Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook Pro


Carlitos

Rekommendera Poster

Då ingen MacBook dör upp till 30-års dagen så lade jag order på en MacBook Pro istället. Beräknas skeppas senast 14/4. :D

 

Jag undrar nu, vad bör jag tänka på då jag får den

 

- Jag har hört att virus ej skall vara problem, men jag läste någonstanns att det fanns en mac brandvägg som borde installeras innan jag kopplar upp den ?

 

- Finns det övriga program som man bör börja med att ladda ner för att kunna utnyttja till max ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm.. virus bör nog inte vara några problem.. det spelar ingen roll vilken processor den har..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till ditt val av dator :ThumbsUp:

 

Brandväggen finns inbyggd, bara att klicka för att den ska aktiveras.

 

Finns massor av program, både shareware och freeware.

En länk till Versiontracker ska du spara som bokmärke i din webbläsare.

Där kommer alla nya program. Men tanka inte ner all möjlig skräp.

 

Den inbyggda webbläsaren är som du kanske vet Safari, men det finns andra att tanka ner och jämföra med. Firefox m-fl.

 

Du får jobba in dig lite på din dator innan du börjar fylla på andra program än de som medföljer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Grejen är att det till dags dato inte har påvisats ett enda virus som angriper OS X. Så var det med det. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack för svaren, det är altså typ bara att koppla upp och köra, min nuvarande PC som jag köpte för typ 2,5 år sedan fick jag virus i direkt då jag kopplade upp den på nätet pga av att jag ej hann ut och updatera viruskyddet innan den redan vara kaputt tog typ 3 minuter från att jag kopplat upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...