Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Använda musik som ringsignal


qwertyu

Rekommendera Poster

Har en K700. Har lyckats synka med Bluetooth och också fört över en mp3-fil. Men den går inte att använda som ringsignal. Alternativet är gråmarkerat. Någon som vet varför det blir så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har Vodafone som operatör kan du bara använda mp3-filer som du köpt av Vodafone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett program som ändrar filen så att den är drm skyddad det är sånna filer som funger som ringsignal på live:de telefoner. sök på google så kan du hitta ett sånt prog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Tråkigt bara att det är PC-program. Men tur att jag har en jobbdator av den sorten... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Tråkigt bara att det är PC-program. Men tur att jag har en jobbdator av den sorten... :-)

321888[/snapback]

 

Då kanske det löser sig i slutänden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
Har en K700. Har lyckats synka med Bluetooth och också fört över en mp3-fil. Men den går inte att använda som ringsignal. Alternativet är gråmarkerat. Någon som vet varför det blir så?

321303[/snapback]

OT? :blink:

Jag har en Nokia 6230 & Vodafone. (Inte Live.) Jag kan välja valfri mp3-fil som ringsignal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tips Schinzon! Nu kan jag ha vilken mp3 jag vill som ringsignal. Över till problem två: om jag fill klippa bort lite intro i en låt och gå direkt på refrängen - vad använder jag enklast för program? Garageband? (Har aldrig öppnat det programmet)

 

(Jag är qwertyu, har en annan login från jobbet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev glatt och ordentligt överraskad när jag märkte att min K700 också accepterade AAC-kodade låtar. Däremot går de inte att ha som ringsignaler.

 

Jag försökte med Apple Lossless också, men det gick inte ens att spela. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min V600 fungerar både AAC och MP3 som ringsignaler.

På min K700 fungerar varken AAC eller MP3 som ringsignal.

Båda med Vodafone.

Logik? Uppenbarligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT?  :blink:

Jag har en Nokia 6230 & Vodafone. (Inte Live.) Jag kan välja valfri mp3-fil som ringsignal.

322114[/snapback]

 

Det är live telefonerna som är spärrade, kommer inte ihåg men tror faktist att dem plocka bort det så att man kunde använa "vanliga" mp3:or

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min V600 fungerar både AAC och MP3 som ringsignaler.

På min K700 fungerar varken AAC eller MP3 som ringsignal.

Båda med Vodafone.

Logik? Uppenbarligen inte.

323602[/snapback]

 

Nä. tror att dem plocka bort det för ett tag sen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tips Schinzon! Nu kan jag ha vilken mp3 jag vill som ringsignal. Över till problem två: om jag fill klippa bort lite intro i en låt och gå direkt på refrängen - vad använder jag enklast för program? Garageband? (Har aldrig öppnat det programmet)

 

(Jag är qwertyu, har en annan login från jobbet)

323444[/snapback]

 

Det kan jag tyvär inte hjälpa dig med, varför jag viste om drm är att jag hängt lite på esato.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...