peth Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Jag trodde textstrofen löd: "mars, april har knopp i håret" och inte: "mars, april har en halvmeter jävla snö på backen". USCH!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugy Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Kan bara instämma! Precis då gräsmattan började skymta under snön efter några dagars plus-grader, har det nu snöat två dar i sträck och gräsmattan försvann under 25 cm nysnö. Och jag som redan städat undan spadar och snöskyfflar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest iMatte Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Ja, nu är det tungt. Extra tungt är att vi egentligen skulle haft fiskepremiär i vår klubbsjö på lördag. Nu blir den inställd tills den erbarmliga isen försvinner. Någon borde ställas till svars för detta. Finns det igen väderminister som kan avgå? Link to comment Share on other sites More sharing options...
darrell Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 och jag trodde det skulle vara konstant sol i kalifornien och istället får man det såmsta vädret dom haft på typ 50 år :s Link to comment Share on other sites More sharing options...
conloc Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Här känns det som om våren är på väg ändå. 2006-03-07 2006-03-30 Link to comment Share on other sites More sharing options...
peth Posted March 30, 2006 Author Share Posted March 30, 2006 Ja, nu är det tungt. Extra tungt är att vi egentligen skulle haft fiskepremiär i vår klubbsjö på lördag. Nu blir den inställd tills den erbarmliga isen försvinner.Någon borde ställas till svars för detta. Finns det igen väderminister som kan avgå? 313219[/snapback] Var och pimplade lite i helgen, det blev inte så mycket fisk men väl bra mycket sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knivskarp Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Beror förmodligen på alla extrema miljöfundamentalister som spyr galla på allt och alla och därmed försurar miljön och försenar vårens ankomst Link to comment Share on other sites More sharing options...
peth Posted March 30, 2006 Author Share Posted March 30, 2006 Utsikt från köksfönstret för ett par minuter sedan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knivskarp Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Det är fint, men inte precis det man vill ha nu. Man kan nog inte vara riktigt (vår)säker förrän man är en bit in i maj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Är det 1 april man får ta av vinterdäcken? Nu finns det inte mycket snö i Göteborg såg jag, men hos mig är det någon decimeter kvar som ska bort. Hoppas på fortsatt regn och blåst så att skiten försvinner. Pratade med en vän i Östersund, de har inte haft så här mycket snö under hela vintern som nu. Märkligt väder är det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugy Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 "Jävla lapp-mögel" som en gotlänning uttryckte sig om snön en gång... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniela Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Utsikt från köksfönstret för ett par minuter sedan. 313238[/snapback] Nästan vår juh! Här i stan är det alldeles underbart idag. Vår på riktigt. I alla fall över dagen. Mitt hjärta gråter över att jag måste sitta instängd och missa all sol och göttigt väder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
treebeard Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Vintern kan väll va lite härlig ibland också? inte mina bilder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniela Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Han är tillbaka! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Värsta vårvädret här idag faktiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_lulle Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Sol sol och åter sol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 En halv meter snö och vad är "vår"???? Vägen utanför huset börjar likna sista biten till Svålträsk....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_lulle Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Byter nog till sommardäck den 1:a Link to comment Share on other sites More sharing options...
znozy Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Utsikt från köksfönstret för ett par minuter sedan. 313238[/snapback] O herregud.. finns det internet där! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Kom hem från jobbet, råkade ha kameran med, och tog denna bilden i min slänt utanför huset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
peth Posted March 30, 2006 Author Share Posted March 30, 2006 O herregud.. finns det internet där! 313461[/snapback] Jo du, tänka sig att det gör det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugy Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Helt fantastiskt vad det kommer ner snö!! Tredje dagen i rad, utan avbrott. Har kommit nästan en halv meter på 72 h. Sluta snöa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geniux Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Helt fantastiskt vad det kommer ner snö!! Tredje dagen i rad, utan avbrott. Har kommit nästan en halv meter på 72 h. Sluta snöa! 313545[/snapback] Fy, här har det regnat ett par dar och idag har det varit strålande sol och ganska milt, mycket av snöskiten har försvunnit. Lider med dig Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugy Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Så här ser det ut runt huset mitt ikväll. Blixten reflekteras i snöflingorna så ni ser hur mycket som kommer ner nu just. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniela Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Så här ser det ut runt huset mitt ikväll. Blixten reflekteras i snöflingorna så ni ser hur mycket som kommer ner nu just. 313568[/snapback] Helt fantastiskt vackert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.