Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hemma igen!


pjorgensen

Rekommendera Poster

Har varit en vecka på Fuertoventura delger er lite bilder.

 

Perfekt om man vill koppla av vid poolen en vecka, vill man upptäcka spännande platser inte så bra.

 

post-1622-1144142144.jpgpost-1622-1144142163.jpgpost-1622-1144142185.jpg

post-1622-1144142237.jpgpost-1622-1144142257.jpgpost-1622-1144142292.jpg

post-1622-1144142341.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kan inte stava till Reception juh!

 

Läste en historia häromdagen, en norrlänning som var på utlandsemester för första gången, blev stående framför dörrarna det stod "in" och "out" på, van vid norrländskan bruk att "o"-a ord för att få det motsatta visste han inte vilken dörr han skulle ta för att gå ut, båda gick ju in…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt!

Välkommen hem igen, har väl varit riktigt tråkigt förmodar jag :whistling::whistling::whistling::whistling::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med att vi hade en temp på mellan 25° och 30° grader blev det aldrig tråkigt, vi gjorde valet "All Inclusive" så det blev några öl om dan ju, och minst 3 dopp i poolen om dagen.

 

Vad gjorde norrmannen? Åkte han hem igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kan inte stava till Reception juh!

 

Läste en historia häromdagen, en norrlänning som var på utlandsemester för första gången, blev stående framför dörrarna det stod "in" och "out" på, van vid norrländskan bruk att "o"-a ord för att få det motsatta visste han inte vilken dörr han skulle ta för att gå ut, båda gick ju in…

317765[/snapback]

 

 

Norrlänning som jag är, har jag aldrig hört att o- a-ord skulla vara något annat :D än det som de är, hur menar du??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norrlänning som jag är, har jag aldrig hört att o- a-ord skulla vara något annat :D  än det som de är, hur menar du??

318001[/snapback]

 

Sörmländsk Norrländska.

Jag har aldrig lyckats uttyda vad en sörmlänning som pratar Norrländska egentligen har menat :D

Annars menar han väl att vissa Norrläningar brukar säga typ "ofarit" och liknande.

Det intressantaste är väl att Norrland utgör 70 procent av Sveriges yta och på en fjärdedel av denna stora yta finns det fler dialekter än i hela södra sverige. Så att prata om Norrländska som en dialekt blir ju lite fel egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem bytte ämne? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sörlänning: Kul - tråkigt

Norrlänning: Kul - okul

 

:)

318074[/snapback]

 

:D:D

 

 

Vem bytte ämne? :D

318114[/snapback]

 

Inte jag :D . Har varit på Fuertaventura vilket enligt mitt tycke är det bästa stället på Pippiholmarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ej varit på dom andre pippiöarna så jag kan inte uttala mig.

 

Jag hörde en Göteborgare på planet dit som berättade för några killar att han hade flera Macar hemma, fast han berättade också att han kom ursprungligen från Skanör tror jag det var, känner någon igen sig, fast han kanske inte figurerar här eller så är han borta en vecka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooooh din jävel :P

317768[/snapback]

 

 

Apple borde bjuda dig på en liknande resa! (tycker jag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappt jag heller, Swosch sa det sen var det dags för hemfärd. :( Men jag fick lite avundsjuka blickar på jobbet, jag gick runt i kortärmat hela dagen fast jag frös bara för att demonstrera. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha det var säkert fint där nere/borta men jag har varit.. ehh .. (ja just det!) jag har varit på IKEA! haha slå det :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hälsat på Ingvar? Tänk er en svensk som är rikare än Billy Gates. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det går inte att hänga med, men jag kan nämna några som aldrig kommer med där om du vill, speciellt inte efter resan.

 

Fan! Insåg just att jag kunde fått en MacBook Pro för pengarna :(:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...