Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hjälp med inst.

abalon

Recommended Posts

Köpte nyligen ny Mac OS X 10,4 till min besvikelse lyckas jag inte att installera Internet explorer,som jag behöver för coockies i vissa dataprogram som inte accepterar annat än Internet explorer.

Någon som kan hjälpa mig med råd,hur jag kan kommer åt dessa program.

Tacksam för hjälp! :cry:

Ja du! Microsoft har lagt ner Explorer för Mac totalt!

Finns ej att ladda ner mera heller!

Såg ifos på piratbay att där fanns det så kika där ifall du vill ha det!

Annars finns ju firefox, safari, camino...

Tack för svar,ska direkt försöka med Dina förslag.Safari fungerar ej,det har jag testat till förb......

Tycker Mac borde informera om detta o. ge upplysning om lösningar. :(

Firefox bör klara allt som safari inte klarar. Finns på www.mozilla.org om jag inte minns fel.

Microsoft lutade utveckla IE på version 5, och det var väll en 3-4 år sedan minst va? med andra ord inte ens i närheten av modern webläsare.

Eventuellt går det lura webläsare att safari är IE också, men jag vet inte hur man gör.

jepps, Firefox klarar allt.

Safari klarar inte två saker --> många bloggar (att uppdatera och så), samt Skunk. Just, samt en del banker.

Om man laddar hem onyx som är ett program som man kan serva datorn med på div. olika sätt, kan man välja "visa debugmenyn" i safari.

Där kan man sedan pricka för att "luras"att safari egentligen är en annan webläsare.

Min erfarenhet är doch att det fortfarande finns sidor som är så till den milda grad optimerade för explorer att inget annat funkar.

Tyvärr är det så att man får testa sig fram.

Jag har samma explorer nu med OSX.4 som jag använde till X.3 Fungerar lika bra- eller dåligt för övrigt.

Tack för alla svar o. hjälp.Ännu har jag inte lyckats att får coockies installerat.Istället har jag fått problem på mail.Varje gång jag klickar,så skiftar mail i Förhandsvisning o. upp kommer ett bild med "welcome to Tiger" (32 sidor) o. det gå inte att får bort.

Känner mig väldigt ointelligent o. har god lust att kastar den nye dyre datorn genom fönstret o. återgår till min gamle Mac.

Tyvärr har jag inte fått den support som lovades i 3 månader efter köpet. :angry:

markuslagerwall

För att ”få” Explorer” i Firefox.

Ladda ner Firefox (getfirefox.com) och starta det.

Uppe i menyraden under "Firefox" hittar du "preferences", gå in där, under "web features" kollar du så att "allow websites to install software" är aktiverad.

Gå till hemsidan http://chrispederick.com/work/useragentswitcher/, klicka på "Download" (högt uppe på sidan), insticksprogrammet installeras automatiskt.

Avsluta programmet (Firefox asså) och starta det igen.

I menyraden, under "Tools" hittar du nu "user agent switcher", välj "Internet explorer 6 Windows XP".

Firefox kommer nu att utge sig för att vara Explorer i Windows XP.

Sen när du inte vill vara Explorer längre är det bara att ändra till "Default" på samma ställe där du ändrade till "Explorer" tidigare.

Stay cool.

Safari och alla webläsare jag hört talas om stöder cookies. Sedan finns det sidor som säger att de inte gör det även fast det är något annat som är problemet (läs Föreningssparbanken).

Jag tror inte du klickar på mail, utan på Mac OS X hjälp, eller vad det nu heter, som ligger i dockan efter en installation av Mac OS. Mail har en blå symbol som ser ut som ett frimärke och finns i Program (Applications) mappen, eller möjligtvis i dockan. Håller du musen över något i dockan så står det vad det är.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...