Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iWork fråga


MacAlex

Rekommendera Poster

Hej! iWork är verkligen ett underbart program. Snyggt och lättanvändligt.

 

En sak jag undrar över är hur man endast gör 2 kolummer i en sida av alla sina sidor i arbetet.

 

Jag har tre sidor varav dom två första endast har 1 kollum. Men den tredje sidan vill jag ha 2 kollumer för att jag jämför två olika saker. Men när jag klickar på Columns och 2 Columns när jag är på sidan där jag vill att det ska vara två kollumer så blir alla sidor två kollumer. Men jag vill just att den tredje sidan ska ha två kollumer inte dom andra.

 

Hur gör man för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till insert och markera sektion brake.

Byt sen till 2 kolumner. Kan göras mitt i en sida också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! :D Andra saker som irriterar mig är när man klistrat in en bild och sedan vill skriva text brevid bilden går det inte. Man måste skriva det under. Man kan inte heller flytta vissa bilder man flyttat in eller jo bara med mellanslag.

 

Något tips för dom? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan i alla fall skriva bredvid och runt bilden om du har "inspektor" framme och markerar den randiga rutan med ett vitt fält (den ligger bredvid T)

Markera först bilden så kan du välja nåt av alternativen.

Förlåt om jag beskriver dåligt men jag kan inte termerna och är själv nybörjare på programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man för att kunna skriva på hela sidan och allra längst ner? När man skrivit nästan längst ner så hoppar den över till nästa sida. ^_^ Hur gör man för att fixa det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man för att kunna skriva på hela sidan och allra längst ner? När man skrivit nästan längst ner så hoppar den över till nästa sida. ^_^ Hur gör man för att fixa det?

311581[/snapback]

det ligger en sidfot där och tar plats- jag har ännu inte hittat ur man tar bort den men man kan flytta den neråt genom att markera "dokumentet" längst till vänster i inspektor och krympa siffran som står vid "footer"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det ligger en sidfot där och tar plats- jag har ännu inte hittat ur man tar bort den men man kan flytta den neråt genom att markera "dokumentet" längst till vänster i inspektor och krympa siffran som står vid "footer"

311678[/snapback]

 

Okej tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacAlex; varför har du en bild på Finder, Quicktime & Windows loggorna? Tycker de liksom inte hör ihop på något sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

zweden89: Sådär ny avatar, vet inte ville bara ha den. :P

 

En till fråga igen: Nu när jag ska hoppa ner en rad så hoppar den ner två rader i stället för en. Hur fixar man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara nån slags finness att det ska vara så.

Jag brukar byta rad med tab ->| istället.

Kan inte nån expert dyka upp snart så du slipper mina nödlösningar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...