Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Behöringheter


LasseThid

Rekommendera Poster

Jag kör backup av pågående jobb från sju arbetsstationer via Retrospect till en extern hårddisk.

 

De pågående jobben har jag lagt i Delad-mappen på respektive Mac och sedan kopplat upp alla arbetsstationer mot backup-macen.

 

Retrospect har problem med att det inte har rätt att läsa filerna från de olika arbetsstationerna, men om jag ändrar rättigheterna på Pågående Jobb-mappen så att alla har rätt att både läsa och skriva så funkar det. Problemet är bara det att alla nya jobb av någon anledning får Inga Rättigheter eller Bara Läsa för Grupp och Övriga....

 

Går det att på något sätt ställa in att alla nya mappar som skapas automatiskt skall ha rättigheterna Både Läsa och Skriva för både användare, grupper och övriga?

 

Eller finns det något annat bättre sätt att se till att Retrospect kan läsa alla filer?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löste problemet genom att installera Retrospect klienter på alla macar och tanka ner en demo av Workstation/Server versionen istället för Desktop versionen.

 

Med Workstation kan man backa upp till 20 klienter över nätverket utan fildelning.

 

Bra mycket enklare, men också lite dyrare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...