Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flärpen har lossnat


mono_cut

Rekommendera Poster

Idag när jag skulle öppna min ögonsten :cry: på jobbet så hade flärpen som håller fast skärmen lossnat. Den, som vi ser på bilden, tillsammans med en mikroskopisk fjäder satt klistrade till magneten som finns där vid hålet.

 

Givetvis har jag båda smådelarna i säkert förvar.

 

Kan man laga detta själv eller måste man lämna in?

 

Ursäkta bildkvaliten... taget med mobilen. Kan nog inte jobba mer idag... :cry: min iBook :wub:

 

Hjälp mig!

post-6028-1144316550_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar
Idag när jag skulle öppna min ögonsten  :cry: på jobbet så hade flärpen som håller fast skärmen lossnat. Den, som vi ser på bilden, tillsammans med en mikroskopisk fjäder satt klistrade till magneten som finns där vid hålet.

 

Givetvis har jag båda smådelarna i säkert förvar.

 

Kan man laga detta själv eller måste man lämna in?

 

Ursäkta bildkvaliten... taget med mobilen. Kan nog inte jobba mer idag...  :cry: min iBook :wub:

 

Hjälp mig!

319537[/snapback]

 

Jag tror det blir ett inskick på det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det blir ett inskick på det där.

319550[/snapback]

 

:cry::cry::cry::cry::cry:

 

... garantin har gått ut... fabrikationsfel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:

319553[/snapback]

 

Du kanske kan ta den till någon snäll åf som kan pilla tillbaks den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske kan ta den till någon snäll åf som kan pilla tillbaks den?

319554[/snapback]

 

Jag får väl knalla förbi macforum i gbg efter jobbet. De kanske gör det för en billig summa om jag lovar att göra mitt nästa inköp där :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Jag kollade igenom manualen, men det verkar inte stå något om lock-delen av haken. Dock beskriver den den biten som sitter i bottenlådan.

 

Jag kan maila manualen, om du vill ha den ändå och leta själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade igenom manualen, men det verkar inte stå något om lock-delen av haken. Dock beskriver den den biten som sitter i bottenlådan.

 

Jag kan maila manualen, om du vill ha den ändå och leta själv.

319569[/snapback]

 

Det skulle vara jättesnällt Marcus. Här är min skräp(M$)mail:

 

electronicwarfare (at) hotmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Det skulle vara jättesnällt Marcus. Här är min skräp(M$)mail:

 

electronicwarfare (at) hotmail.com

319576[/snapback]

 

Kommer med ens. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Jag får väl knalla förbi macforum i gbg efter jobbet. De kanske gör det för en billig summa om jag lovar att göra mitt nästa inköp där  :whistling:

319566[/snapback]

 

Hehehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Mono_cut, fick du mitt mail? Jag behöver veta vilken modell du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mono_cut, fick du mitt mail? Jag behöver veta vilken modell du har.

319593[/snapback]

 

12" har jag... inköpt Nov 2004

 

Jag Pm:ar min riktiga mail som kan ta emot större attach.

(jag fick dina två andra)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får väl knalla förbi macforum i gbg efter jobbet. De kanske gör det för en billig summa om jag lovar att göra mitt nästa inköp där  :whistling:

319566[/snapback]

Äääh, det är bara att fladdra lite med ögonfransarna så gör de det gratis! Det funkade i alla fall för mig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äääh, det är bara att fladdra lite med ögonfransarna så gör de det gratis! Det funkade i alla fall för mig.  ;)

319627[/snapback]

 

Det kanske jag skulle prova :) Måste bara gå och inhandla mascara först... eller kanske får slå på stort med lösögonfransar :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det det som menas med feminism? Att vi killar skaffar lösögonfransar och mascara så vi också kan flörta till oss fördelar.

 

Eller vi ska kanske bara betala?

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det det som menas med feminism?  Att vi killar skaffar lösögonfransar och mascara så vi också kan flörta till oss fördelar.

 

Eller vi ska kanske bara betala?

 

:D

319657[/snapback]

 

:D:D Jag tror att det är just sådana fenomen feminismen är kritisk till, men när det gäller min iBook :wub: är jag beredd att överge mina principer om jämställdhet. Den måste bli heeeel igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske jag skulle prova :) Måste bara gå och inhandla mascara först... eller kanske får slå på stort med lösögonfransar  :P

319637[/snapback]

Gärna kjol och högklackat oxå!

 

Jag hade sabbat mitt tangentbord och killen på MacForum sa att han aldrig har sett någon lyckas med det som jag gjort, haha! Men han var snäll o pillade lite och bytte ut en tangent och en fjäder och så var det done.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gärna kjol och högklackat oxå!

319674[/snapback]

 

Nu är det dock så, har jag sett, att det finns även kvinnliga medarbetare på Macforum. Så, jag kanske ska behålla kavaj och slips på iallafall :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det dock så, har jag sett, att det finns även kvinnliga medarbetare på Macforum. Så, jag kanske ska behålla kavaj och slips på iallafall  :lol:

319677[/snapback]

Mjoo, men där upp på MacForum där de fixar saker, har det verkligen någonsin stått en tjej där? *funderar* Mjooo, kanske när jag hämtade min iBook... För 2 1/2 år sedan! :P I övrigt så tror jag det är fattigt med tjejer där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vet du inte att tjejer är betydligt mer svårflörtade än killar? ;):whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vet du inte att tjejer är betydligt mer svårflörtade än killar?  ;)  :whistling:

319685[/snapback]

 

Inte om jag visar dem min iBook :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte om jag visar dem min iBook :wub:

319692[/snapback]

Haha :P:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det flera på forumet som lyckats pilla sönder den där grejjen?? jävla skumt, det vill inte jag råka ut för ..:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det flera på forumet som lyckats pilla sönder den där grejjen?? jävla skumt, det vill inte jag råka ut för ..:(

319764[/snapback]

 

Jag har googlat runt, men inte hittat något konkret fall. Men det måste vara fler är jag som lyckats.

 

Jag gjorde dock inget speciellt med iBooken, och jag är i allmänhet mycket försiktig med locket. Stänger alltid sakta och mjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har googlat runt, men inte hittat något konkret fall. Men det måste vara fler är jag som lyckats.

 

Jag gjorde dock inget speciellt med iBooken, och jag är i allmänhet mycket försiktig med locket. Stänger alltid sakta och mjukt.

319769[/snapback]

hoppas de löser sig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas de löser sig..

319842[/snapback]

 

Tack! Det hoppas jag oxå... stackars iBooken är ju en krympling nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...