Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur funkar World of Warcraft med Intel-iMac?


ivan

Rekommendera Poster

Ngn som provat det eller sett ngt test ngnstans? Står nämligen o funderar på att inhandla en sådan.

Ha en bra helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en på applestore idag. Ska meddela hur det flyter på när jag får den om ingen annan hinner för.

Modellen jag valt är 20" med 256MB VRAM och 1GB RAM.

 

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag har hört och sett så ska den fungera riktigt bra. Köp gärna den med 256 MB grafikkort som Juno gjort så blir datorn brukbar mycket längre tid.

Blizzard släppte Univeral Binaries-versionen av WoW för ca 1 månad sedan, så då slipper du Rosetta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft wow på min intel-imac ett tag, och det funka bra. Int hunnit med någon raidinstance eller AV än, så jag våga inte lova det är helt felfritt där, men jag tror nog det funka ganska bra.

 

När jag springer runt i normalbefolkade områden, har jag nånstans mellan 20 och 30 fps på 17" modellen, med 1gb minne. Grafiken på max, förutom någon av inställningarna, som jag gilla bättre med lite lägra upplösning :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar bra på min iMac 17 " Intel Core Duo. Ungefär 20-30 i latency eller vad det nu heter.

Det är standardkonfigurationen på 512 MB RAM och om man lägger in mer RAM så kommer nog spelet flytta på väldigt, väldigt bra, vilket det redan gör men bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 256Mb grafikkort och iMac 20". Om man kör med extra allt och max på allt så flyter spelet helt okej. Kring 20 fps, men ner mot 15 i tätbefolkade områden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har äntligen datorn kommit och jag har installerat wow. Funkar riktigt bra faktiskt. Jag använder högsta upplösningen och har alla utom terrain distance på max och då får jag 29-35 FPS i Arathi Higlands där jag befinner mig nu.

 

Överlag är jag mycket nöjd med köpet det lilla jag testat så långt. Ska bli intressant och testa att köra XP på den också när jag får tummen ur att installera det.

 

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terrain distance tycker jag är viktigaste inställningen att maxa, speciellt för pvp. Vill ju se fienden på långt avstånd ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terrain distance tycker jag är viktigaste inställningen att maxa, speciellt för pvp. Vill ju se fienden på långt avstånd ^_^

324335[/snapback]

 

Har terrain distance på en tredje del och det räcker. Sen kör jag aldrig PVP. Tycker det är trist nämligen ;)

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...