Jump to content
Just nu i M3-nätverket

EU hotar stoppa nya Windows

Pocahontas

Recommended Posts

marcushedenstrom

Haha. :lol::lol:

Skitsaker kan dom nog förbjuda.... :(

Windows 95 borde de totalförbjudit, tänk så många depressioner det har orsakat..

Som sagt EU hotar mest tycker jag. Det här Windows XP N hände det något med det egentligen, det verkar mest vara en skrivbordsprodukt som finns teoretiskt. Ingen verkar ju ändå marknadsföra den seriöst så att...

Ingemar Ragnemalm

Om man ska slå Microsoft så måste man slå med nånting stort. "Vad då med? Gotland?" Nej, men hela EU låter lagom stort. Fast vem är det som siktar?

Windows 95 borde de totalförbjudit, tänk så många depressioner det har orsakat..

312241[/snapback]

:lol:

Sen har du ju ME, vilket förstörde livet för många av de man känner :lol:

:lol:

Sen har du ju ME, vilket förstörde livet för många av de man känner :lol:

312331[/snapback]

faan ME det hade jag (innan macens tid) fy faaan vad det sög lr...usch :(

skit bra ju:D så får vi hoppas på att alla köper mac:P

Jag ska nog skicka in en motion till EU att man ska bestämma standarder för filformat- tex video - mpeg4 - h.264. Fattar ni va skönt de skulle vara utan massa ruggigt fula och ej användaranpassade spelare, host hrm, VLC.

Snabbheten på video skulle effektiviserats utan alla sjuka codec som kräver massa CPU.

Dessutom skulle det antagligen göra filmer på nätet (web-tv osv.) kompartibla med alla oprativsystem.

Företagen skulle kunna riktiga sig in på tex mpeg4 - h.264 där de kan förbättra kvalitén ännu mer.

Jag ska nog skicka in en motion till EU att man ska bestämma standarder för filformat- tex video - mpeg4 - h.264. Fattar ni va skönt de skulle vara utan massa ruggigt fula och ej användaranpassade spelare, host hrm, VLC.

Snabbheten på video skulle effektiviserats utan alla sjuka codec som kräver massa CPU.

Dessutom skulle det antagligen göra filmer på nätet (web-tv osv.) kompartibla med alla oprativsystem.

Företagen skulle kunna riktiga sig in på tex mpeg4 - h.264 där de kan förbättra kvalitén ännu mer.

312564[/snapback]

Ja, skitbra idé, lagstsifta bort folks valfrihet.

Varför kan inte EU hota om något vettigt istället, att alla som inte använder Microsoft Windows skall slutas diskrimineras!!! ;)

Diverse banker... diverse webbtjänster... spelutbud.. m.m... finns en hel del!!

Microsoft får väl ha inbyggda säkerhetsfunktioner om de vill, det behövs ju!

Tänk om inte Apple fick ha en inbyggd brandvägg i OS X...

312241[/snapback]

Kommer ihåg lanseringen av Windows 98, dom hade en tub huvudvärkstabletter i reklamen. Behöver jag säga mer... B)

Varför kan inte EU hota om något vettigt istället, att alla som inte använder Microsoft Windows skall slutas diskrimineras!!! ;)

Diverse banker... diverse webbtjänster... spelutbud.. m.m... finns en hel del!!

Microsoft får väl ha inbyggda säkerhetsfunktioner om de vill, det behövs ju!

Tänk om inte Apple fick ha en inbyggd brandvägg i OS X...

312679[/snapback]

Det är nog ingen vanlig brandvägg det är frågan om.. :rolleyes:

Jag håller med Razor, lagstifta bort folks valfrihet är det värsta man kan göra. Då får man en totalitär skitstat typ USSR/Nordkorea/Kuba eller Världsstaten/Universalstaten i Kallocain. En bok som för övrigt säger allt. ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...