Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacPrat har lagt ner!


Macigen

Rekommendera Poster

  • Svars 120
  • Created
  • Senaste svar
...men fortfarande har ingen berättat vad som hände eller pågick på MacPrat.

Please! Nalle Puha mig hit och Nalle Puha mig dit; jag vill veta. Någon...invig mig.

(iMatte=MacMatte)

Vi lär nog aldrig få reda på exakt vad som hände. Och det är egentligen inte så intressant. Jag har mailat med några av de inblandade, och gemensamt för de inblandade är att de har lite olika versioner om vad som faktiskt utspelade sig. Och Cubedude har ju själv sagt att beslutet att lägga ner Macprat hade växt fram under lång tid.

 

Jag är inte omedveten om "skvallervärdet", men jag uppmanar de som var inblandade och de som vet att inte redogöra för det. Risken är annars stor att missförstånd och konflikter som dog med Macprat väcks till liv igen, och det tjänar ingen på.

 

BTW, välkommen eva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill - bättre sent än aldrig - tacka CubeDude för MacPrat. Jag lärde mig mycket som nybliven macägare, och fick snabb hjälp när jag trasslat till det. Mycket värdefullt!

 

Jag tänker inte tjata på dig om att starta igen, men om det finns möjlighet att ta del av kunskapsbanken i framtiden vore jag jätteglad! Kanske i stil med hur du gjorde med första MacPrat, att forumet fick ligga kvar även om det inte gick att posta i det (med bara valda delar av forumet om inte annat).

 

Återigen, stort tack för MacPrat så länge det varade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det var så att Nalle Puh bodde i Sjumilaskogen, där Christoffer Robin lekte, och hans bästa vän var Nasse, som var ett väldigt litet djur... fast det var kanske inte det du ville veta? ;)

Ok, det där var i alla fall en start. Sjumilaskogen är MacPrat och Christoffer Robin är CubeDude, så långt är jag med...

Men vem är Heffaklumpen ?

:unsure:

Det måste väl vara jag.

 

Alla pratar om mig, men få har sett mig i verkligheten. Finns jag på riktigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla pratar om mig, men få har sett mig i verkligheten. Finns jag på riktigt?

Jag vet att du finns Macus, i alla fall var du bor och att du betalar för svarta bläckpatroner. :lol: Så nog finns du å jag tror inte du ser ut som en Heffaklump, fast å andra sidan vet jag inte ... har ju egentligen inte SETT dig, bara kommunicerat med dig.... hmmmmm.... :angel:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte omedveten om "skvallervärdet", men jag uppmanar de som var inblandade och de som vet att inte redogöra för det. Risken är annars stor att missförstånd och konflikter som dog med Macprat väcks till liv igen, och det tjänar ingen på.

Det känns bara lite underligt att ha missat nåt så kapitalt. Ungefär som om du tror att du är lyckligt gift och så en vacker dag flyttar din fru helt plötsligt utan att berätta varför. Visst skulle det äta dig lite...

Men ok, jag förstår din synpunkt. Jag får väl leva vidare i okunskap...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äter dig lite... hmm, nu blev jag väldigt hungrig plötsligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just de, iMatte! Några var heffaklumpiga (vilka det var lämnar vi därhän tycker jag) så Christoffer Robin lessna på alltihop. Nu springer han omkring och är lyckligt fri i en annan skog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, jag börjar hämta mig nu, ser att många av er är här. Måste bara testa lite av funktionerna i detta forum, hoppas att det är OK :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte:"Ungefär som om du tror att du är lyckligt gift och så en vacker dag flyttar din fru helt plötsligt utan att berätta varför."

 

Liknelsen är nog bra, för även om hon skulle berätta allt så skulle du inte förstå (såna drummlar finns inte). Alltså glöm/gräv ner det gamla och se framåt och vårda det nya förhållandet! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att all nyttig och lärorik info som ändå fanns bara togs bort sådär. Kunde man inte ha låtit det vara synligt åtminstone så att man kunde ha sparat ner sådant som man tyckte var viktigt?

 

Å andra sidan hade jag ju kanske inte hittat hit annars. Här är min avatar mycket större och finare :-)

 

Hursomhelst. Det var bra så länge det varade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det funnits en avatartävling så skulle du ha vunnit den, rana!

Man blir riktigt glad när man ser den, kan aldrig tänka mig några hårda ord från dig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bah o jag som "switcher" hade gjort mig hemmastadd på macprat =/ *suck* men man får väl göra som man har gjort IRL, flytta o lär känna nya människor! =) Det här ska nog bli bra, men jag tackar ändå för all hjälp jag fick den första tiden med min kära Mac! the king is dead, long live the king! Mazel Tov!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tragiskt !

Har hämtat mycket kunskap av olika karaktär på MP men nu är det alltså slut :blink:

 

Vill passa på att tacka samtliga inblandade "resenärer" från MP oavsett: vit eller svart - röd eller blå - vänster eller höger- osv.

..det krävs väl två poler för att generera energi.

Ser nu fram emot att få ta del av era funderingar här istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Vid midnatt händer något, enligt ryktet...

Det stämmer nog.... för nu finns det ännu ett Macforum i Sverige igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm

Jag som börjat vänja mej vid det här. Vad gör man? Jo, drar ner lite på 99mac, för där är det alltid för mycket snack om ointressanta saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som börjat vänja mej vid det här. Vad gör man? Jo, drar ner lite på 99mac, för där är det alltid för mycket snack om ointressanta saker.

För mig är det ingen skillnad... Tidigare var det MacWorld, MacNytt, 99Mac och MacPrat.... saknaden var stor efter MP la ner... så nu är ordningen återställd, fast nu heter forumet "Hard Mac Cafe" istället.

 

Fast har man inte lika mycket tid som mig, så det är klart då måste man ju prioritera ett eller två forum. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...