Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Firefox fönster skuttar


Ingemar Ragnemalm

Rekommendera Poster

Ingemar Ragnemalm

Nu börjar jag bli riktigt irriterad på Firefox. Ibland, när jag klickar i fönsterkanten för att välja ett fönster, så skuttar det iväg en bit. Oftast hoppar det några centimeter åt vänster, ibland mycket mer. Nej, jag är inte skakig med musen. Riktigt otäckt är det när jag drar ett fönster till exakt den plats jag vill ha det, släpper och det skuttar iväg. Som värst har ett fönster åkt iväg så det nästan kom utanför skärmen, och det gick inte att flytta för hela överkanten var utanför.

 

Detta händer enbart med Firefox, inte andra program.

 

Har någon sett något liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson
Nu börjar jag bli riktigt irriterad på Firefox. Ibland, när jag klickar i fönsterkanten för att välja ett fönster, så skuttar det iväg en bit. Oftast hoppar det några centimeter åt vänster, ibland mycket mer. Nej, jag är inte skakig med musen. Riktigt otäckt är det när jag drar ett fönster till exakt den plats jag vill ha det, släpper och det skuttar iväg. Som värst har ett fönster åkt iväg så det nästan kom utanför skärmen, och det gick inte att flytta för hela överkanten var utanför.

 

Detta händer enbart med Firefox, inte andra program.

 

Har någon sett något liknande?

319121[/snapback]

 

Varit med om, men vet inte vad det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte

Det händer mig oxå, men om jag inte har fel är det sen jag uppdaterade till version 1.5.

Synnerligen irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får det när jag laddar ner något och har filhämtarfönstret öppet och försöker flytta det vanliga fönstret. Verkar som det är magnetiskt dragna till varann :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
bjoernowitsch

Och i Firefox har jag också varit med om att vissa webbsidor bara har öppnats utan att jag har vare sig skrivit adressen eller klickat på länken till dem. Jag har mina favoritsidor samlade i en lång lista med länkar och använder den listan som startsida, som jag redigerar med antingen NVU eller redigeringsfunktionen i Mozilla. Rent allmänt verkar både Firefox och Camino som bär sig dumt åt på ett annat sätt, vara konstruerade och utvecklade av glada amatörer. Om proffs hade tagit sig an de här programmen, skulle de inte ha så många buggar. Alla som laddar ner Mozilla-läsare behandlas som försökskaniner, eftersom det finns alla möjliga versioner, alfa, beta, "nightly builds" osv, av de här programmen. Av de här Mozilla-baserade webbläsarna och övriga programmen har hittills Mozilla fungerat bäst, och så Thunderbird med e-posten. Hur det står till med Safari i dess nyaste skepnad, kan jag inte avgöra än förrän jag har uppdaterat mitt OS, men om någon kan berätta vad som har blivit bättre i Safari sedan version 1.0.3 kom, vore jag tacksam. Den är nämligen den senaste versionen jag kan använda. Firefox, förresten, har också ett annat fel som inte har åtgärdats: man kan inte markera skriven text i en sökruta med piltangenterna, bara med musen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...