Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WinXP på Mac, problem med internet och drivers.


MacAlex

Rekommendera Poster

Hej har lite problem med att komma upp på internet och drivers. Har installerat Windows XP Pro SP2 och det har funkat bra förutom detta då. Klistrar in från ett forum.

 

Hello there! I have sucessfully installed Windows XP Pro SP2 on my iMac 17 "!

I decided to install the Macintosh Drivers afterwards, so I shut down Windows, went into Mac OS X, burnt a DVD with the drivers, ejected DVD, restarted, went to Windows, Put the DVD in the iMac, installed drivers with two windows said that Windows logo was not passing, ignored as said, restarted my computer, was going to boot but a error came up said that the drivers were not installed right or something, I went to Windows anyway, it started to boot and it restarted, couldn't get to XP, so I chose go to last working Windows Configuration and it worked. But when I started it, it came up a error window:

 

"WARNING: The ATI Control Panel failed to initialize because no ATI driver is installed, or ATI driver is not working properly. The ATI Control Panel will now exit."

 

And there is a icon with Graphics Setting but nothing happends when I open it. I also tried to connect to the internet but nothing happens and there seem to be something weird. What to do? Otherwise it works but I want to connect to the internet and don't have any error.

 

Hope the explanation was OK to read and please come with an answer! If I find a solution I will post it.

 

/ImAlexander

 

Tycker det är rätt forum för det är ju Boot Camp! Någon som har tips? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fixade sig! :) Det var nog att jag tog ur skivan innan jag startade om. Installerade om drivrutinerna och nu funkar det jättebra! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Macalex!

 

Om du vill få ett stabilt system på din Core Duo så sök emulators och

Core Duo, sen läs vad som kan uppstå för fel, för även om Mac har släppt

ut Win XP till din maskin så räkna med barnsjukdomar.

 

Tex dom gamlingarna som jag har gillar inte OS X däremot gillar dom XP

eller win 2000, om jag ska ha X på någon så behövs ide eller sata,

för att resultatet blir stabilt, och det blir bara dyrt! och roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Macalex!

 

Om du vill få ett stabilt system på din Core Duo så sök emulators och

Core Duo, sen läs vad som kan uppstå för fel, för även om Mac har släppt

ut Win XP till din maskin så räkna med barnsjukdomar.

 

Tex dom gamlingarna som jag har gillar inte OS X däremot gillar dom XP

eller win 2000, om jag ska ha X på någon så behövs ide eller sata,

för att resultatet blir stabilt, och det blir bara dyrt! och roligt.

320872[/snapback]

 

Hej Macwin! Det funkar hur bra som helst på datorn med XP. :) Tack ändå för tipsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...