Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nu flyttar jag snart!


Ardrí

Rekommendera Poster

Kan det ens snöa i april??!! Va är det frågan om!?  :angry:

319513[/snapback]

 

Det märks att du inte är torr bakom öronen. April är den opålitigaste månaden på året. Det kan vara allt i från snöstorm till högsommar värme. Det är bara att acceptera det... B):D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar
Det märks att du inte är torr bakom öronen. April är den opålitigaste månaden på året. Det kan vara allt i från snöstorm till högsommar värme. Det är bara att acceptera det...  B)  :D  :D  :D

319774[/snapback]

 

Nej jag vägrar acceptera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger mig snart raklång och går inte upp förrän det är +22° :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag vägrar acceptera.

319786[/snapback]

 

Du får tycka vad du vill, men naturkrafterna gör som dom vill... B):D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får tycka vad du vill, men naturkrafterna gör som dom vill... B)  :D  :D  :D

319793[/snapback]

 

Äh jag står över naturkrafter...när jag lämnar kontoret idag så kommer det vara 30c plus. Jag kanske lämnar jackan här på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1966 var det likadant- vinter fullt ut till mitten på mars- sen kom våren som ett skott.

319617[/snapback]

Var det inte året det var så mycket snö? Jag har för mig det, för vi hade precis flyttat till villan pappa gjort iordning. Jättemycket snö med kanonbra snögrottor :D och att våren kom fort minns jag oxå eftersom jag var 6 år och fick min dockvagn och den var jag ute med ganska tidigt den våren :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni får väl flytta till östkusten, här är det soligt!

Fina påskfärger du fick till där Axelman.

319563[/snapback]

 

Jag vet inte, men på min östkust har det snöat i dag. Snö i Norrköping i morse och snö i Katrineholm på förmiddagen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström
Alla har vi varit med om att det har snöat på onatuliga dagar. Men då har våre kommit och etablerat sig. Nu har de sista två veckorna varit VÄRSTA PÅ HELA VINTERN!!!! Bifogar en bild på mitt halvfärdiga hus med drivor som i Kiruna........ Efter sista plogningen så går det nästan inte att köra bil och möta gående............. :ph34r:  :ph34r:  :ph34r:  :ph34r:  :ph34r:  :ph34r: Detta är nytaget sedan 5 minuter.

319614[/snapback]

 

Tog färgen slut eller? :lol: Underbart med lite okonventionell färgsättning, ändra inte! :ThumbsUp:

(Se bild inlägg nr 16)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger mig snart raklång och går inte upp förrän det är +22°  :angry:

319792[/snapback]

 

Skulle jag göra det skulle jag nog inte få gå upp ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli utkastad från forumet kan jag inte låta bli att tala om att igår låg jag och solade, det var nog 20-25 grader... :whistling:

 

(om det är till någon glädje kan jag erkänna att det varit lite regnigt idag - det är tydligen inte bara i Sverige april är opålitlig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte gör du mig avundsjuk alla fall, semlor gör sig inte bra i 20-25 plusgrader… :)

320112[/snapback]

 

Näe, de gör sig nog inte särskilt bra i bikini heller... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger mig snart raklång och går inte upp förrän det är +22°  :angry:

319792[/snapback]

Ja nu får det vara slut på eländet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli utkastad från forumet kan jag inte låta bli att tala om att igår låg jag och solade, det var nog 20-25 grader...  :whistling:

 

(om det är till någon glädje kan jag erkänna att det varit lite regnigt idag - det är tydligen inte bara i Sverige april är opålitlig)

320077[/snapback]

 

Mmm, nu är det lagom kanske. Men Spanien har medelhavsklimat, med allt vad det innebär i form av stekheta och snustorra somrar. Fy och tvi. Nä, jag vet redan var jag vill bo rent klimatmässigt, och jag har ju faktiskt redan bott där. Tyvärr känner jag inte att jag vill flytta bara på grund av klimatet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, nu är det lagom kanske. Men Spanien har medelhavsklimat, med allt vad det innebär i form av stekheta och snustorra somrar. Fy och tvi. Nä, jag vet redan var jag vill bo rent klimatmässigt, och jag har ju faktiskt redan bott där. Tyvärr känner jag inte att jag vill flytta bara på grund av klimatet...

320216[/snapback]

 

Ja, alla har ju olika smak och tycke. Själv älskar jag värmen, men visst, jag har inte bott och jobbat under den varmaste tiden här, så kanske kan det bli för mycket av det goda. Än så länge är jag dock helnöjd. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, alla har ju olika smak och tycke. Själv älskar jag värmen, men visst, jag har inte bott och jobbat under den varmaste tiden här, så kanske kan det bli för mycket av det goda. Än så länge är jag dock helnöjd.  B)

320241[/snapback]

Siesta B)

Älskar också värmen, rejält trött på det kalla bistra och blöta väder vi har här nu <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, alla har ju olika smak och tycke. Själv älskar jag värmen, men visst, jag har inte bott och jobbat under den varmaste tiden här, så kanske kan det bli för mycket av det goda. Än så länge är jag dock helnöjd.  B)

320241[/snapback]

 

I mitt fall handlar det om att jag rent fysiskt mår dåligt av hög värme (hög värme för mig är över ca 25 grader sommartid). Jag blir illamående och får migrän. Inget kul alls...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mitt fall handlar det om att jag rent fysiskt mår dåligt av hög värme (hög värme för mig är över ca 25 grader sommartid). Jag blir illamående och får migrän. Inget kul alls...

320258[/snapback]

 

Nä, usch, det låter inge skoj. Då får jag önska dig en sen vår och en sval sommar!

(får du några grader för mycket kan du alltid skicka dem till mig B) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aprilvädret är omväxlande, igår föll snön och förvandlade min tomt till vinterland.

Idag skiner solen och det ska bli +8° om det vill sig väl i eftermiddag. Sen kommer regnet igen.

 

Nytagen bild från samma plats som igår.

 

post-113-1144389576.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en myt om snö på midsommarafton, har själv ej upplevt detta, någon annan kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en myt om snö på midsommarafton, har själv ej upplevt detta, någon annan kanske?

320399[/snapback]

 

Nej inte så långt fram, men 1975 vaknade jag en junimorgon, tror det var i samband med skolavslutningar, så runt 5-10 juni var det.

Tittade ut genom sovrumsfönstret i vårt nybyggda hus och trodde att jag minst sovit ett halvår.

Utanför hade det fallit drygt 15 centimeter snö, Tagetesblommorna i rabatterna kunde anas under snön, björkarna som nyss fått blad bågnade av snön och såg ut att knäckas.

Det såg helt otroligt ut, så man fick närapå nypa sig i armen för att tro att det var sant.

 

Solen och värmen kom sedan och det smälte undan lika fort som det kommet.

Sommarblommorna i rabatterna hade klarat sig men var nog i chocktillstånd :D

 

Även en förmiddag på Valborgsmässoafton, när det skulle vara gammeldanskurs på vår dansbana i skogen fick ställas in för att det snöade rejält... minns inte vilket år det var, men på 80-talet var det i vilket fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det snöade som fasen i mitten på maj för några år sedan i Växjö. var nog 10-12 år sedan. Vi hade en frilufsdag med skolan, "skogens dag" eller något sådant. Kommer ihåg hur jag frös som en underkyld gnu. Som tur va fick vi gå hem efter halva dan. :) Jag låg i ett hett badkar i ett par timmar sen för att tina upp :P:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...