Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPodägare kan få lägre IQ – se om du är drabbad

Simon Grabiec

Recommended Posts

Simon Grabiec

Apples AAC-komprimering må vara tekniskt avancerad, men helt riskfritt är det inte att lyssna på musiken. Nya forskningsrön visar att ohörbara frekvenser i ljudet kan skada vitala delar av hjärnan och sänka lyssnarens intelligens. Ett enkelt test avslöjar om du är drabbad.

>> Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Min IQ var redan defekt när jag köpte min iPod................ :wacko::wacko::wacko::wacko::wacko::wacko:

marcushedenstrom

Jojo... ^_^^_^^_^

marcushedenstrom

Hihihihihih. :D:D:D:D:D:D Coooool.

Vilken tur att jag lyssnar på vanliga mp3 och inte AAC :D

Det luktar skunk om denna studien, ungefär samma distinkta stank av fusk, lögn och konkurrens-iver.

Microsoft iPod-killer. :whistling:

Alltså... Mikaellq. Jag vet verkligen inte om jag kan ta dig på allvar. Är du seriös eller är det någon form av extremt dålig sarkasm!?

Microsoft är ju välkända (Ö-kända) för att frisera studier för att passa deras marknadsföring.

Jag tror att det även var deras MO som skapade uttrycket "FUD", "Fear, Uncertanty and Doubt". Rädsla, osäkerhet och tvivel alltså.

Här är ett gammalt & välkänt exempel. Bara de mest blåögda går på det där (vilka är många tyvärr).

Study: Windows cheaper than Linux.

Ja ja ja.... suck så dum man kan vara.... :D

Här är en annan jag snubblade över när jag sökte efter teknik-nyheter.

Kina köper Google!

Förr alla som inte vet det kan jag upplysa om att namnet på den vetenskapliga tidskriften, Clupea Harengus råkar sammanfalla med det latinska namnet på sill.

Förr alla som inte vet det kan jag upplysa om att namnet på den vetenskapliga tidskriften, Clupea Harengus råkar sammanfalla med det latinska namnet på sill.

315588[/snapback]

...och då måste månen vara en ost, eller.......? :whistling:

...och då måste månen vara en ost, eller.......? :whistling:

315616[/snapback]

Ja, är den inte det? :cry::cry:

Nu blir jag ledsen.

Det är ju samma sak med komprimerade jpeg-bilder, surfande på sajter med komprimerade bilder tröttar ögonen och därmed hjärnan, tripplar hjärncancerrisken i syncentrum!

Anton Österberg

Apples AAC-komprimering må vara tekniskt avancerad, men helt riskfritt är det inte att lyssna på musiken. Nya forskningsrön visar att ohörbara frekvenser i ljudet kan skada vitala delar av hjärnan och sänka lyssnarens intelligens. Ett enkelt test avslöjar om du är drabbad.

>> Läs hela nyheten på MacWorld.se!

315384[/snapback]

Det var nära att jag gick på den!

Det var nära att jag gick på den!

315644[/snapback]

Antingen går man väl på eller inte? :blink: Så där säger man bara när man gick på den och upptäckte det på en gång....... :whistling:

Jag blev lite skärrad av rubriken, men sen fattade jag direkt. :D

Anton Österberg
Antingen går man väl på eller inte? :blink: Så där säger man bara när man gick på den och upptäckte det på en gång....... :whistling:

315669[/snapback]

Fan, genomskådad.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...