Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

G5 dual 2.5 ghz


Andreascarlsson

Rekommendera Poster

Andreascarlsson

Hejsan!

 

Någon som vet när Apple slutade sälja/tillverka G5 dual 2.5 ghz eller har jag misstagit mig så grovt att dem ännu gör det?

Kollade på Applestore och där finns den inte i alla fall. Är detta en äldre variant men det borde det ju inte vara med den specen menar jag..

tacksam för hjälp!

 

mvh Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Dubbel 2,5 föll emellan dubbel 2,3 och fyrdubbel 2,5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbel 2,5 föll emellan dubbel 2,3 och fyrdubbel 2,5.

313873[/snapback]

Vad menar du med det? Dubbel 2,5 har väl bara varit värsting vad jag vet? Sedan kom dubbel 2,7 som värsting (med mittenmodell på 2,3) och nu kom sist quad 2,5 som värsting (med dualcore 2,3 som mitten.)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Vad menar du med det? Dubbel 2,5 har väl bara varit värsting vad jag vet? Sedan kom dubbel 2,7 som värsting (med mittenmodell på 2,3) och nu kom sist quad 2,5 som värsting (med dualcore 2,3 som mitten.)

313878[/snapback]

 

Jag menar att nu finns Quad 2,5, dual 2,3. Och däremellan skulle dubbel 2,5 ha suttit, men den togs ur sortimentet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att nu finns Quad 2,7, dual 2,3. Och däremellan skulle dubbel 2,5 ha suttit, men den togs ur sortimentet.

313883[/snapback]

Skulle enligt vem? :)

 

Edit: och Quaden är på 2,5 nu, men jag misstänker typo. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oberonde! VILL HA! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Skulle enligt vem? :)

 

Edit: och Quaden är på 2,5 nu, men jag misstänker typo. :)

313885[/snapback]

 

Enligt mig! :D

 

Ja, klart quaden är på 2,5 GHz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Spam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreascarlsson

Man kan med andra ord säga att det är en riktigt bra dator;) haha

Jag menar det var ungefär ett år sedan togs ur sortimentet men processorn/orerna håller samma prestanda som exempelvis den med 2.3 som säljs nu, rätta mig om jag har fel!

 

tack för svaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hur är det ställt med uttnyttjande av två processorer på G5'orna. Det är som bekant inte alla program som stöder två processorer i somliga datorsystem. Får man nytta av detta i flertalet program på mac?

 

EDIT

 

En fråga till. Dom lite äldre G5 utan dubbelkärna, har dom plats för lika många minneskapslar, dvs 8st?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Även om programmet bara kan använda en processor kan resten av OS X med fil- och minneshantering och så vidare inklusive andra programstrådar köras på den andra processorn. Det är väldigt sällan en av processorerna står ensam och tuggar. På min G5:a står i de fallen den andra processorn och tuggar i 30-50 procent.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

G5:orna av med "gamla" G5:n finns med både 4 och 8 minnesplatser. De med fyra platser är snikmodellerna för varje generation och de saknar även pci-X utan använder gamla vanliga pci. Dit hör:

 

enkel 1,6 GHz

enkel 1,8 GHz (ej första gen 2003)

dubbla 1,8 GHz (hösten 2004, ej första gen 2003)

dubbla 2,0 GHz (April 2005, ej tidigare modeller)

 

Det kommer bli allt mer förvirring kring detta i och med begagnadförsäljnignen tar fart. :)

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...