Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bara extern sub?


Hep

Rekommendera Poster

Jag sitter med en snygg och ren dator (intel-iMac 20") och vill helst undvika att skaffa en massa lös bråka att fylla min omgivning med. Det inbyggda ljudet är rätt ok för att vara datorljud, men lite klent i de lägre registren. Jag undrar om det går att skaffa en lös sub för att fylla ut basen, men fortsätta köra med de inbyggda högtalarna för mellan och diskant.

 

Jag är inte på något sätt ute efter att ersätta min stereo, då den spöar rumpan ur datorn ändå. Jag vill mest kunna använda datorn som en smidig (och snygg!) bakgrundsjukebox när jag har folk hemma och då få en aning fetare botten i ljudet.

 

Går det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Till min första iMac G3 köpte jag en lös iSub från Apple. Gick alldeles utmärkt att köra den ihop med originalhögtalarna i Macen.

 

Om det funkar med subar från andra märken vet jag inte, o sen är det ju frågan om du får tag i en separat iSub o inte hela kitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Apple/harman kardon iSub fanns förr i tiden i två varianter.

 

• iSub med grön lampa var bara en bashögtalare

• iSub med blå lampa kopplar man två högtalare till, och får ett komplett högtalarsystem.

 

Hur det är numera vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Jag sitter med en snygg och ren dator (intel-iMac 20") och vill helst undvika att skaffa en massa lös bråka att fylla min omgivning med. Det inbyggda ljudet är rätt ok för att vara datorljud, men lite klent i de lägre registren. Jag undrar om det går att skaffa en lös sub för att fylla ut basen, men fortsätta köra med de inbyggda högtalarna för mellan och diskant.

 

Jag är inte på något sätt ute efter att ersätta min stereo, då den spöar rumpan ur datorn ändå. Jag vill mest kunna använda datorn som en smidig (och snygg!) bakgrundsjukebox när jag har folk hemma och då få en aning fetare botten i ljudet.

 

Går det?

317743[/snapback]

 

Nej, det går åtminstone inte med iSub. Jag har också en Intel iMac20" och en gammal iSub med usb-anslutning som fungerat utmärkt till min gamla iMac G3 men den fungerar inte alls nu. Apple support kan bara säga att det tydligen inte går och på Apples diskussionssida finns flera som har samma problem. Om du köper ett externt ljudkort också kanske det går men det blir lika dyrt minst som en hel högtalaruppsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inhandlade JBL Creature II högtalare som är vita med två sateliter och en sub och dom passar jäkla bra med iMacen och ljudet är jag nöjd med! Man får dom för ca 800kr tror jag och dom är bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...