Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa webläsaren!


Dragonilm

Vilken är den bästa webläsaren?  

145 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken är den bästa webläsaren?

    • Camino
      20
    • Firefox
      31
    • iCab
      1
    • Internet Explorer
      7
    • Mozilla
      1
    • Netscape
      2
    • OmniWeb
      2
    • Opera
      2
    • Safari
      75
    • Shiira
      4


Rekommendera Poster

Safari helt klart. Överlägset snabbast vid scrollning etc, i Camino hackar alltid grafiken när jag scrollar lite tyngre sidor, t.ex med flash på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari helt klart. Överlägset snabbast vid scrollning etc, i Camino hackar alltid grafiken när jag scrollar lite tyngre sidor, t.ex med flash på.

332952[/snapback]

 

Ja, dessutom så verkar Camino (och även till viss begränsad del även Firefox) åstadkomma någon sort "hack" i musiken man för stunden spelar i iTunes. Det inträffar oftast då man laddar en sida. Med litet god vilja går det nog att bortse ifrån, men det inträffar ändå till sådan grad att man kan störas utav det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anders.kohler

Safari är en mycket trevlig browser men snabbast är helt klart Camino om man laddar ner cami-tools och ställer in den så här.

post-10266-1145890503_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari är en mycket trevlig browser men snabbast är helt klart Camino om man laddar ner cami-tools och ställer in den så här.

333149[/snapback]

Ladda ner SafariSpeed så blir Safari lika snabb :)B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner SafariSpeed så blir Safari lika snabb :)  B)

333150[/snapback]

 

Ska ni surfa eller ska ni leka racerbil :P Firefox är bäst för den är så Windowslik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ni surfa eller ska ni leka racerbil :P  Firefox är bäst för den är så Windowslik.

333173[/snapback]

 

Gah! Någon behagar skämta med oss! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gah! Någon behagar skämta med oss!  ^_^

333368[/snapback]

juppi och vi vet vem det är.... Eeeeeemiiiiiillll ! :angry:

fördrämmande unge...till snickeboa skall du...där du kan

tänka över dina synder :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Safari skulle vara så här stark i konkurrensen var det väl knappast någon fundering kring, men just nu ligger Internet Explorer på en fjärdeplats? Det var minsann dock en ögonöppnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg

Camino är helt klart bäst på OS X, eller njae, inte överlägset då. Röstar ändå på Firefox efttersom att den finns till alla större OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch

Ingen webbläsare klarar precis allt, men av dem jag hittills har använt, är jag mest nöjd med Camino 1.0 i flerspråksversionen. Före den använde jag Mozilla 1.7.12, men efter att Mozilla.org självt rådde användarna att sluta med den och byta till SeaMonkey, gjorde jag det, men blev inte nöjd med SeaMonkey i dess senaste version. Firefox? Njää, där kunde jag inte markera ord med piltangenterna i sökrutorna, så då föll den bort. Camino har inte något integrerat e-postprogram, så där använder jag Thunderbird, eftersom Apple Mail kan vara segt, särskilt när jag får e-post med bilder i. Safari har en alltför enkel blockering av popfönster. Där kan man inte ställa in vilka webbsidor man vill släppa genom popupfönstren från. Mozilla och SeaMonkey släpper genom för mycket, men i Camino finns en reklamspärr som fungerar utmärkt hos mig. Med den webbläsaren behöver jag ingen annan, utom i undantagsfall, men något sådant har inte dykt upp än, ta i trä!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

starkniclas

shiira är smidigare än safari eftersom man kan hålla inne musknappen för att få upp alt. menyn..annars är safari okej också..men värsta jag nånsin varit med om är ie..usch vad ful och långsam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Jag använder safari. Camino har jag som reserv (har fått sätta igång den några gånger)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dragonilm

Ärligt talat, är Opera så farlig som alla försöker ge sken utav? Visst, den ser ut som Windows, men med temat "Sofa King_13_1" kan läsaren bli riktigt snygg och "Mac-ig".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha ne det är det ju inte.. alla hatar windows även fast dom inte vet det :D  :P  ;)  :whistling:

332706[/snapback]

