Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS X 10.2.8 släppt


Pocahontas

Rekommendera Poster

Som ni säkert alla läst på MacWorlds första sida, så ryktas det om en uppdatering.

Är inte det lite märkligt, så nära inpå kommande Panther. Vad blir nytt i Panther då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl stöd för nån hårdvarugrej kanske?

Kanske är dom bara snälla och gör så att vissa av systemförändringarna från Panther slår igenom även i Jaguar, så att man inte behöver köpa nytt OS bara för att köra vissa nya program.. eller nåt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att ladda ner. Så här skrivs det om uppdateringen:

 

Uppdateringen till 10.2.8 ger förbättrad funktionalitet och ökad stabilitet för följande program, verktygsprogram, tjänster och tekniker: Bluetooth, Classic-kompatibilitet, Finder, grafik, LDAP, ljud, Safari, strömreglering samt kompatibilitet med FireWire- och USB-enheter.

 

Uppdateringen innehåller också uppdaterade säkerhetstjänster och de senaste säkerhetsuppdateringarna.

 

Mer information om den här uppdateringen hittar du på:

 

http://www.info.apple.com/kbnum/n25524

 

[Flyttad hit från annan tråd, Admin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Uppdateringen till 10.2.8 ger förbättrad funktionalitet och ökad stabilitet för följande program, verktygsprogram, tjänster och tekniker: Bluetooth, Classic-kompatibilitet, Finder, grafik, LDAP, ljud, Safari, strömreglering samt kompatibilitet med FireWire- och USB-enheter.

 

Uppdateringen innehåller också uppdaterade säkerhetstjänster och de senaste säkerhetsuppdateringarna.”

 

 

/z

 

[Flyttad hit från annan tråd, Admin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni säkert alla läst på MacWorlds första sida, så ryktas det om en uppdatering.

Är inte det lite märkligt, så nära inpå kommande Panther. Vad blir nytt i Panther då?

10.2.8 borde rimligen bara innehålla rättningar och mindre förbättringar. Ny funktionalitet kommer först i Panther.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdateringen till 10.2.8 ger förbättrad funktionalitet och ökad stabilitet för följande program, verktygsprogram, tjänster och tekniker: Bluetooth, Classic-kompatibilitet, Finder, grafik, LDAP, ljud, Safari, strömreglering samt kompatibilitet med FireWire- och USB-enheter.

 

Uppdateringen innehåller också uppdaterade säkerhetstjänster och de senaste säkerhetsuppdateringarna.

 

Mer information om den här uppdateringen hittar du på:

 

http://www.info.apple.com/kbnum/n25524

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det känns som om datorn är lite snabbare, men det kan ju vara den vanliga villfarelsen. :)

Däremot har renderingen i Safari förbättras så att det märks. Sidor jag gjort som inte riktigt sett ut som de ska i Safari ser nu bra ut.

Kanske alla mina (och andras) buggrapporter gjort nytta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade också 10.2.8 nu när jag kom hem från jobbet, tycker helt klart att systemet har blivit lite rappare, mer responsivt, särskilt findern. Och Safari har ändrat bygge från 85 till 85.5 :lol:

Jepp och i systeminställningar så har mus resp tangentbord smält ihop till just "Tangentbord och Mus" med en flik för Bluetooth dito :)

 

En överlag positiv uppdatering. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mesta känns lite bättre, oroväckande lång start tid dock.

 

Apple har uppdaterat Dock så minimize-in-place har slutat fungera men det är ju inte hela världen.

SSH-säkerhetsbuggen verkar också vara fixad. Flash verkar vara uppdaterad tillsammans med annat som verkar göra Safari både snabbare och bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dator tvärhängde sig två gånger på fem minuter efter att jag installerat "två-åttan". Så fort jag startade mitt motu 828 så kom denna däringa rutan upp som säger att jag måste starta om min dator. Problemet löste sig efter att jag laddat ner nya drivisar till 828:an, besvärligt var ordet. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den (10.2.8) finns på Apple's hemsida så är dom väldigt hemliga. Jag kan inte hitta den i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha...då får jag vänta. Har bara modem hemma till min Mac. Brukar tanka hem grejer på jobbet - bredband men PC - sen ta hem det på USB-disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha...då får jag vänta. Har bara modem hemma till min Mac. Brukar tanka hem grejer på jobbet - bredband men PC - sen ta hem det på USB-disk.

Har du icq så kan jag skicka till dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den är inte för G5 alltså?

för jag får inte upp den i Programuppdatering på min G5 ialla fall.

10.2.7 kanske redan har dom uppdateringarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta är något, men jag tycker att fläkten i min PowerBook, som annars är så känslig, går mindre nu med 10.2.8. Kanske imbillning, men om inte så är detta den bästa uppdateringen sedan 10.2.3!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är inte heller säker på vad som är nytt, safari påstår fortfarande att den är version 1.0 (v85), men nog tycker jag att typsnitten ser skarpare ut än förut. och tja, det är svårt att vara säker men vissa sidor känns som om dom laddar snabbare också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha. nu kom jag på det. bokstäverna i safari går att läsa i minsta uppförstoringen nu. det gick inte förut. det verkar som något är annorlunda med anti-alias joxet. kan det stämma?

 

(fast min mirrordoor hittar _fortfarande_ inte det inbyggda bluetooth-kortet.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta är något, men jag tycker att fläkten i min PowerBook, som annars är så känslig, går mindre nu med 10.2.8. Kanske imbillning, men om inte så är detta den bästa uppdateringen sedan 10.2.3!!!

AppleFan.kext ingår i uppgraderingen så det är nog inte inbillning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta är något, men jag tycker att fläkten i min PowerBook, som annars är så känslig, går mindre nu med 10.2.8. Kanske imbillning, men om inte så är detta den bästa uppdateringen sedan 10.2.3!!!

AppleFan.kext ingår i uppgraderingen så det är nog inte inbillning.

Härligt!! Jag har nu hållt igång över 12 timmar och fläkten gick bara igång på lite sådär "halvhjärtat" när jag körde lite i Photoshop, inte alls fullt blås och orkanstyrka som annars. Väldigt nöjd! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, den versionen har man väl haft ett tag! :P 10.2.7 som följer med G5 verkar vara den samma som 10.2.8 för G3 och G4:or förutom att 10.2.7 är optimerad för att fungera på G5:an. Jag har t.ex. Safari 85.5 i 10.2.7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...