Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har apple problem med sina macbooks?


GomerPile

Rekommendera Poster

Köpte mig en macbook för tre veckor sedan och packade ivrigt och glatt upp den och upptäckte direkt ett högfrekvent störande, pipande ljud. Ringde direkt till apple support som bad mig lämna in den, tre veckor och många samtal senare ringde jag upprörd till apple igen. De skickade denna gång ett bud som hämtade datorn och ett par dagar senare fick jag en ny som jag hämtade idag och gissa vad som händer när jag packat upp den jo EXAKT SAMMA FEL som på förra datorn. Är så otroligt förbannad just nu, apple ska väl stå för kvalité!?

Jaja, ska ringa supporten imorrn, är det fler än jag som haft bekymmer med detta?

På supporten sade en kille att de var väl medvetna om detta medan en annan sade att han aldrig hört talas om det!?

Hur som helst så är jag jävligt besviken, tycker att en dator för det höga priset ska fungera. Ok alla kan ju ha otur och få ett måndagsex men två gånger om!!??

Hoppas verkligen att apple kommer att åtgärda detta annars kommer det nog in en hel del defekta macbooks och missnöjda kunder på köpet...

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ingen sån. och mitt problem är inte lika allvarligt. kanske borde jag därför skämmas att jag ens säger något, men:

 

mitt tangentbord har precis gått sönder för andra gången på min ibook. den är inte ens ett år gammal. siffror och bokstäver flagnar av, då tangentbordet tydligen tillhör ett gäng dåliga tangentbord från en viss leverantör.

 

Sjukt ledsen att höra att du har problem med din dator. Supporten på apple såhär direkt har jag inga bra erfarenheter av. Folk som hade mitt problem fick alla möjliga sjuka svar av dem, typ ge oss 500 spänn så skickar vi ett nytt osv.

 

Som tur är, kan jag bara gå till en mac-service-verkstad, och få det utbytt utan prat och utan kostnad. Vilket jag redan gjort en gång, och kommer göra i veckan igen.

 

Går väl inte göra med en ny dator antar jag / när man har ett sånt problem som du ( ? )

 

Vet inte vad man kan dra för slutsats. Man blir helt enkelt ledsen.

 

Men när en mac väl funkar, funkar den väldigt bra. (lät det där tröstande? ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu läst på ordentligt ang detta problem. Det finns tom vissa amerikanska sajter som går under namn som Macbook pro whine site osv. Tydligen så är detta ett problem som väldigt många maskiner har, en kille hade tex fått fyra nya och alla hade detta eller ngt liknande fel.

Apple har tydligen inte ens gått ut med att det är ngt fel vilket verkar helt sjukt, om man gör en google sökning med tex macbook whine poppar det upp hur mycket som helst angående detta.

Såg att det även nämnts på detta forum tidigare.

Ska försöka få en powerbbok istället då dessa känns mer stabila och alla felen de hade från början lär ju vara fixade.

Tydligen ska man aldrig köpa 1a gen av ngt från apple men det gäller väl det mesta inom elektronik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte apple sagt nått om att de har problem med macbook? Tror jag läst det nånstans :ermm:

Välkommen hit :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Detta gör dig kanske inte gladare, men det verkar som att apple har erkännt problemen nu... LÄNK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig låter det lite som A-klassen som välte. Ett sånt gigantiskt företag har inte resurser att testa datorerna hårt innan dom skeppas? Det är den bilden man får som kund i alla fall.

 

Tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Apple måste vara bättre på kvalitetskontroll. Dels för att behålla oss som är trogna (men inte till varje pris), men framförallt för att inte förlora alla nya användare som ser Apple som garant för kvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men de har nu, vad jag förstått, bytt moderkort får se om det hjälper. Jag hade annars tänkt o införskaffa en i nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är glad att jag inte köpte någon. Med min otur hade jag absolut fått en som krånglade. Jag tycker det är helt värdelöst av apple att inte ha koll på sånt här, kvalitetskontroll för helvete! Pinsamt. Stackars folk som pröjsat över 20.000 för ngt som bränner sönder pungen och låter så man får huvudvärk. Stort tack till alla beta-testare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent sagt bedrövligt om de bara går in för att spotta ut produkter utan någon som helst kvalitetskontroll.

Ett rykte som skräpleverantör är svårt att tvätta bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst hur mycket som helst om MBP problemen på forum och annat.

Har själv en 2.0:a, som låter lite från skärmen.

 

Ring Apple supporten, min erfarenhet är att de är hjälpsamma och förstående.

 

Tala om vilka problem du har, och att du inte kan arbeta med maskinen.

Du får hjälp med reparation eller utbyte.

 

Jag skaffade Apple Care i samband med köpet.

Det innebär att man kommer hem till mig och hämtar datorn, fixar den och sedan levererar vid dörr.

 

Det är inte så att ALLA MBP har problem.

Det enda problemet jag hade var ljudet från skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst hur mycket som helst om MBP problemen på forum och annat.

Har själv en 2.0:a, som låter lite från skärmen.

 

Ring Apple supporten, min erfarenhet är att de är hjälpsamma och förstående.

 

Tala om vilka problem du har, och att du inte kan arbeta med maskinen.

Du får hjälp med reparation eller utbyte.

 

Jag skaffade Apple Care i samband med köpet.

Det innebär att man kommer hem till mig och hämtar datorn, fixar den och sedan levererar vid dörr.

 

Det är inte så att ALLA MBP har problem.

Det enda problemet jag hade var ljudet från skärmen.

