Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

G5 nu eller om tre månader


simons84

Rekommendera Poster

Jag tror att det närmsta året är den svåraste tiden någonsin att veta om man "tajmat" rätt när man köpt sin PowerMac. De lovar ju 3GHz i sommaren 2004! Hur många speedbumps kommer det bli? NÄR kommer de? Priserna? ugh... och när de väl gått över till den nya tekniken att tillverka processorerna på, hur snabbt kommer utvecklingen gå då? (det var inte meningen att rimma) Min poäng är alltså, framtiden för PowerMacens prisvärdhet i längden är väldigt oviss just nu. Jag är väldigt nyfiken på hur snabba de kommer vara om 1-1 1/2 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är väldigt nyfiken på hur snabba de kommer vara om 1-1 1/2 år.

Detta är den eviga frågan i datorvärlden....... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är väldigt nyfiken på hur snabba de kommer vara om 1-1 1/2 år.

Detta är den eviga frågan i datorvärlden....... ;)

Apples standardformulering 1A;

 

Den nya modellen [fyll i valfri beteckning] är den snabbaste vi någonsin gjort.

 

(Var det inte Povel Ramel som skrev det först?!)

 

:angel:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Jo, men så är det ju också.

 

Jag tänkte såhär när jag faktiskt beställde en: Jag vill ha en nu. Jag vet att processorn kommer bli snabbare och snabbare och om ett år 50%. Men kommer resten av burken uppgraderas lika fort? Med största sannolikhet: Nej. Kanske 400 MHz minne i minstingen, troligtvis aningen bättre grafikkort, men så mycket annat är det inte (räknar inte trådlöst tgb&mus). Alltså, eftersom jag faktiskt väldigt gärna vill ha den nu, och har väntat på den så länge, så är precis nu allra bästa tidpunkten att köpa den.

 

Jag kommer ju ändå sukta efter en ny inom ett år hur jag än gör, så bättre då att ha en nu så snart det bara går :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...