Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

10.4.6 ute


peth

Rekommendera Poster

rickard1234
Det viktigaste i sammanhanget, anser jag, är väl att inte ha några firewireenheter anslutna.

317650[/snapback]

Gäller det även dockan till iPoden? :ermm:

Eller är en enhet samma som ext. HD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 132
  • Created
  • Senaste svar
Gäller det även dockan till iPoden? :ermm:

Eller är en enhet samma som ext. HD?

317681[/snapback]

Det tycks vara slumpens lagar som styr vilka som ska få problem efter en uppdatering.

Min Mac hade en HD kopplad via FW men fick inga problem ändå.

 

Jag tror att det är viktigare med ett helt system vid uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sååå, då var 10.4.6 installerat på iBooken, återstår de stationära sedan.

Knepigt att den gjorde två omstarter, det var något nytt.

Nollställde den PRAM månntro?

 

 

Edit

Djäklar vad mycket "Recovered files" jag fick i min papperskorg efter omstarten. :w00t:

Vad kan orsaka detta? Fick ni det med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför denna plötsliga uppdateringsskräck? Fegisar!! Min MBP går bättre än någonsin :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
Djäklar vad mycket "Recovered files" jag fick i min papperskorg efter omstarten.  :w00t:

Vad kan orsaka detta? Fick ni det med?

317748[/snapback]

Inte en enda.

Edit. Tycker Safari känns snabbare nu. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför denna plötsliga uppdateringsskräck? Fegisar!!  Min MBP går bättre än någonsin :D

317769[/snapback]

 

 

Andras tidigare erfarenheter :)

Själv har jag vad jag kan minnas inte drabbats av något som "ställt" min dator.

Var oftast bland de första att installera..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Illa.

 

Min arbetsdator stannar vid det grå äpplet efter uppdateringen. Jag provade en omstart (reset), men den stannade på samma ställe igen. Inte ens laddningscirkeln dyker upp.

 

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Illa.

 

Min arbetsdator stannar vid det grå äpplet efter uppdateringen. Jag provade en omstart (reset), men den stannade på samma ställe igen. Inte ens laddningscirkeln dyker upp.

 

Några tips?

317781[/snapback]

 

Väntade du tillräckligt länge? (Tvungen att kolla... :rolleyes: )

 

Jag hann börja fundera på vad som gått fel, men sen så gick jag till soffan och kom tillbaka efter en bra stund så var den vid inloggningsrutan (Hörde dessutom 2 startplong).

Det verkar som att uppstarten efter denna uppdatering tog en bra stund med andra ord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djäklar vad mycket "Recovered files" jag fick i min papperskorg efter omstarten.  :w00t:

Vad kan orsaka detta? Fick ni det med?

317748[/snapback]

Jappski, jag också, men dom slängde jag direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntade du tillräckligt länge? (Tvungen att kolla...  :rolleyes: )

317787[/snapback]

Om det var tillräckligt länge vet jag ju inte, men jag väntade minst 15 min innan jag gjorde omstarten.

 

Jag uppdaterade precis en Mac mini här på jobbet och den tog också lång tid, men där snurrade iallafall laddningscirkeln hela tiden. Det var ju just avsaknaden av sådan som fick mig att tro att något är galet med min dator (PowerMac G4).

 

Hoppas jag inte får sparken nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det var tillräckligt länge vet jag ju inte, men jag väntade minst 15 min innan jag gjorde omstarten.

 

Jag uppdaterade precis en Mac mini här på jobbet och den tog också lång tid, men där snurrade iallafall laddningscirkeln hela tiden. Det var ju just avsaknaden av sådan som fick mig att tro att något är galet med min dator (PowerMac G4).

 

Hoppas jag inte får sparken nu.

317795[/snapback]

 

Ja, då vet du ju hur länge tillräckligt länge ungefär är... :ThumbsUp:

 

Om du inte kan komma åt datorn på något sätt (För att prova att installera om uppdateringen) så är det enda alternativet en arkivera och installera om datorn.

 

Att försöka komma åt datorn får någon annan hjälpa dig med för jag har inte koll på vilka alternativ som finns (single user, safe mode...?!?)! Sorry... :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt funkar bra här :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle jag kunna starta datorn i »Target mode« och via en FireWire-kabel köra en 10.4.6-combouppdatering på den trasiga datorn (från en annan dator alltså)? Eller är jag helt ute och reser nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle jag kunna starta datorn i »Target mode« och via en FireWire-kabel köra en 10.4.6-combouppdatering på den trasiga datorn (från en annan dator alltså)? Eller är jag helt ute och reser nu?

317809[/snapback]

 

Du får nog göra en arkivera och installera via target mode, uppdatera till 10.4.6 får du göra sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte köra en uppdatering via programuppdatering... Valde att installera allt som allt fem objekt... Men OSX-uppdateringen och Java-uppdateringen fungerade inte... Är det bättre att göra uppdateringen via nåt annat? Fick samma problem tidigare när jag försökte uppdatera iTunes via programuppdatering...

