Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ICQ Problem iMac Intel


Zpider

Rekommendera Poster

Hej!

 

Nybliven iMac ägare, älskar den efter 3 dagar och lider inte att gått ifrån PC, utom på en irriterande sak, jag får inte ICQ att lira bra.

 

Jag har provat både Adium och Fire, och gillar väl Adium bättre, men får inte till kontakterna riktigt, folk jag vet är online finns i listan, men som offline. Vissa skickar till mej, men jag får inget.... jag skickar mess, det kommer fram spradiskt bara.

 

Kör på samma nät hemma där Miranda funkar klockrent. Via router, men inget speciellt konfat på den.

 

Vad kan jag tweaka för att få det att funka bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om det är någon skillnad i iChat.

(iChat fixar ICQ också, använd ICQ numret istället för AIM screen-name)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat den med, och det är samma sak med onlinelistan, folk jag vet är online visas som offline på Mac:en...

 

Väldigt irriterande.... samma sak att filöverföring inte funkar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som om något är blockat.

Kan det vara så att du behöver öppna någon port i din router eller bara öppna för icq i os x brandvägg?

Jag kör icq och msn i adium utan problem på G4 mini och har dessa tillagda i systeminställningar/fildelning/brandvägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte startat interna firewallen så den kan inte bråka... PC:n som det funkar på går ju genom samma router, så jag vet inte vad mer jag kan göra där heller....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg

Låter som det är ett problem med själva ICQ-nätverket, liknande det jag brukade ha med MSN. Har du provat på din PC igen om det fungerar lika bra där som det alltid gjort? Det kan inte vara så att du har ställt in din router på att skicka all information på portarna som ICQ arbetar på till fel dator (din gamla dator)?

 

En annan sak som kan ha betydelse, använde du den officiella ICQ-klienten på din PC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bägge burkarna är igång på nätverket hemma, PC:n kör Miranda klienten utan problem, men Adium och Fire funkar inte bra på Mac:en...

 

Kontakter strular och filöverföring ska som jag fattar det inte ens stödjas av Adium ännu?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg
Bägge burkarna är igång på nätverket hemma, PC:n kör Miranda klienten utan problem, men Adium och Fire funkar inte bra på Mac:en...

 

Kontakter strular och filöverföring ska som jag fattar det inte ens stödjas av Adium ännu?!?!

315315[/snapback]

Filöverföring stöds, åtminstonde på de flesta utav de andra protokollen, troligtvis också för ICQ.

 

Du har öppnat portarna i routern och redirectad dem till din Mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adium säger att det inte stöds på icq....

 

Kör bägge datoerna paralellt, så jag vet att pc:n funkar... och har inga portar specifikt öppet för den gällande icq...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter konstigt att du inte får det att funka.

Jag har aldrig haft några problem med Adium (för ppc cpu).

Ställ frågan i Adiums forum, är det något problem med intel versionen lär du nog få reda på det där direkt och ev lösning på problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...