Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Asustek bygger nya iBook


John Sandström

Rekommendera Poster

John Sandström

Asustek bygger nya iBook

 

Enligt AFX News har Asustek säkrat ett kontrakt att bygga Apples Intelbaserade ersättare till dagens iBook. Denna nya modell skall enligt samma källa börja säljas i juni.

 

>> Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad det jag förutspådde att den kommer senare, djäklar.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen

Megatrippelfifan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan dom inte göra en macbook själva :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är alla så deppiga?

 

ASUS är inga nybörjare på dataprylar precis. Jag tror den nya macbooken kommer bli riktigt fin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag deppar mest över att den inte kommer tidigare dåra... :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SaigonGrill

Surt.

Är i behov av ny bärbar. Börjar nu fundera på om inte ibook 12" skulle fungera ändå. Jag menar, egentligen, hur mycket nytt kommer det bli? 13.3" skärm. Personligen så föredrar jag 12" - Mer portabel. Frontrow och iSight. Kanske något för barnfamiljerna men kan inte påstå att jag skulle ha så stor nytta av det. Intel processor. Fast frågan är om det fungerar speciellt bra egentligen. Tror att man måste invänta 10.5 för att det ska bli riktigt bra samt att adobe och microsoft mfl. slänger ut lite anpassade versioner.

 

ibook 12" eller intel ibook/macbook

 

Vänta eller köpa?

Förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iBook G4 vet man fungerar, driftsäker, nya MacBook "kan" ha barnsjukdomar.

 

Måste byta ut min iBook G3 som funkat bra i 5 år, och fungerar hyfsat nu med, men känns lite seg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
iBook G4 vet man fungerar, driftsäker, nya MacBook "kan" ha barnsjukdomar.

317965[/snapback]

 

Samtidigt bör den ju bli tre gånger så snabb. :w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt.

Är i behov av ny bärbar. Börjar nu fundera på om inte ibook 12" skulle fungera ändå. Jag menar, egentligen, hur mycket nytt kommer det bli? 13.3" skärm. Personligen så föredrar jag 12" - Mer portabel. Frontrow och iSight. Kanske något för barnfamiljerna men kan inte påstå att jag skulle ha så stor nytta av det. Intel processor. Fast frågan är om det fungerar speciellt bra egentligen. Tror att man måste invänta 10.5 för att det ska bli riktigt bra samt att adobe och microsoft mfl. slänger ut lite anpassade versioner.

 

ibook 12" eller intel ibook/macbook

 

Vänta eller köpa?

Förslag?

317957[/snapback]

 

Tekniksprånget från iBook G4 till iBook Intel är så stort i prestanda att det är värt att vänta. Även om iBooken bara kommer att ha singelCore så är det som att få en G5 under huven av de tester som finns att döma efter. Du kommer att ångra dig om du inte väntar! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den börjar säljas i JUNI. Då börjar den säljas i USA. Kanske en månad senare kommer den till SVERIGE i JULI månad. Om cirka 3 månader. Med lite tålamod så går det bra skall ni se... B);):D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå? Vad kommer det att förändra?

 

Jag slår vad om att vi kommer få läsa:

 

Designed by Apple in California

Assembled in Taiwan

precis som vanligt...

 

Vad gör det för skillnad om den är monterad i Malaysia eller i Taiwan? Den kommer ju vara designad av Apple i vilket fall.. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ett äppl på den? :cry:

318098[/snapback]

Naturligtvis. Varför skulle det inte vara det? :huh:

Jag skulle tro att det är Asus som bygger nuvarande iBook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Vadå Asus? Det är väl klart att det är apple som bestämmer hur datorn kommer att vara. Om det sedan är intel, IBM, nvidia eller Asus som bygger moderkortet spelar mindre roll, sålänge det håller den IBM-standarden som vi är vana vid att se på apples datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm om det är som jag förstår det så är detta ingen speciel nyhet.. att det ska motaras och tillverkas därborta är väll inget att impa med på nyhetspalterna. så vad är det då? att det har blivit klart när den kommer och hur stor skärmen kommer vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...