Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingen skrivbordsbild


benganz

Rekommendera Poster

Ahaaa, OK

Då får han testa med Tiger Cache Cleaner.....  :ThumbsUp:

Tiger Cache Cleaner

317925[/snapback]

Har nu testat det åxå, samma vita skrivbordsbild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är jag tillbaka från dagens "slit" :lol:

 

Startade upp min Backupdisk.

Gick till Systeminställningar >> Konton och öppnade ny användare.

 

Man kan ju välja att den nya användaren får Adminrättigheter så jag gjorde detta.

Loggade ur och loggade in på den nya.

Alla program osv är intakta, det är bara allt som ligger i Hemmamappen som är borta.

 

Då finns ju flera möjligheter, en är att man tar en backup på sina filmer, bilder och allt som är i Dokumentmappen. Förutsätter att man har tillgång till annan hårddisk eller brännare.

Det andra tyckte jag var smidigare, man är ju liksom "Admin" på båda kontona, och det gamla användarkontot ligger ju kvar i en mapp inuti Användaremappen.

 

Öppnar man sin ursprungliga dvs den gamla hemmamappen så ser den ut så här inuti.

Många mappar har ett rött stopptecken på sig

 

post-113-1144168571.jpg

 

 

Du har inte tillgång till dem får du till svar om man försöker öppna t.ex sin Dokumentmapp.

Men det har man visst, om man är lite lurig.

Man markerar helt enkelt Dokumentmappen och väljer Visa Info

Går ner till Ägare och behörigheter, Detaljer och klickar på hänglåset, och anger lösenord man har. (Nu glömde jag av om det var det nya, eller det ursprungliga man hade, men ett av dem är det, blir det första fel får man prova sitt andra :)

(

Bäst är att skriva ner sitt nya namn och lösen på ett papper om man får hjärnsläpp ;) )

 

När det är gjort kommer man åt allt på sina gamla mappar Musik Film Bilder osv. Man får Visa Info på varje mapp och ändra användare

 

post-113-1144169156_thumb.jpg

 

När man "räddad" allt och trivs på sin nya användare kan man ju alltid Radera det gamla kontot.

Lite omständig procedur visserligen men men...det fungerade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du drar mappen Desktop som ligger i Caches i ditt användarbibliotek till File Juicer. Finns din skrivbordsbild med i någon av mapparna jpg,tiff osv som Filen Juicer lagt upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har noterat dom två sista inläggen, har firat födelsedag i kväll.

Inte läge för att göra något avanserat i natt. Provar senare idag. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Inte förrän idag tog jag itu med skärmproblemet.

Jag lyckades nu har jag den fina Aqua Blue. :ThumbsUp:

Vet inte riktig vad jag gjorde, började om från början med alla tips jag fått.

Det enda som hände var att det mesta från docken försvann, är ju bara at lägga tillbaka.

Tack för all hjälp. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...