Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacPrat har lagt ner!


Macigen

Rekommendera Poster

Det lilla trevliga forumet finns inte längre! (w00t)

Det är chockerande hur man bara kan klippa av ett forum utan att det har varit nått större tjafs!?? <_<

MacPrat finns alltså inte längre och jag saknar mina vänner redan. Som tur är så finns ju många redan här och fler lär det komma.

Nu satsar jag hundra på MacWorld istället! Här kommer det att bli mycket mera trafik, jag lovar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 120
  • Created
  • Senaste svar

Jag är ytterst förvånad! :o

 

Lessnade CubeDue eller vad? Kan någon annan ta över om han inte orkar?

 

Jag satt och läste lite inlägg och skulle just svara på ett inlägg där och så var sajten borta. Kändes minst sagt snopet och jag är lite besviken. Har lagt ner mycket tid och energi på det forumet och det känns tråkigt om det ligger något bakom detta som vi "vanliga" användare inte fått veta om.

 

Jag hoppas det bara är temporärt till känslor svalnat och att det återkommer igen med nya krafter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nedstängningen kom lika plötsligt för mig....

 

//Kidde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det nu dessutom drivs en kampanj där medlemmar uppmanar varandra att lämna sidan [---]

 

Det låter ju otrevligt- vad rör det sig om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt chockad!

Han hade t o m beställt flera klistermärken som ligger klara för lev.

Jag fattar ingenting? :huh:

 

Rasta!

Jag saknar nu länken till "Folkuniversitetet", för jag skulle till att boka några kurser! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju besynnerligt, jag fick ett brev från en mycket aktiv vän där han meddelade att

han nu lämnar MacPrat......fattar ingenting, lite smågnabb har det varit, en annan vän

blev avstängd, i mitt tycke orättvist, men det är moderatorn som bestämmer,. och vart så nu med

förstår jag, en fnurra uppstod....men lägga ner...

 

Ja ja, människan är svår att begripa.

 

Låt oss nu inte få hit gnabbet bara....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist. Macprat var sympatiskt. Inte för att jag var aktiv där heller (typ 20 inlägg under ett och ett halvår) men nu känner jag mej ändå lite hemlös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chockad! Förvånad! Ledsen! :o:unsure: *gråter*

 

Men hoppas som Petra att MacPrat kommer igen med nya tag. Känner mig lite vilsen just nu, som om någon kastat ut mig från mitt hem utan att jag vet varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

??? Jag fattar ingenting heller. Beror det verkligen på tjafset tycker jag ändå att det kom vansinnigt plötsligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm

Jag hade ett personligt meddelande som jag skulle kolla när jag märkte att det var stängt.

 

Grundproblemet var väl helt enkelt att öppenheten och det höga taket byttes mot hårdare moderering där ganska oskyldiga trådar anklagades för att vara olämpliga. Jag visste inte ens att någon avstängts, men det kändes lite grinigt när Lindström-tråden bara togs bort. Det kändes som 99mac-stuk. Ska man ändå förlora diskussioner hux flux kan man ju lika gärna vara där. Nästan.

 

Dessutom hade MacPrat tekniskt fungerat riktigt dåligt några dagar. Jag var ibland vaken inloggad eller utloggad, och det bara strulade. Dessa två saker i kombination gjorde att jag hade bestämt mej för att prioritera ner MacPrat lite.

 

Någon kampanj för att lämna MacPrat var det väl inte direkt, men det blev väl några inlägg om vad MacPrat hade för funktion. Slutet på den tråden har jag förstås inte sett alls.

 

Sådana diskussioner är självklart tråkiga för en admin som lagt tid och pengar på att få det att funka bra. Han kände sej såklart trängd mellan olika intressen - frihet kontra oönskade ämnen - och tröttnade. Synd att han bara tog väck allt, men det var hans forum och vi var gästerna. Jag säger tack för det som var, och det som var bra var bra och resten glömmer vi. Det kanske är nostalgi, men gamla MacPrat tyckte jag bäst om.

 

Nu frågar jag mej om jag ska hänga här nåt eller om jag ska ta 99mac i första hand. Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu frågar jag mej om jag ska hänga här nåt eller om jag ska ta 99mac i första hand. Vi får se.

