Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

kan inte läsa txtfiler i ipod


venacava

Rekommendera Poster

hej

 

jag har fått min helt nya ipod 20gb idag, och är överlycklig!!! har en fråga, och det är.. själva 'anteckningar'-funktionen i den, där man kan läsa olika textfiler.. jag försöker föra över mina lyrics, som jag sparat om i txtfiler i word, men det enda ipod visar är EN rad med konstiga symboler och tecken..

 

är det något fel jag gör?? och JA, jag har lagt den i mappen Notes..

 

 

 

sedan en fråga om överförings hastigheten.. det sägs ju att ipoden har firewire 400, och om jag har förstått det rätt, så laddar den filer i 400mb/sek!?!?! men det stämmer väl inte.. eftersom mina 870 låtar tog 7 min att föras över.. visst är det också snabbt, men jag förstår inte varför dem säger 'firewire' då...

 

pet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spara textfilerna med textedit istället för word. De måste vara i rent textformat, inte .rtf eller .doc eller nåt liknande. Kopiera från word till textedit, kör snabbkommando shift+cmd+T (make plain text i menyn format). Spara, för över till ipod.

 

firewire 400 = 400 mbit/s = 40 mbyte/s = 40 mb/s

 

en byte är åtta bitar. Oftast anges llagringsvolym i byte, ex megabyte (mb) eller gigabyte (gb). överföringshastigheter brukar dock mätas i bitar (bits på engelska), ex kilobit(k), megabit (mbit).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller förresten så vet jag inte... det borde väl gå bra med word också och spara som endast text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...