Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

2x 2,5 = Quad?


sinnjacka

Rekommendera Poster

det är just det jag var rädd för, jag vet inte säkert men enligt hon som säljer den verkade det som att det ine finns någon dokumentation eller skivor kvar. bara en burk. jag får väl vara glad om det finns en nätsladd :D  :D  kan man hitta hardwearetest på apples supportsida eller hur gör jag liksom?

327052[/snapback]

 

 

Ta en titt på datorn först du....starta den, lek runt lite...inte så mycket någon här på forumet kan göra...du måste själv bedömma...ta med en polare som är duktig på Mac är mitt råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok nu är den köpt och hämtad visade sig att det var en dual 2,0 och inte 2,5. strunt samma det var vrålmycket ram i den och jag fick den billigt, (det fanns inte någon nätadapter, precis som jag misstänkte :P )

 

men nu jäklar ska jag omformateraa rasket men hur gör jag det när jag inte kan lösenordet till det enda kontot på datorn?? jag är inloggad nu, men den enda som kan lösenordet har gått bort. jag kommer väl bli tvungen att autensifiera innan jag kan installera om OSX?

 

 

 

sen en sak till: när jag öppnade datorn så såg jag att det var en hel del damm i den, inte jättemycket men som ett ludet lager på vissa plana ytor. vad kan jag göra åt detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inget lösenord för att installera om datorn. bara du har systemskivor till den.

 

 

Jag tror du kan ta bort dammet med "luft på burk" (komprimerad luft) och blåsa bort med det. Inte säker dock, kan vart något annat det var bra för

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en tigerskiva från apple jag har alltså inga skivor tillhörande PM G5 utan universalutgåvan av tiger. funkar det?

 

 

 

jag ska alltså inte torka bort dammet???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dammet kan du helt enkelt blås ut eller suga ut, var dock lite försiktig och sug inte ut sladdar med mera... :)

 

Angående lösenordet tför administatorn, se nedan:

 

Resetting the original administrator account password

 

Follow these steps to reset a password when there is only one administrator account on the computer, or if the original administrator account (of several) needs a password reset. "Original" administrator account refers to the one that was created immediately after installing Mac OS X. If the original administrator password is known, the original administrator user may reset the passwords of other administrator accounts using the steps described above.

 

1. Start up from a Mac OS X Install CD (one whose version is closest the the version of Mac OS X installed). You should first disable Open Firmware password protection, if it is enabled. Hold the C key as the computer starts.

 

2. Choose Reset Password from the Installer menu (or Utilities menu in Mac OS X 10.4 Tiger). Tip: If you don't see this menu or menu choice, you're probably not started from the CD yet.

 

3. Select your Mac OS X hard disk volume.

 

4. Set the user name of your original administrator account.

Important: Do not select "System Administrator (root)". This is actually a reference to the root user. Do not confuse it with a normal administrator account.

 

5. Enter a new password.

 

6. Click Save.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det är alltså bara en dvd jag har med tiger på inget annat (därav det billiga priset, inga manualer inga skivor, inte ens en elsladd).

 

om jag inte kan använda mina iBookskivor men det tror jag inte. eller?

 

 

eller jag kanske kan göra installationen via firewire? från min ibook alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en tigerskiva från apple jag har alltså inga skivor tillhörande PM G5 utan universalutgåvan av tiger. funkar det?

jag ska alltså inte torka bort dammet???

330074[/snapback]

har du en orginal-Tiger fungerar det utmärkt.

 

Dammet kan du helt enkelt blås ut eller suga ut, var dock lite försiktig och sug inte ut sladdar med mera... 

Jag har hört att det inte är bra att dammsuga i datorn. Jag tror mer på att blåsa bort dammet. Anledning: om någon lossnar, hamnar det på golvet istället för i dammsugarpåsen.

 

Angående lösenordet tför administatorn, se nedan:

Ska datorn omformateras, behöver man inte lösen. Bara att starta upp med C intryckt, och formatera, installera.

 

ja det är alltså bara en dvd jag har med tiger på inget annat (därav det billiga priset, inga manualer inga skivor, inte ens en elsladd).

 

om jag inte kan använda mina iBookskivor men det tror jag inte. eller?

eller jag kanske kan göra installationen via firewire? från min ibook alltså!

330078[/snapback]

Det kan gå använda ibookskivorna, men det är inte säkert. Det system osm ligger på dom är anpassat enbart för ibooken. har du en riktig version av Tiger är det dok inga problem, som jag skrev ovan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du en orginal-Tiger fungerar det utmärkt.

330110[/snapback]

 

finns det låstas tigrar? hamstrar med ditmålade ränder :P:P

 

 

egentligen är det en windows NT-skiva som någon skrivit "äpple" på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det låstas tigrar? hamstrar med ditmålade ränder :P  :P

egentligen är det en windows NT-skiva som någon skrivit "äpple" på

330112[/snapback]

Det finns orginal-skivor samt modellspecifika versioner, som tex den du nämnde du har till din ibook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...