Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur lägger man in filmer i ipoden?


seabass

Rekommendera Poster

Jag är HELT vilsen, förlåt.

Men hur fasiken lägger man in filmer på sin ipod video så man kan titta på dem också.

 

Så här långt vet jag:

1. Koppla in ipod

2. Sätt igång itunes

3. ???????

 

 

Snälla hjälp! Tack så mkt!

 

Mvh // Seb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3. lägg in video fil i iTunes - tex genom att dra filen till en spel lista, välja "add to library" i iTunes menyn eller på något annat sätt lägga in video filen i iTunes.

 

4. Synka iPod som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha okej, jäklit enkelt. Men jag har för mig att jag har testat detta utan resultat.

Måste filmen i sig vara i ngt speciellt format eller kan man lägga in tex en MPG film eller avi, divx, img osv...?

 

tack så mkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha okej, jäklit enkelt. Men jag har för mig att jag har testat detta utan resultat.

Måste filmen i sig vara i ngt speciellt format eller kan man lägga in tex en MPG film eller avi, divx, img osv...?

 

tack så mkt!

316535[/snapback]

 

Jag använder iSquint ( http://www.isquint.org/ ) - ett enkelt, iPod anpassat GUI till ffmpg. Jag har försökt använda ffmpg ( http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15473 ) men alldrig fått det att fungera som det ska.

 

iSquint har lyckas att konvertera nästan all mina (170 st) mpg, avi (xvid/divx) och wmv filer till iPod anpassade mp4 (mpg4) filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar så mkt, ska testa det!!

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

How to

 

Såg en tråd som behandlade detta och där det gavs tips på ett program som hette iPod Movie (tror jag, får kolla hemma). I vilket fall som helst så funkade detta kanon. Innan hade jag testat att spara om filmerna i QT Pro men det funkade inte alls konstigt nog. Återkommer med namnet när jag kollat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet hette MoviePod

 

och finns härNullriver

 

Funkar perfekt :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag blir inte klok. Jag kan inte synka videor till min nyss inköpta iPod. Spellistor, bilder, podcast mm fungerar men under iTunes -> Inställningar -> Videor är alla alternativ gråa, kan alltså inte välja något alternativ för vare sig manuell eller automatisk uppdatering. Har en iPod 30 Gig med senaste uppdateringen + senaste versionen av iTunes.

 

Vad göra härnäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
mickefrisk
Jag blir inte klok. Jag kan inte synka videor till min nyss inköpta iPod. Spellistor, bilder, podcast mm fungerar men under iTunes -> Inställningar -> Videor är alla alternativ gråa, kan alltså inte välja något alternativ för vare sig manuell eller automatisk uppdatering. Har en iPod 30 Gig med senaste uppdateringen + senaste versionen av iTunes.

 

Vad göra härnäst?

330163[/snapback]

 

Ser ut sa for mig ocksa, men vad menar du med att det inte funkar med manuell uppdatering?

 

Funkar det inte ens att dra filmerna till ipoden (i iTunes)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...