Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nödbändiga program till Mac


Kayano

Rekommendera Poster

Okey, en fråga till då. Jag behöverlite program till Macen och vill gärna ha tips på bra och gratis program. Det jag behöver är.

 

- Ett program så jag kan flytta över musiken från Itunesbiblioteket i PC:n via Ipoden till Mac:en.

- En bra spelare för Flacfiler.

- Nåt annat som jag ännu inte upptäckt är nödvändigt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tredje kategorin röstar jag på Growl http://growl.info/ Jag orkar inte förklara vad programmet gör. Installera och se. Du kommer inte att bli besviken.

 

Quicksilver är ett program som många tycker är oumbärligt. Man kan säga att programmet ersätter Finder och låter dig öppna alla filer och alla program på ett smidigt sätt via tangentbordet. http://quicksilver.blacktree.com/

 

Gör en sökning på Google: mac freeware "must have" så får du massor av tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VLC ifall du skall se på diverse filmer! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tredje kategorin röstar jag på Growl http://growl.info/ Jag orkar inte förklara vad programmet gör. Installera och se. Du kommer inte att bli besviken.

 

313512[/snapback]

 

Har ladat ner Growl och det är säkert jättebra bara jag kommer på vad det ska användas till. Måste hitta nån svensk instrution bara :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ladat ner Growl och det är säkert jättebra bara jag kommer på vad det ska användas till. Måste hitta nån svensk instrution bara :D

313901[/snapback]

Okej då. En liten förklaring: Programmet listar saker som händer med ditt system och dina program i form av snygga små dialogrutor som poppar upp och tonar bort på ett smakfullt sätt. Du kan även få meddelanden från andra datorer.

 

Jag har en stark känsla av att Apple endera kommer att köpa growl eller hitta på något liknande till nästa os-revision.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, älskar mina growlrutor!

 

När du en gång installerat Growl så brukar programmet sköta sig självt och lägga till alla program som går att koppla till Growl automatiskt, t.ex. iTunes och Skype. (Skype har en ruta att klicka i bland programinställningarna där man bestämmer om Skype skall kopplas till Growl)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, så det är bara det den gör. Har sett dessa rutor och förtvivlat försökt få Growl att göra lite mer. Men det går alltså inte.

Men tack då vet jag... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VLC fixar FLAC.

316390[/snapback]

 

Ska prova. Fick det inte att funka på WMV filer på min core Duo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat att spela Flac med VLC nu. Funkar fint med experimentsversionen av VLC för Intel. Hur stabil den sen är får man se. Än så länge har det funkat bra i alla fall. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...