Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken mobil leder här?


pjorgensen

Vad har du för mobil (märke)?  

179 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad har du för mobil (märke)?

    • Nokia
      28
    • Sony Ericsson
      122
    • Motorola
      3
    • Samsung
      6
    • LG
      5
    • Siemens
      4
    • Sharp
      1
    • Sagem
      1
    • Qtek
      4
    • Philips
      0
    • Ericsson
      2
    • Sony
      3


Rekommendera Poster

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar
GuitarFreak

Jag har en SE T290. Hade en Siemens S65 (tror jag den hette) som jag lyckades tappa i en färgburk när jag skulle kolla om det var dags för lunch :ermm: Hade ingen större lust att lägga ut några större summor på en ny telefon då kan jag ju säga ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
Nackdelen med SE att du kan ej uppdatera dom via macen eller går det nu?

Är det nån som vet?

344989[/snapback]

 

 

Min SE w810i fungerar fint att uppdatera via den inbygga uppdateringstjänsten i telefonen. Men jag vet att den funktionen inte fanns i k750i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SE P990i - Allt i ett - Mail, kontakter, musik, kalender m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjolahopp! det här var en gammal tråd ja...

 

BTW, jag har en W800i där joysticken börjar krångla rejält. Kvittot e borta också, så det blir svårt att reklamera den :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SonyEricsson tyvärr.. så jävla trött på den.

blir skönt att få en iPhone snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose
SonyEricsson tyvärr.. så jävla trött på den.

blir skönt att få en iPhone snart.

441925[/snapback]

 

Är S E dåliga? Ville stödja dem typ...

 

har skaffat min första mobiltelefon z530i - kollade om det gick att via blå tand å föra över bilder o grejor till imacen - och det gjorde det, så jag köpte.

Kan en massa grejor den där mobilen...

det går att ringa med den också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en Samsung igår, x820, världens tunnaste! Märks inte att man har den i fickan! Men släpps iPhone snart och den är lika liten som en iPod då blir jag ledsen i ögat…

 

Bluetooth, nån som vet på rak arm om den funkar med macen el måste jag plugga in å testa? Köpte en bluetooth-usb-sticka på ren chansning, står inte att den ska funka på mac men tänkte att det säkert funkar ändå… kanske var för optimistiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det bästa med min SE K750 är att den är himla kompatibel med min Mac! :D Blir lika glad var gång jag synkar eller kan använda den till något av mina program! :D därför vinner den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SE P990i - Allt i ett - Mail, kontakter, musik, kalender m.m.

441898[/snapback]

 

Lirar den problemfritt med Mail, iCal och Adressboken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en Samsung igår, x820, världens tunnaste! Märks inte att man har den i fickan! Men släpps iPhone snart och den är lika liten som en iPod då blir jag ledsen i ögat…

 

Bluetooth, nån som vet på rak arm om den funkar med macen el måste jag plugga in å testa? Köpte en bluetooth-usb-sticka på ren chansning, står inte att den ska funka på mac men tänkte att det säkert funkar ändå… kanske var för optimistiskt?

442038[/snapback]

 

 

Plugga in och testa, borde funka tycker jag, är väl en standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Köpte en Samsung igår, x820, världens tunnaste! Märks inte att man har den i fickan! Men släpps iPhone snart och den är lika liten som en iPod då blir jag ledsen i ögat…

 

Bluetooth, nån som vet på rak arm om den funkar med macen el måste jag plugga in å testa? Köpte en bluetooth-usb-sticka på ren chansning, står inte att den ska funka på mac men tänkte att det säkert funkar ändå… kanske var för optimistiskt?

442038[/snapback]

 

 

iSync funkar den inte med, tror inte heller att det kommer fungera att skicka poster från adressboken till den. Många av dom japanska/koreanska mobilerna har inte samma standard som "väst" mobilerna. Men det fungerar dock att skicka bilder osv. till den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, provade inte adressboken men kunde skicka bilder till datorn via bluetooth! Kul, stod på förpackningen att det funka till windows och mac nämndes inte alls så jag tvekade att försöka ikväll för jag orka inte leta drivrutiner men jag tryckte in stickan och datorn hittade den lätt och den hitta i sin tur mobilen lätt efter att jag skrev in koden i rätt ögonblick - fattar lite trögt - och först förstod jag inte filstrukturen men sökte jag på filnamnet såg jag var bilderna hamnade. Dock kunde jag inte fr datorn bläddra i mobilens filstruktur som jag hoppats, det kanske jag klarar imorgon. Men det var ju fantastiskt att det funka bara så där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig haft en enda eriksson/SE som inte har fått problem eller varit sjukt seg i gränssnittet(688, 768,610,630,k700i). Nu är jag kanske kräsen men jag tycker inte att det är acceptabelt med längre fördröjning än 0.2sekunder från det att man trycker på en knapp tills gränssnittet uppdateras. Varför ha flashig grafik om man inte kan uppdatera den. Sjukt enverande! Nu kampar jag på en nokia 6230i och den är helt ok, har haft den i ett år och den uppvisar inga problem, svettigt bra standbytid också.

 

En Apple hade ju dock varit att föredra! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en Samsung igår, x820, världens tunnaste! Märks inte att man har den i fickan! Men släpps iPhone snart och den är lika liten som en iPod då blir jag ledsen i ögat…

 

Bluetooth, nån som vet på rak arm om den funkar med macen el måste jag plugga in å testa? Köpte en bluetooth-usb-sticka på ren chansning, står inte att den ska funka på mac men tänkte att det säkert funkar ändå… kanske var för optimistiskt?

442038[/snapback]

 

Yay! Grattis till en grym telefon Jochum! BT till Macen funkar klockrent. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig haft en enda eriksson/SE som inte har fått problem eller varit sjukt seg i gränssnittet(688, 768,610,630,k700i). Nu är jag kanske kräsen men jag tycker inte att det är acceptabelt med längre fördröjning än 0.2sekunder från det att man trycker på en knapp tills gränssnittet uppdateras. Varför ha flashig grafik om man inte kan uppdatera den. Sjukt enverande! Nu kampar jag på en nokia 6230i och den är helt ok, har haft den i ett år och den uppvisar inga problem, svettigt bra standbytid också.

 

En Apple hade ju dock varit att föredra! ;)

442223[/snapback]

 

Jag sålde min 6230i för att jag ville ha ngt som syncade mot min iMac. Nu gör ju 6230i det. Grym telefon f.ö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yay! Grattis till en grym telefon Jochum! BT till Macen funkar klockrent.  :ThumbsUp:

442310[/snapback]

Tack, är verkligen grymt nöjd, designen med hyfsat stora knappar och display men ändå den ringa vikten och extrema tunnheten gör att jag inte märker alls att jag släpar på en telefon och en kamera i jeansfickan, ett lyckokast av dem!

 

 

En liten OT-fråga bara, jag kan med BT föra över bilder fr mobilen till datorn, jag kan surfa på datorn (nåja i den delade mappen endast förstås) från mobilen, men jag kan inte bläddra i mobilen från datorn, filstrukturen ser helt annorlunda ut i finder än vad den är i mobilen (på eng istf svenska oxå) och bilderna hittar jag inte, ska det gå och isåfall något tips?

 

Fråga två, varför finns ingen enkel på-och-av knapp för BT på datorn? Varför hålla på att parkoppla och avkoppla etc varje gång och ändå står BT-stickan och blinkar fast man kopplat bort, om man en gång kopplat ihop enheterna borde de komma ihåg det så man bara behöver klicka på koppla upp el nåt… el är jag ute och simmar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...