Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Webhotell


nilo

Rekommendera Poster

Har för några månader sedan bytt från FSdata till Azalea, vilka hitills varit mycket bra att ha att göra med.

Azalea

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in http://www.cliche.se Svårslagna priser...att registrera en .se domän kostar 175 SEK och sedan kostar deras billigaste konto 1 SEK i månaden. Att registrera en .com-domän kostar 1 öre (!)

Jag använder dem sedan några veckor, förvisso hade de problem med mysql-server i helgen, men annars har jag inget att klaga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B-One använder jag för min domän och dt fungerar finfint...

 

*Tipsa om* Jag betalar 12:- / månad för hosting etc.... Ser att billigare alternativ redan blivit rekomenderade men jag tipsar ändå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder mig själv utav WPsyd.com, de är absolut inte billigast men jag är inte missnöjd med dem. Tidigare var jag kund hos 24-7.se de var även dem bra dock fick jag ett bättre erbjudande hos Wpsyd.

 

Vad jag har förstått så har B-One och Cliche haft vissa "problem" men för de pengarna man betalar så tror jag nog man kan stå ut med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag har förstått så har B-One och Cliche haft vissa "problem" men för de pengarna man betalar så tror jag nog man kan stå ut med det.

Vad innebär "vissa problem" ? Jag har förvisso upplevt problem med Cliche redan efter bara ett par veckor men hoppades på att det bara var en engångsgrej. Vet du nåt som jag inte vet ?

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strul med mailservrar, prestanda problem, nertid på webbservrar osv. Detta är vad jag läst mig till på ex usenet om dessa hotell och jag har ingen erfarenhet utav dem själv.

 

var vädligt nära att teckna ett avtal med b-one men beslöt mig för att låta bli såhär i efterhand så ångrar jag det inte trots att mitt andra alternativ var dyrare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strul med mailservrar, prestanda problem, nertid på webbservrar osv.

Det stämmer rätt bra.

 

Det har dock aldrig varit långa nedtider etc, så jag personligen eller användarna av min domän har aldrig lidigt av det, men jag kan förstå att det finns personer / företag som inte gillar det. Dock som sagt, för dom pengarna så... Man får vad man betalar för... :eeeh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har använt Space2u för ett tiotal projekt och har aldrig haft några problem. De har dessutom utmärkt support om man behöver det någon gång. De är kanske inte så billiga, men känns istället väldigt pålitliga och bra på alla sätt och vis.

 

De är också de enda hostingbolaget som man får en Fri vecka vid Franska Rivieran av, som jag känner till.

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är också de enda hostingbolaget som man får en Fri vecka vid Franska Rivieran av, som jag känner till.

:-)

haha... kul! :)

Detta måste vara ett utmärkt sätt för Space2u att dra kostnaderna för den nybyggda (privata?) villan på företaget! Priset för VIP-kontot var relativt bra med tanke på vad man får för priset. Något jag absolut skulle kunna tänka mig att välja även utan Rivieran-paktet som lockbete.

 

Jag brukar tipsa våra kunder om Loopia.se. Det kostar lite mer än "lågbudjet-alternativen" men är å andra sidan mycket stabilt och smidigt. Bra kundservice och ett mycket funktionellt admingränssnitt (s.k. "Kundzon").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns ett i mitt grannskap, klicka på Olzzon.com så kommer du vidare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Den här tråden har ingen sagt något i sedan i höstas så jag tänkte ta upp den igen. För nu är jag på jakt efter ett pålitligt webhotel som också har webmail. Det jag har just nu kostar 400:-/månad inkl. moms vilket jag tycker är onödigt mycket. Jag behöver få plats med ca 75 MB. Det finns ju så många att välja på.

Tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör 4 olika projekt på space2u, och är helnöjdmed deras service... I synnerhet funkar supporten riktigt bra tycker jag. Även ett plus är deras synnerligen effektiva spam filtrering. Dom har även procmail script osv för mejlen, så mina behov fyller dom väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loopia har fungerat hur bra som helst under de tre år jag har varit kund hos dem. De har förvisso bara 50MB i sina paket, men det går att lägga till mer utrymme om du har behov för det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carambole har jag för mitt AB sedan läääänggeeeeee... kan väl anses dyra och dessutom har de bara 10 MB till mail - men den rullar.... telesupport.

 

B-ONE har jag för familjens hemsida (egen domän ala efternamnet på oss alla) - har inte märkt ngt nere eller andra problem - men se den är otroligt billig.... bara mailsupport... men det har fungerat bra när jag la upp sidan/mailen.

 

Lopia har en nära kollega (med krav) till mig för sitt bolag för att de rullar på de med... telesupport-

 

chello - försvinner nu för oss... deras support har varit från gräslig till ok.. till bra o trevlig.... mailsupporten tycker jag persnoligen har varit rent ut sagt löjliga svar på... moment 22... typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag har b-one för familjens hemsida. Jag skulle säga att det duger åt en sån sida men inte mer. Har man en lite mer "seriös" sida så kanske man ska titta på något annat ställe. Det är billigt och man får mycket utrymme. Kör PHP i Safe Mode.

 

Loopia har jag för en förenings räkning. Känns proffsigare, särskilt supporten, men är också dyrare.

 

Jag har haft space2u för familjens hemsida men det blev för dyrt eftersom jag i första hand behövde mycket utrymme. Supporten är outstandning och plus även för SSH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Jag använder mig själv utav WPsyd.com, de är absolut inte billigast men jag är inte missnöjd med dem. Tidigare var jag kund hos 24-7.se de var även dem bra dock fick jag ett bättre erbjudande hos Wpsyd.

 

Vad jag har förstått så har B-One och Cliche haft vissa "problem" men för de pengarna man betalar så tror jag nog man kan stå ut med det.

13042[/snapback]

 

 

Har själv haft WPSyd i ett par år, men nu upptäckt deras fula metoder ang. betalning! Hade en hel hög med domäner och webhotell reg. där, men har nu sagt upp rubbet...

 

Fick precis (15 juni 2006) faktura på 4 domännamn som jag betalt fram till den 22 nov 2006! Jag skrev och frågade om det inte var lite väl tidigt att skicka ut faktura på ev. förlängning av dessa domännamn nästan mitt i den period jag redan betalt för! Nej det tyckte de inte!!! De sa också att de skickat ut en avisering med e-post ang. denna förlängning, men det är en ren lögn! Enligt deras egna villkor ska de skicka ut en avisering ang. ev. förlängning, där man då har 14 dagar på sig att avböja. Där står dock inget om att förlängning ska göras 5 månader innan den gamla går ut. Men detta är ju helt oacceptabelt... När man sedan kontaktar dem säger de bara "avisering har gått ut med e-post" - vilket är alltså en ren lögn!

 

Ännu ett bedragarföretag..... :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv använder jag mig av Surftown.se för tre olika projekt och än så länge funkar det klockrent. Mycket prisvärt, mail och allt lull-lull man kan tänka sig. FTP, SSH, PHP, MySql m.m.

 

Har även inbyggd editor för hemsidor baserade på mallar för den som är novis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in http://www.cliche.se Svårslagna priser...att registrera en .se domän kostar 175 SEK och sedan kostar deras billigaste konto 1 SEK i månaden. Att registrera en .com-domän kostar 1 öre (!)

Jag använder dem sedan några veckor, förvisso hade de problem med mysql-server i helgen, men annars har jag inget att klaga på.

12953[/snapback]

Cliche är ett mycket bra webbhotell. Förutom att det deras support rätt ut sagt suger. Tog drygt två veckor för mig att få svar på en enkel fråga. Sedan tycker jag inte om att man måste köra ASP och Access om man kör ASP-paketet. Det går tydligen inte få MySQL med, som finns i PHP-paketet.

 

Jag rekommenderar HTMLsidan's Webbhotellslista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...