[/snapback]

 

Mycket bra köp :) Nja det beror på, den vita känns ju mer som en Mac :) Om man vill att den ska göra det, fast den svarta kanske är lite mer exklusiv.

 

Lite lång tid att få den skickad, nu är du rastlös va? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 114
  • Created
  • Senaste svar
Nu har man beställt en macbook!! Det blev den stora vita modellen, med 100Gb hdd. Enligt Apple kommer den senast den 5:e Juni.

 

Frågan är om man borde ha tagit den svarta, men det kändes inte riktigt värt 1500kr extra, eller vad tycker ni?

 

Ska iallafall bli härligt att få den när den kommer!!!

347001[/snapback]

 

 

vart beställde du din nya macbook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vart beställde du din nya macbook?

347018[/snapback]

 

 

apple store, det är snabbast så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose
Den här datorn måste väl i så fall jämföras med MacBook Pro? För MacBook ligger ju på 10795:- ink moms. I annat fall är det ju en prisskillnad på 6000:- till Macens fördel.

346925[/snapback]

 

13 " skärm har väl inte så många på pcsidan men jämför vad du får:

 

Dell Inspiron 9400 Intel Core Duo 1.83GHz / 1024MB / 100GB / TFT17 / DVDRW / x1400 256mb/WinXP Media Center ca 13400:-

 

Apples svaghet har alltid varit grafikkortet - tills imac core duo dök upp. Då blev det lite bättre. Men att sätta in som enda alternativ ett så DÅLIGT kort på de minsta konsumentmodellerna är inte bra enligt mig

Om man kör de program som apple skickar med så OK, men det finns ju dom som vill använda sig av andra program än apples...

Dessutom stoppar man in ynka 512 mb som standard - ja, för att det integrerade grafikkortet skall fungera optimalt får man ju byta ut alla minnen för de mår bäst av att monteras parvis - av samma storlek.

Kolla sen vad apple tar för sina minnesmoduler...

 

Detta är inget försvarstal för att använda en PC. Jag tycker apple tar ut för höga priser och tassar ett steg efter när det gäller grafikkorten - det vinner man inte några nya användare på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skiter i grafikkortet så vida det inte drar ner farten i Mac OS eler i iPhoto eller VLC eller så. Jag är ingen gamer. Däremot är jag fysiker och använder en hel del processorkraft i diverse simuleringar. Jag kan tänka mig att saker som tar en natt på min 1 GHz Tibook tar en timme eller två på MB eftersom de har snabbare processor och inte minst snabbare minne. Någon som vill köpa en Tibook? Vad tror ni man kan få? Den har ju superdrive och 15" skärm och 512 MB ram och 64 MB grafikminne så den är inte så omodern trots sin ålder. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick precis meddelande ifrån apple! Min Macbook har skickats iväg och ska komma fram senast 30:e Maj!!! Tjohoo!!

 

Det verkar ju rätt snabbt med tanke på att det var en bto med extra stor hdd....

 

Iallafall, vem vet. Har man riktigt tur så kanske man får den redan nästa vecka...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen

Va trevligt att man kan byta hårddisken sådär lätt :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
OH NO!? Ärligt....!??.  Hoppas det är han som överdriver och verkligen skrapade den. Men men det lär vi väl märka snart. . . .

346526[/snapback]

 

Enligt vad jag har läst så är ett ett demoex där folk verkligen har skrapat för att se hur mycket den tål. Den har alltså fått säkert ett års nötning på bara någon dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick precis meddelande ifrån apple! Min Macbook har skickats iväg och ska komma fram senast 30:e Maj!!! Tjohoo!!

 

Det verkar ju rätt snabbt med tanke på att det var en bto med extra stor hdd....

 

Iallafall, vem vet. Har man riktigt tur så kanske man får den redan nästa vecka...:)

347570[/snapback]

 

 

Det är inte den 30 maj än. Det blir säkert fördröjningar. Det brukar bli det... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ars Technia har testat MacBooken. Riktigt intressant, den slog bl.a MacBook Pro i ett grafik test. Den fick 9/10.

 

Testet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Kommit bilder på hur man enligt Apple ska lägga på kylpastan.

mobile01-514da8fc7fc5ce50359d0bd754a7c73c.jpg

mobile01-e89d3804df75a137bd9adbe040817a57.jpg

 

Källa

347634[/snapback]

 

Tråkigt att se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag va inne på den lokala apple butiken idag och lekte lite med den nya macbooken och jag måste säga att den va riktigt trevlig. Tangentbordet funkade riktigt bra enligt mig och den kändes riktigt kvick det lilla jag lekte med den. Om jag hade haft pengar att köpa en så hade jag lätt gjort det och det hade blivit en svart! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Tråkigt att se!

347659[/snapback]

 

Gaaaaaaaaah!! Mina ögon!! :w00t::w00t::w00t::w00t::ph34r::ph34r::ph34r::ph34r::ph34r::lol:

 

"Ta lite extra, för säkerhets skull". :wacko::wacko::wacko::wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...