Nja min erfarenhet är att windowanvändare hatar sina sina datorer när dom inte gör som man vill! Fast om man säger Mac så ryggar de tillbaks av rädsla för det främmande. Kanske de flesta gillar sitt kärlek/hat-förhållande till Windows, PC och virus. En kraschad dator ger ju i alla fall tillfälle att gå och ta en kopp kaffe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstade för IE! :ermm::lol::D

Not! :ermm:

Kör Apples hederliga Safari! Funkar bra till det mesta! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge jag kör Mac OS 9 så håller jag på IE faktiskt. Av den enkla anledningen att jag fortfarande utan problem kan betala mina räkningar och deklarera med denna. Jag antar att det beror på IE:s dominans i windows-världen. Tabbfunktionen i Netscape gillar jag så Netcape använder jag till så gott som övrig surfning.

 

Safari har, vad jag hört, problem när det gäller att betala räkningar.

339068[/snapback]

 

Som sagt här hos mig finns det ej alls bekymmer med att använda Safari när man betalar räkningar! :D

Funkar utmärkt men det kan vara pga att det är en liten bank som jag har oxå! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ålandsbanken... Fått bra kritik över sin internetkonto!

du kan gå in och titta här ifall du vill... www.alandsbanken.fi

tyvärr finns dom ej i sverige va jag vet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dragonilm

Är det någon som vet om man kan "tabba" runt mellan flikarna i Safari? I Firefox går det utmärkt (ctrl+tab), men jag saknar det i Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge jag kör Mac OS 9 så håller jag på IE faktiskt. Av den enkla anledningen att jag fortfarande utan problem kan betala mina räkningar och deklarera med denna. Jag antar att det beror på IE:s dominans i windows-världen. Tabbfunktionen i Netscape gillar jag så Netcape använder jag till så gott som övrig surfning.

 

Safari har, vad jag hört, problem när det gäller att betala räkningar.

339068[/snapback]

Jag har Nordea och har inga problem med Safari när jag betalar räkningar.

 

Till OS 9 föredrog jag Mozilla WamCom 1.3.1, men när den inte fixade vissa sidor så fick det bli IE - tyvärr ett långsamt och fult, men nödvändigt, alternativ på OS 9-plattformen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Förresten, är det någon som tyckt att Safari på senare tid varit hopplöst instabilt? Tre flikar och litet joxande i fönstren så har det "avslutats oväntat". Nu har visserligen Apple släppt en utav sina Security Updates med Safari-förbättringar, men jag är inte helt övertygad ännu om att stabiliteten förbättras. Jag håller Safari, trots att jag tycker att programmet är min favoritläsare, som den mest instabila webläsaren av dem alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
bjoernowitsch

I ett tidigare inlägg tyckte jag att Camino 1.0.1 fungerade bäst till mitt Mac OS. Det där vill jag inte längre hålla med mig själv om. När jag skriver inlägg till forum, händer det att programmet låser sig om jag råkar slinta med fingrarna på tangentbordet. Firefox har jag egentligen aldrig tyckt var någon höjdare, därför att man inte kan markera text som man själv har skrivit i en ruta på en webbsida och sedan skriva ny. Dessutom öppnas länkar till sidor ur mina favoriter helt av sig själva. Därför har jag återgått till Mozilla 1.7.12 som dessutom har allt, webbsideredigerare som jag brukar redigera min länklista med, och så e-postprogrammet, även om jag inte alls har något emot Thunderbird. På jobbet använder jag PC, och där tycker jag bäst om SeaMonkey.

 

Det här är dagsläget för mig, men snart kanske det ändras, när jag har skaffat mig Tiger och vet vad senaste Safari går för. Att den inte är min huvudsakliga webbläsare beror på popupblockeringen. Det går inte att släppa fram vissa sidor, utan allt blockeras rakt av, i min gamla Safari 1.0.3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja topp 3 är tydligen FireFox Camino och Safari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Safari och är mycket nöjd med dess funkion. Har Firefox installerat och kör nästan aldrig det. Dels för att det är fult som stryk och dels för att scrollning med mighty mouse inte funkar som det skall utan gärna bläddrar en framåt - bakåt. Säkert en inställningssak men jag ser inte nyttan. Kan inte säga vilken som är den BÄSTA webläsaren. Har ju inte testat fler men om inte Omniweb kostade nästan 300 spänn skulle den nog vara den som fick förtroendet att göra jobbet ett tag för jag attraheras av upplägget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...