 

När det gäller sånt här är jag helt lost... :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte köra en uppdatering via programuppdatering... Valde att installera allt som allt fem objekt... Men OSX-uppdateringen och Java-uppdateringen fungerade inte... Är det bättre att göra uppdateringen via nåt annat? Fick samma problem tidigare när jag försökte uppdatera iTunes via programuppdatering...

317841[/snapback]

 

En del föredrar att låta bli att köra via Programuppdatering och laddar ner en combouppdatering istället.

 

Kör du Tiger nu förresten? :w00t: Jag trodde du lattjade med Jaguar än. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del föredrar att låta bli att köra via Programuppdatering och laddar ner en combouppdatering istället.

 

Kör du Tiger nu förresten?  :w00t: Jag trodde du lattjade med Jaguar än. ;)

317848[/snapback]

 

Ok... Kanske ska testa detta... Jo, nu kör jag med Tiger... Fick den av en riddare i skinande rustning... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick den av en riddare i skinande rustning... :P

317851[/snapback]

 

Fick?! Det där är lika orättvist som att vissa får över 1000 inlägg i sin presentationstråd. Tänk om det funnes ridderskor i skinande förkläde också. :P

 

Själv funderar jag på att för säkerhets skull låta bli uppdateringen ett tag på mitt ordinarie system och till att börja med bara uppdatera mitt externa system. Men går det alls att göra det automagiskt via Programuppdatering, eller måste jag veva manuellt med combo.

 

Jag blir lite nervös nämligen när det sägs att man ska koppla ur sin externa HD vid uppdatering. :unsure:

Men om sytemet ligger där, då? :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att många här som rapporterat problem borde skaffa sig vanan att underhålla sin dator lite oftare, säg varannan månad ungefär.

 

Jag tycker att det är bekvämast att använda Applejack därför att den täcker det mesta av källor till problem som trasigt filsystem eller korrupta cache filer.

 

Man startar bara om datorn och håller tangenterna äpple+s nere direkt efter "PLING!" för att starta i single user mode. Starta Applejack och välj "a" som i autopilot för att köra alla skript.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick?! Det där är lika orättvist som att vissa får över 1000 inlägg i sin presentationstråd. Tänk om det funnes ridderskor i skinande förkläde också.  :P

317853[/snapback]

 

Jaa du... Det är en orättvis värld vi lever i... Nåt plus måste man väl ändå få som tjej...? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland vet man inte vad man ska tro, själv har jag har länge propsat på att man ska köra Reparera Skivbehörighet.

 

Nu är ju inte MacFixit Apples sajt, men ingen har heller sagt emot dem, och jag har följt de tips och råd som getts där.

 

Aldrig heller haft några problem efter uppdateringar.

Kanske inte heller fått det om jag struntat i råden, men varför chansa har min devis varit.

Det är som med säkerhetsbälte, man kan köra i åratal utan att det gör någon som helst nytta. Men likväl tar man och spänner på sig det varje dag.

 

Många av er har bara smackat in uppdatering och säkerhetsuppdateringar, utan att köra Reparera Skivbehörighet, och det har gått hur fint som helst.

Verkar det som....några har kanske glömt koppla ifrån Firewireenheter..

 

Idag snodde jag denna länken från ett annat forum.

 

Läs och begrunda :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en annan ikon. Typ samma fast med AIM gubbe också.

317612[/snapback]

Ser ut att vara samma som jag har i 10.4.5

post-180-1144158427_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs och begrunda  :blushing:

317900[/snapback]

 

Jo man hoppas ju och utgår från att Apple-folket testar och provar alla möjlig och omöjliga sätt att uppdatera och annars ställa till det för sin dator, så att de kan komma med fungerande Säkerhetsuppdatering etc.

 

Så skall man tro storyn så räcker det med att koppla ur all kringutrustning så är man säker..., fast jag tror nog jag reparerar skivbehörigheterna i alla fall före jag uppdaterar senare ikväll :w00t::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
Ibland vet man inte vad man ska tro, själv har jag har länge propsat på att man ska köra Reparera Skivbehörighet.

317900[/snapback]

Jag körde idag Reparera Skivbehörighet innan jag uppdaterade till 10.4.6. Jag gjorde det först på enheten ifråga, o efter det på partitionen, o sen på enheten ifråga igen. Varje gång med samma resultat! Jättelånga ramsor om behörigheter på widgets, DVDplayer etc..

Ska det inte räcka med en gång? Varför jag körde tre ggr? Ville testa o se.

...några har kanske glömt koppla ifrån Firewireenheter..

317900[/snapback]

Varför är FW-enheter så känsliga? Varför gäller det inte USB-enheter?

Idag snodde jag  denna länken  från ett annat forum.

 

Läs och begrunda  :blushing:

317900[/snapback]

Finns inte sidan på svenska? Orkar inte läsa långa texter på engelska... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...