Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

10.4.6 ute


peth

Rekommendera Poster

Detta löste i alla fall mitt problem jag har haft med att använda min K750i som fjärr över bluetooth :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 132
  • Created
  • Senaste svar

Oj, för första gången i hela mitt macliv dök det inte upp en massa grejjer när jag reparerade behörigheter efter installationen. Härligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart på min G4fw800 och imac g3 snow. Inte en behörighet att reparera efteråt. Körde två gånger för att vara riktigt säker.

 

Däremot tog det en himla tid att starta om maskinen :cry:

 

/Fred

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Verkar funka bra. För mig startade den bara om en gång. Har inte använt det förut tror jag men vad är reparera skivbehörigheter?

 

Dock är trådlösa rätt kast fortfarande eller funkar typ inte alls men kan bero på att routern är ganska långt bort. :P

 

En sak jag märkt: iChat ikonen har blivit blå som den var förut.

 

post-9230-1144099507_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min imac startade om 2 gånger. Den andra vet jag inte

 

/Fred

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

With the Mac OS X 10.4.6 system software update, PowerPC-based Macs will restart twice, instead of once, after the initial installation.

 

Från Apple.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen
With the Mac OS X 10.4.6 system software update, PowerPC-based Macs will restart twice, instead of once, after the initial installation.

 

Från Apple.com.

317598[/snapback]

 

Står det varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört uppdateringen utan problem. Märker ingen skillnad. Än så länge...

 

Som Balooba påpekade så klagar inte Behörighetsreparationen på specialrättigheter längre. Skönt.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första strulet!

Vid syncning av min P910i försvann vecka 13 och 14 helt! En ny version av isync installerades på mobilen och sen efter syncningen går telefonen som i sirap och mer och mer av kalendern har tömts! Starta om båda enheterna och vid senaste syncningen saknades ännu fler kalendermöten. Försökte starta isync i mobilen, och då hängde sig denna!

Kul med utmaningar, men hade väl varit roligare med något mindre viktigt än just kalendern!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört uppgraderingen nu jag oxå!

Fungerar hittills... hade i Firewire HD:n oxå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står det varför?

317601[/snapback]

 

Ne men antar väl att den aktiverar nåt 2 gånger eller nåt. Vet inte riktigt. Bra att veta iaf. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
En sak jag märkt: iChat ikonen har blivit blå som den var förut.

 

post-9230-1144099507_thumb.png

317593[/snapback]

 

Vilken färg hade den tidigare? :ermm::ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Minns en uppdatering som dödade FTP-servern, och en annan tog ner Java-grejset. Det senare tog säkert en halvtimme, att sitta och ersätta ett hundratal filer för hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken färg hade den tidigare?  :ermm:  :ermm:

317609[/snapback]

 

Det var en annan ikon. Typ samma fast med AIM gubbe också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig vid uppdatering tagit ur de två firewirediskar jag använder. Blir lixom inte av.

 

Nu är det två diskar i maskinen som båda är startbara på 10.4.6. En firewiredisk är kvar startbar i 10.4.5

 

Man är väl lite nojjig. Tänkte lägga ner en intern disk i kassaskåpet.

 

/Fred

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterat nu, inga problem alls.

 

 

Är det bara jag som tycker Dashboard är mycket snabbare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Natten lilla helvete har nu löst sig!

Min P910i ville inte syncas som sig bör gick segt och t.o.m. mobilen hängde sig!

Trodde efter några ominstallationer hade löst sig och vid syncningen där mobilen skulle nollställas och ersättas av Macens innehåll gav ett fönster som erbjöd sig att ersätta 2900 poster från telefon till Macen! Alltså uppdatera Macen med 2900 nollposter från mobilen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inte tusan var det det jag ville göra!

Nollställde då synkroniseringshistoriken och då funkade det!

En varning alltså, en bugg i uppdateringen som kunnat rasera allt vad gäller iCal- och Adressboksinnehåll!

Genom att installera om iSync i mobilen och nollställa synkroniseringshistoriken undvek jag min första katastrof sen jag började med OSX!

Men det var jäkligt nära!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att veta om denna information så körde jag faktiskt efter den, men det sket sig ändå!!

Det otäcka var att synkningen raderade all information på mobilen och sen ville ersätta den nollställda informationen till Macen!! Hade jag varit mindre uppmärksam hade jag alltså kunnat nollställa allt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för att ändå kolla pocas käpphäst så körde jag behörighetsreparation efteråst, OCH, den långa listan med "vi använder si och så! dyker inte upp!!!

fantastico!!!

317582[/snapback]

 

 

Bara det är ju värt att installera ikväll. :lol:

Hann inte igår kväll, men ikväll blir det av. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte låta bli att läsa på annat håll idag, och här är några rekommendationer:

 

Update process recommendation We recommend the following procedure when installing Mac OS X 10.4.6.

 

First, avoid performing any other operations (in Mac OS X or third-party applications) while the update process is occurring. In addition, before installing this security update, make sure all Apple-installed applications and utilities are in their original locations. Moving one of these applications to a different location on your hard drive can lead to an incomplete update. Also, disconnect any FireWire/USB devices before applying Mac OS X 10.4.6, then re-connect the devices one by one after the update process is complete and the system has restarted.

 

If you'd like to take an even more cautious route, use the following process:

 

First create a backup of your startup volume.

Drag the folder com.apple.SoftwareUpdate located in /Library/Caches (the Library folder at the root level of your hard drive) to the trash.

Download the standalone version of Mac OS X 10.4.6 and save it for later.

Startup (restart) your Mac using a drive other than your usual startup drive as the boot volume. This can include an eDrive created by TechTool Pro, or better, an external FireWire. Make sure that this drive includes a copy of Disk Utility (which can simply be copied from your normal startup volume).

Launch Disk Utility from the temporary startup drive. Perform a "Repair Disk" operation on your normal startup drive (which should now appear as another mounted volume in the Finder)

Again restart, this time booting from your normal startup volume, while holding the "Shift" key to boot in Safe Mode.

Apply Mac OS X 10.4.6 and restart when prompted, this time without holding the "Shift" key.

As with previous iterative Mac OS X releases, the startup time after first installing Mac OS X 10.4.6 can be inordinately long. Don't panic if you are stuck at the grey progress screen for several minutes after the update. Subsequent restarts should take place at normal speed.

 

Det viktigaste i sammanhanget, anser jag, är väl att inte ha några firewireenheter anslutna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det viktigaste i sammanhanget, anser jag, är väl att inte ha några firewireenheter anslutna.

317650[/snapback]

 

Obstinat som jag är har jag aldrig följt det rådet och det har funkat vid varje uppdatering, utom vid en, och det var den uppdateringen som skapade just det rådet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

martin.klasson

Dubbelbootning sker för dem som sitter på PowerPC om jag inte minns fel ifrån deras info-sida.

 

För oss IntelMacare så är det en boot bara som gäller.

 

Jag kan inte läsa att de har fixat till airport-card problemet -men det kanske kommer i en seperat uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...