Du kan ju prioritera båda ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm

Nu frågar jag mej om jag ska hänga här nåt eller om jag ska ta 99mac i första hand. Vi får se.

Du kan ju prioritera båda ;)

Tja, det finns ju lite annat man har att göra, leka med barnen och betalt arbete och sånt. Obetalt också när jag tänker efter. Men jag får säga att jag kommer nog att sakna det lite mer personliga i MacPrat, och det får man aldrig i 99mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lessnade CubeDue eller vad? Kan någon annan ta över om han inte orkar?

Jo, det gjorde han.

Jag uttryckte mitt intresse att ta över om det fanns medlemmar som fortfarande ville att MacPrat skulle finnas, men han ville inte att MacPrat skulle fortsätta om inte han som skapat det kunde kontrollera det.

Så är det med det.

MacPrat har stilla insomnat.

 

Beep, beep, beep, beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snopet var det ju men det är ju bara att köpa läget :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu frågar jag mej om jag ska hänga här nåt eller om jag ska ta 99mac i första hand. Vi får se.

Jag tycker du (och alla ni andra "MacPratare") ska prioritera detta förträffliga forum.

 

macpressen.jpg

För det är ju så att MacPrat bildades när MacPressen blev uppköpt av MacWorld och vi som var på MacPressens forum var rädda för att vi skulle splittras och den familjära känslan skulle försvinna.

Nu har ju MacWorld forum bara blivit bättre och bättre, så vi kan nog få till en familjär känsla här också, fast en stor sådan. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, en riktig kärnfamilj är vi :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ett personligt meddelande som jag skulle kolla när jag märkte att det var stängt.

 

Någon kampanj för att lämna MacPrat var det väl inte direkt, men det blev väl några inlägg om vad MacPrat hade för funktion.

Det olästa meddelandet var kanske det spam som skickades för att få medlemmar att sluta posta på MacPrat.

Det var ett av skälen att Tomas till slut gav upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ett personligt meddelande som jag skulle kolla när jag märkte att det var stängt.

 

Någon kampanj för att lämna MacPrat var det väl inte direkt, men det blev väl några inlägg om vad MacPrat hade för funktion.

Det olästa meddelandet var kanske det spam som skickades för att få medlemmar att sluta posta på MacPrat.

Det var ett av skälen att Tomas till slut gav upp.

I så fall var det Väldigt Väldigt DUMT att skicka sådant meddelande, jag kan förstå Tomas.

Bara att beklaga detta tilltag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag var inte aktiv på macprat kan jag väl inte påstå men jag antar att all moderering fick forumet att gå i graven. Från början var det ju "hur fritt" som helst i stort sett och vad jag förstått så bara öste det in moderatorer osv.

 

Tråkigt att inte Macprat finns numer dock kändes det för min del att 3 forum var för mkt, 99mac o macworld tycker jag gott och väl fyller mina behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nedstängningen kom lika plötsligt för mig....

 

//Kidde

Och för mig. Kom hem ikväll och forumet var stängt. Fick ett meddelande från admin där han berättade att han tröttnat, helt enkelt. Mycket, mycket tråkigt. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 forum var för mkt, 99mac o macworld tycker jag gott och väl fyller mina behov.

Nja, det finns väl ett forum till, MacNytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lessnade CubeDue eller vad? Kan någon annan ta över om han inte orkar?

Jo, det gjorde han.

Jag uttryckte mitt intresse att ta över om det fanns medlemmar som fortfarande ville att MacPrat skulle finnas, men han ville inte att MacPrat skulle fortsätta om inte han som skapat det kunde kontrollera det.

Så är det med det.

MacPrat har stilla insomnat.

 

Beep, beep, beep, beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep.

Dr Blau, kan inte du skicka ett PM eller ännu hellre mail till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att MacPrat försvann - jag snackade med Tomas igår om "livet som admin" men förstod inte att han var så nära att stänga forumet.

 

Det är skitjobbigt att bli påhoppad ifrån medlemmar (som ibland kan vara väldigt elaka) och jag tänkte personligen lägga ner 99mac när det var som värst för ett par år sedan. Nuförtiden är jag glad att jag inte gjorde det.

 

Förhoppningsvis dyker det upp ett nytt alternativ, om det är så ställer jag gärna upp med råd, programvara, server osv om konceptet är "rätt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...