318446[/snapback]

 

Men grejen är att det där är ju ett hårvarufel, hade jag haft det på en helt ny dator så hade jag sagt nej till en reparation. Byt ut den till ngt som funkar eller ge mig pengarna tillbaka liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent sagt bedrövligt om de bara går in för att spotta ut produkter utan någon som helst kvalitetskontroll.

Ett rykte som skräpleverantör är svårt att tvätta bort.

318441[/snapback]

 

 

Dom har haft mycket bekymmer på sista tiden va det verkar som!

Batterin, iMacar och nu MBP.... :ermm:

Säkert mera som man ej kommer ihåg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men grejen är att det där är ju ett hårvarufel, hade jag haft det på en helt ny dator så hade jag sagt nej till en reparation. Byt ut den till ngt som funkar eller ge mig pengarna tillbaka liksom.

318453[/snapback]

 

Man har lokaliserat problemet med skärmarna till något som kallas "inverter".

Efter byte så är problemet ur världen.

För mig är det acceptabelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har lokaliserat problemet med skärmarna till något som kallas "inverter".

Efter byte så är problemet ur världen.

För mig är det acceptabelt.

318470[/snapback]

 

Det är ju nice att du tycker det är acceptabelt, hoppas att du inte får mer strul med den sen! :ThumbsUp:

 

Jag däremot är inte lika ok med sånt där med tanke på de strul jag haft med min iMac...jag var ruggigt nära att köpa pc sist men det blev en powerbook. Hittils funkar den kanon och jag hoppas att det fortsätter så. Jag överväger applecare också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska få min tredje idag eller imorrn, håll tummarna för mig nu...

Pratade med supporten idag och trots att killen var mycket trevlig så hade han aldrig hört talas om problemet. Jag bad honom googla efter "macbook whine" det borde förklara det mesta...

Jag som bytte till mac just eftersom de ska vara så stabila.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apple ska väl stå för kvalité!?

varifrån kommer det här envisa ryktet? Apple håller ju inte högre kvalité än nån annan tillverkare. Det är ju en dator. IBM däremot....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om kvalite men det gör absolut de fulast bärbara burkarna jag sett :)

Har sett några med 15 tums skärm men fortfarande med en upplösning på 1024x768

det ser för taaaaskigt ut. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju nice att du tycker det är acceptabelt, hoppas att du inte får mer strul med den sen!  :ThumbsUp:

 

Jag däremot är inte lika ok med sånt där med tanke på de strul jag haft med min iMac...jag var ruggigt nära att köpa pc sist men det blev en powerbook. Hittils funkar den kanon och jag hoppas att det fortsätter så. Jag överväger applecare också.

318476[/snapback]

 

 

AppleCare ska du absolut köpa till.

Bärbara är svindyra att reparera ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AppleCare ska du absolut köpa till.

Bärbara är svindyra att reparera ...

el. inte? Pröjsa Apple ÄNNU mer pengar för skitkvalité? Bättre sätta hårt mot hårt & reklamera skiten. Kräver sin man dock, men är värt svindyra AppleDon'tCare, som en del har problem med "få igenom" i.a.f.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad har svenska konsumenter för rättigheter då om den skulle pajja inom ett år eller två? Jag har inte råd o köpa AppleCare, det kostar ju 20-25% av priset. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om kvalite men det gör absolut de fulast bärbara burkarna jag sett  :)

Har sett några med 15 tums skärm men fortfarande med en upplösning på 1024x768

det ser för taaaaskigt ut.  :lol:

318510[/snapback]

 

För det första...fula är dom inte. Visa en snyggare win-pc. Det finns i dagsläget inga bärbara maccar på 15" med upplösningen 1024x768.

 

iBook finns ju som 14" och ja där är det ruggigt snålt med 1024x768. På 12" och neråt är det ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AppleCare ska du absolut köpa till.

Bärbara är svindyra att reparera ...

318513[/snapback]

 

Men alltså 4.000 spänn, ouff det är mycket pengar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha, allt jag kan göra är att skratta för det här är fan sjukt. Min TREDJE mbp piper den med... Denna gång fick jag även ett ojämnt lock på köpet, vänstra sidan stcker upp när locket är stängt. Ok tänkte jag, jag vill verkligen ha den här datorn så jag får väl leva med det men nu så vet jag inte längre. Jag blir galen av pipet, använder en powerbook på jobbet och den piper inte, den har inte heller ett snett lock.

Jag vet inte vad jag ska göra, någon sade att apple har ngt särskilt agerande när man lämnar in eller har problem med sin maskin tre gånger.

Kanske kan man byta den mot en PB...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha, allt jag kan göra är att skratta för det här är fan sjukt. Min TREDJE mbp piper den med... Denna gång fick jag även ett ojämnt lock på köpet, vänstra sidan stcker upp när locket är stängt. Ok tänkte jag, jag vill verkligen ha den här datorn så jag får väl leva med det men nu så vet jag inte längre. Jag blir galen av pipet, använder en powerbook på jobbet och den piper inte, den har inte heller ett snett lock.

Jag vet inte vad jag ska göra, någon sade att apple har ngt särskilt agerande när man lämnar in eller har problem med sin maskin tre gånger.

Kanske kan man byta den mot en PB...?

320875[/snapback]

 

Fan alltså, jag vet hur det känns och jag sympatiserar verkligen med dig. Hoppas det löser sig hur du än bestämmer för att göra. Ja 3ggr rep betyder automatiskt ny maskin(om du nu får en som är som den ska)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...