Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har ni för väskor?


River

Rekommendera Poster

Vad har ni för väskor till era datorer?

Själv så har jag en vanlig messengerväska, med datorn i ett 2:nd skinn. nedslängd i en enda stor röra med adapter, träningskläder, böcker, nycklar, vattenflaskor etc... Kanske inte så smart, men väldigt smidigt för mig.

Sedan finns det ju väskor med små formpressade fack för varje liten pryl, men vad gör man då om man vill lägga ner en extra tröja? Då måste man gå omkring med allt som inte får plats i väskan i en plastpåse och hur snyggt är det?

 

Min idé är att ju är att ju mindre väskan ser ut som en datorväska desto mindre stöldrisk är det. Vad finns det för andra aspekter? Hur gör ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en eastpak-rygga med datorfack. Datorn trycks dock först ned i ett Second skin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crumpler gör väskor som ser ut som vanliga axelväskor med rejält datorfack i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till iBooken har jag ett Tucano second skin och sen åker hela paketet ner i en samsonite väska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thegrange

Har min 12" iBook i ett urgammalt "skin" till en compaq som passar som gjutet. Sen får den ligga i en Timbukväska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Jag har en sån här och nån dator väska som ser ut som en vanlig tråkig ryggsäck. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en Crumpler Crippy Duck för att jag också ville ha en väska som inte ser ut som en datorväska, pga stöldrisken. Jag är mycket nöjd med väskan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en Crumpler Crippy Duck för att jag också ville ha en väska som inte ser ut som en datorväska, pga stöldrisken. Jag är mycket nöjd med väskan.

341770[/snapback]

 

Men ser man en väska med crumpler logga på så tänker man direkt: Powerbook/iBook! Iaf jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Någon som har något bra tips på någon snygg axelväska skinn/läder? med plats för kamera/pod/mbp + lite böcker och annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en Samsonite väska och där ryms det en massa grejer! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Kensington Sadelbag med Apple-loggan lite diskret inbroderad på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Andreas Leijon

Hade en hysteriskt stor Crumplerväska förut (Crisp Suit tror jag den hette), men man fick plats med något i den utöver datorn ändå så jag went slim jim och skaffade en sådan här.

 

post-107-1156100065_thumb.jpg

 

Plats för datorn och lite kablage. Kanske även en tidning. That's it. Dock mycket nöjd med min väskbantning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en Brenthaven Edge väldigt slim väska och är inte riktigt nöjd.. det är precis att jag får plats med nätadaptern nätverkskabel..

 

Fördelen med väskan är att den är väldigt lätt och tunn och det negativa är platsen..

 

Jag skulle inte rekomendera väskan, utan hellre köpa en liten större där man får plats med lite mer grejer.. här finns en länk:

 

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/sw...86DF&nplm=TH386

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffade en Crumpler Base Toucher för några veckor sedan, och jag är supernöjd! Jag tänkte först ta en axelväska, men insåg sedan att det skulle bli för mycket tyngd på axeln med allt jag skulle ha i väskan.

 

TG311_lm.jpg

TG311_screen1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till min iBook har jag en STM. Får plats med det mesta men ändå inte jättestor, med ett bra vadderat datorfack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För närvarande har jag en Honda insatsväska som följde med min motorcykel. Det är en axelremsväska med Hondas logga på, perfekt för min MBP i sitt röda second skin. Annars byter jag väska ganska ofta eftersom jag tycker det är kul med väskor. Till min G5:a har jag dock ingen väska he he. :lol::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Incase slim sleeve har jag... hur bra som helst om man bara ska ha dator å laddare, mkt mer får inte plats, MEN HUR SMIDIG Å BRA SOM HELST! rekomenderas varmt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till min iBook har jag en STM. Får plats med det mesta men ändå inte jättestor, med ett bra vadderat datorfack.

388701[/snapback]

 

Skulle du kunna ta en bild på hela ditt fack på STM väskan, skulle vara intresserad av en sådan. Ha gärna tillbehören i! :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag undrar ifall någon har något tips om en bra (och inte för dyrt) tips för en snygg väska där man får plats med datorn och en mindre digital systemkamera...

Jag gillar stm-väskorna skarpt men jag vet inte riktigt om de rymmer mina behov riktigt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Jag har en sån här...

post-8874-1188035141_thumb.jpg

 

Fast grå och grön...

 

Den fungerar helt ok... men jag är ju lite av en väskjunkie så jag är ständigt på jakt efter andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...