Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur fungerar skinADock


Tubular

Rekommendera Poster

Tja, såg ett tips om programmet scinADock i Macworld men får det inte att fungera på min dator. Har gjort som det står i instruktionerna och lagt filen i preference i bibliotek i min hemmamapp. Sen dyker det bara upp ett felmeddelande.

 

Fel i inställningar

Du kan inte öppna inställningspandelen Skin a Dock på den här datorn. kontakta programvaruutvecklaren för en nyare version.

 

Är det intel-processorn som är boven i dramat eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte omöjligt.

Många program som inte är fixade för att fungera ihop med Intel. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är det inte då Rosetta ska kliva in och helt transparent sköta tekniken åt mig? Så trodde jag det fungerade iaf. MSN messenger och Office 2004 fungerar ju bra genom rosetta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja så enkelt är det inte, måste det inte vara skrivet i universal binary eller vad det heter.

Kolla om det finns med någon uppdatering här: http://www.versiontracker.com/macintel/

 

På samma sida denna länk: http://www.macfixit.com/article.php?story=20060126094146180

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det universal binary så behövs inte Rosetta.

 

Men av felmeddelandet att tolka så verkar det som det är en preferenstillägg till systeminställningar som inte vill fungera.

Då kan det bli värre för Rosetta att fungera då systeminställningar är intelprogam och tillägget är PPC, rosetta startas inte för systeminställningar och således inte för tillägget heller.

 

Har läst ngt om att man kan starta universalbinarys i rosetta för att få extra grejor som inte är universal att fungera...

 

Men än så länge har jag ju ingen Intel-Mac så jag har inte 100 koll precis! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det universal binary så behövs inte Rosetta.

 

Men av felmeddelandet att tolka så verkar det som det är en preferenstillägg till systeminställningar som inte vill fungera.

Då kan det bli värre för Rosetta att fungera då systeminställningar är intelprogam och tillägget är PPC, rosetta startas inte för systeminställningar och således inte för tillägget heller.

 

Har läst ngt om att man kan starta universalbinarys i rosetta för att få extra grejor som inte är universal att fungera...

 

Men än så länge har jag ju ingen Intel-Mac så jag har inte 100 koll precis! ;)

312689[/snapback]

 

Jag tror du menar att man ska sätta ett kryss i Installeraren under info - att den ska öppna med Rosetta. Men i det här fallet är det nog kört. Dessutom är programet inte uppdaterat på flera år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...