Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vinterhelvete!

peth

Recommended Posts

Jag trodde textstrofen löd: "mars, april har knopp i håret" och inte: "mars, april har en halvmeter jävla snö på backen".

USCH!!!

:angry:

Kan bara instämma! Precis då gräsmattan började skymta under snön efter några dagars plus-grader, har det nu snöat två dar i sträck och gräsmattan försvann under 25 cm nysnö. :angry:

Och jag som redan städat undan spadar och snöskyfflar :wacko:

Guest iMatte

Ja, nu är det tungt. Extra tungt är att vi egentligen skulle haft fiskepremiär i vår klubbsjö på lördag. :( Nu blir den inställd tills den erbarmliga isen försvinner.

Någon borde ställas till svars för detta. Finns det igen väderminister som kan avgå?

och jag trodde det skulle vara konstant sol i kalifornien och istället får man det såmsta vädret dom haft på typ 50 år :s

Här känns det som om våren är på väg ändå.

2006-03-07

post-7614-1143704115.jpgpost-7614-1143704138.jpg

2006-03-30

post-7614-1143704160.jpgpost-7614-1143704173.jpg

B)B)B)B)

Ja, nu är det tungt. Extra tungt är att vi egentligen skulle haft fiskepremiär i vår klubbsjö på lördag.  :(  Nu blir den inställd tills den erbarmliga isen försvinner.

Någon borde ställas till svars för detta. Finns det igen väderminister som kan avgå?

313219[/snapback]

Var och pimplade lite i helgen, det blev inte så mycket fisk men väl bra mycket sol.

Beror förmodligen på alla extrema miljöfundamentalister som spyr galla på allt och alla och därmed försurar miljön och försenar vårens ankomst B)

Det är fint, men inte precis det man vill ha nu. Man kan nog inte vara riktigt (vår)säker förrän man är en bit in i maj :(

Är det 1 april man får ta av vinterdäcken?

Nu finns det inte mycket snö i Göteborg såg jag, men hos mig är det någon decimeter kvar som ska bort.

Hoppas på fortsatt regn och blåst så att skiten försvinner.

Pratade med en vän i Östersund, de har inte haft så här mycket snö under hela vintern som nu.

Märkligt väder är det.

Utsikt från köksfönstret för ett par minuter sedan.

post-67-1143704597.jpg

313238[/snapback]

Nästan vår juh! :P

Här i stan är det alldeles underbart idag. Vår på riktigt. I alla fall över dagen. Mitt hjärta gråter över att jag måste sitta instängd och missa all sol och göttigt väder... :cry:

En halv meter snö och vad är "vår"???? Vägen utanför huset börjar likna sista biten till Svålträsk....... :ph34r::ph34r::ph34r::ph34r::ph34r:

Silo-G5-blue-400.jpg

Utsikt från köksfönstret för ett par minuter sedan.

post-67-1143704597.jpg

313238[/snapback]

O herregud.. finns det internet där! :D

Kom hem från jobbet, råkade ha kameran med, och tog denna bilden i min slänt utanför huset.

snodroppen.jpg

Helt fantastiskt vad det kommer ner snö!! Tredje dagen i rad, utan avbrott. Har kommit nästan en halv meter på 72 h. :blink::angry::ermm::cry:

Sluta snöa!

Helt fantastiskt vad det kommer ner snö!! Tredje dagen i rad, utan avbrott. Har kommit nästan en halv meter på 72 h.  :blink:  :angry:  :ermm:  :cry:

Sluta snöa!

313545[/snapback]

:blink::blink::cry:

Fy, här har det regnat ett par dar och idag har det varit strålande sol och ganska milt, mycket av snöskiten har försvunnit. Lider med dig

Så här ser det ut runt huset mitt ikväll. Blixten reflekteras i snöflingorna så ni ser hur mycket som kommer ner nu just.

post-10478-1143739790.jpg

post-10478-1143739803.jpg

Så här ser det ut runt huset mitt ikväll. Blixten reflekteras i snöflingorna så ni ser hur mycket som kommer ner nu just.

post-10478-1143739790.jpg

post-10478-1143739803.jpg

313568[/snapback]

Helt fantastiskt vackert. :wub:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...