Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur stor bildyta på denna 20"?


Semmelman

Rekommendera Poster

Hej Jochum,

Bildarean är 430mm x 270 mm :P:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har en sådan. En härlig skärm :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För liten? nu blir jag nyfiken. Vad ska du ha den till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Layout, skönt å kunna titta på ett A4 stående el uppslag helst i 100% utan att behöva titta på den nedförminskad.

Fast jag har en bra 21" CRT som får hänga med några år till, nyfiken bara, fluktar på en mac mini å då skulle en ny TFT va mycket snyggare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det med pivot-funktion i OS X, kan du väll kolla på en sådan också?

328819[/snapback]

Näe tyvärr, måste ha plats med paletterna till höger oxå samtidigt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte Apples 30-tummare (billig och bra :lol::lol::lol::lol::lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe tyvärr, måste ha plats med paletterna till höger oxå samtidigt. ;)

328821[/snapback]

en 30" med pivot då :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, om jag vinner på Lotto!

 

Men det finns 21" eller 20,1" el liknande TFT som är lite större även på höjden, men de blir ju dyrare då oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver du en hög skärm, ska du väll inte titta på widescreen-skärmar egentligen?

 

EDIT: Det här tex har ju fler pixlar i höjdled. Vet inte om det är någon bra skärm i övrigt, bara klickade på första bästa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jomen jag vill ju ha oxå mer plats för paletterna juh!

 

För några år sen hade jag två skärmar, en för paletterna, inte minst bra i 3D-program där en skärm går åt bara för tidslinjen. Men nu har jag nästan vant mig vid 21", men om jag köper ny skärm vill jag inte gå ner i storlek utan hellre till det bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din länk ledde bara till början, men de hade t ex en Samsung 21" 2141T som är 1600x1200pixlar, det låter då som perfekt för mig, kostar bara lika mycke som datorn. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din länk ledde bara till början, men de hade t ex en Samsung 21" 2141T som är 1600x1200pixlar, det låter då som perfekt för mig, kostar bara lika mycke som datorn. :)

328831[/snapback]

Oj, det var inte meningen :blushing: Men det var den skärmen jag kollade på ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Fast 1920x1200 (24") är ju ännu roligare, kostar bara som två datorer… :lol:

328834[/snapback]

 

Jag kör precis den upplösningen på precis en så stor skärm, fast en CRT då. :whistling::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Har du en 24" CRT?!! Trodde knappt det fanns…

328862[/snapback]

 

Jupp, en gammal sony trinitron. Bredskärm och allt.

 

Den är superfin. Knappt värd att byta mot något. ;):lol::D

 

https://forum.macworld.se/index.php?showtop...ndpost&p=271834

Här syns den, bredvid pocahontas 17-tummare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag har oxå Sony trinitron, men 21", men din ser inte så mycket större ut faktiskt, skulle jag gissa skulle jag bara gissa på 22-23", men ju större skärm desto mindre synlig skillnad så här, fast det gör större skillnad på riktigt förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Hmm, jag har oxå Sony trinitron, men 21", men din ser inte så mycket större ut faktiskt, skulle jag gissa skulle jag bara gissa på 22-23", men ju större skärm desto mindre synlig skillnad så här, fast det gör större skillnad på riktigt förstås.

328882[/snapback]

 

Den ser faktiskt inte jättestor ut, men diagonalen är 57 cm som blir 22,4 tum. Som alltid med CRT tappar man ju en tum eller två på den faktiska ytan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min diagonal är ca 50 cm. :)

 

Menade att 3" på 50cm är inte lika stor procentuell skillnad som hoppet mellan 15" och 17", kommer ihåg datakursen man gick och man upplevde det som lyxigt att få gå från 14" till 15" skärm när man började 2:a terminen. :D Sen fick jag en 20" hemma. Då var man kung nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Nä precis, mindre procentuell skillnad.

 

Men har du wide?? Bredskärmar ser ju alltid pyttesmå ut i förhållande till lika stora 4:3 eller 5:4-skärmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, min ser ut exakt som din, lite andra siffror uppe i högra hörnet: Multiscan520GS, osså lite mindre förstås. Den ser lite konstig baktill, har en fem st kontakter som ser ut som antennkontakter, aldrig förstått vad de är till för men som tur är har den en vanlig VGA kontakt. Min skärmbild är nästan 30cm hög och ca 40cm bred.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...