Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ikoner


ortort

Rekommendera Poster

Hej,

Jag vet inte om jag är på rätt ställe nu men jag har sett att vissa dkoument har en liten ikon längst ned där det står gjort på en mac (made on a mac) och varianter av dessa. Hur får man tag i dessa? Har sökt på macikoner men då får man bara upp sidor med ikoner som kan köras på en mac och det kanske är flera miljoner lustiga ikoner. Var finns macikonerna? :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du hittar en sådan bild på nätet så är det bara att dra den från webbsidan till skrivbordet. Sen kan du använda den hur du vill i dina hemsidor.

 

För övrigt så tror jag att du har missuppfattat ordet "ikon" eller "icon". Ikonen är ett populärt begrepp för bilder som symboliserar filer, mappar eller program på en dator. Egentligen vill Apple att vi ska kalla dessa bilder "symboler".

 

Använd nedanstående söksträng i Google och laborera lite med filstorlek och lite olika ordval så hittar du säkert något:

 

Google-sökning efter "Made och a Mac"-bilder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen/upplysningen :D:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du hittar en sådan bild på nätet så är det bara att dra den från webbsidan till skrivbordet. Sen kan du använda den hur du vill i dina hemsidor.

 

 

riktigt så enkelt är det ju egentligen inte...eftersom någon har skapat den här bilden så inkräktar du på hans/hennes upphovsrätt om du bara snor den från nätet.

dessutom är just äpplet en del av en logo som dessutom är skyddad på en massa andra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt så enkelt är det ju egentligen inte...eftersom någon har skapat den här bilden så inkräktar du på hans/hennes upphovsrätt om du bara snor den från nätet.

dessutom är just äpplet en del av en logo som dessutom är skyddad på en massa andra sätt.

313617[/snapback]

 

Självklart gäller upphovsrätten här liksom alla andra dokument. Jag har dock inte tänkt använda detta i några dokument som sprids. Om så skulle vara kan man alltid ställa en hövlig förfrågan via mail till Apple. Jag har i mitt jobb som lärare många gånger använt andras bilder och dyligt till mina föreläsningar. När jag frågat upphovspersonerna har jag aldrig fått nej. Men som sagt, man skall alltid fråga först. :D:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt så enkelt är det ju egentligen inte...eftersom någon har skapat den här bilden så inkräktar du på hans/hennes upphovsrätt om du bara snor den från nätet.

dessutom är just äpplet en del av en logo som dessutom är skyddad på en massa andra sätt.

313617[/snapback]

Helt korrekt. Jag borde naturligtvis upplyst om detta i mitt svar. :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...