Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

k750i & Mac OS X


Marre40

Rekommendera Poster

Hej!

 

Läste för ett par nummer sedan om en test av W800i, vilken enligt testen skulle fungera perfekt med Mac.

 

Nu har jag köpt en K750i och vill kunna använda denna mot min Mac.

iPhoto är ju jättebra och den känner igen telefonens kamera via USB-kabeln och kan kopiera från den. Den funktionen vill jag ha. Men när man kopierar över m4a-filer (AAC, f.ö. alla musikfiler), så får man ju med dessa förbannade "._"-skräpfilerna som gör att finns en massa skit som inte går att spela på telefonen på minneskortet.

 

Finns det något fiffigt sätt att kunna kopiera sina låtar från iTunes direkt till telefonen utan att man måste radera allt skräp innan man skall spela upp dem? Dvs, finns det ett sätt att bli av med Macens skräpfiler (generellt)?

 

Tacksam för svar och ber om ursäkt om detta redan tagits upp tidigare. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt användarhäftet för K750i stöds endast filtyperna mp3, mp4, 3gp och wav. Det borde väl innebära att man inte kan spela upp m4a på telefonen.

Eller är m4a samma som någon av de som stöds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, det verkar som om alla SonyEricssons mobiltelefoner med mediaspelare klarar AAC-filer. AAC är (väl) detsamma som mp4 i folkmun, men filändelsen är m4a.

 

Jag har kört AAC-filer både på min P910i och nu på k750i, så det funkar! Det är jättesnyggt i iTunes att man kan dra och släppa låtar direkt från spellistan eller bilioteket direkt över på minneskortet, men jag vet fortfarande inte om, och i så fall hur, man blir av med de extra mac-filerna som är skuggkopior av filerna, men som börjar med "._" :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte filändelsen på aac filer .m4p nuförtiden

 

Men det är väl likväl mp4 i folkmun

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

l.salomonsson

Jag får ingen kontakt med min K600i och PowerBook G4 med den medföljande USB-sladden. Däremot går det bra att kommunicera med Bluetooth och skicka över låter från iTunes till mobilen - men såå långsamt.

 

Behövs det någon speciell drivrutin för att få USB-kopplingen att aktiveras?

 

Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ett program som heter Dreamsicle för SonyEricsson telefoner!

Kostar en liten peng men fungerar bra!

 

Den kan ta random låtar från iTunes och fylla telefonen med det!

Plus foton kan du köra från/till datorn med det och samma sak för film! :P

 

tror att jag hittade det på versiontracker.... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Undrar om nya W300 som släpps snart också funkar till iTunes som K750 och W800?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, det verkar som om alla SonyEricssons mobiltelefoner med mediaspelare klarar AAC-filer. AAC är (väl) detsamma som mp4 i folkmun, men filändelsen är m4a.

 

Jag har kört AAC-filer både på min P910i och nu på k750i, så det funkar! [...]

Nackdelen med aac-filer i (åtminstone K750 och W800 som jag provat) dessa telefoner är att de inte klarar att återge id3-taggarna. Endast id3-taggen med artist och låtnamn kan återges korrekt från mp3. Med aac-filerna ser man bara själva filnamnet.

 

Jag har klagat på detta (jag har en K750), men de gör nog inget åt det i framtida mjukvaruuppdateringar... Nån mer kanske vill klaga..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Läste för ett par nummer sedan om en test av W800i, vilken enligt testen skulle fungera perfekt med Mac.

 

Nu har jag köpt en K750i och vill kunna använda denna mot min Mac.

iPhoto är ju jättebra och den känner igen telefonens kamera via USB-kabeln och kan kopiera från den. Den funktionen vill jag ha. Men när man kopierar över m4a-filer (AAC, f.ö. alla musikfiler), så får man ju med dessa förbannade "._"-skräpfilerna som gör att finns en massa skit som inte går att spela på telefonen på minneskortet.

 

Finns det något fiffigt sätt att kunna kopiera sina låtar från iTunes direkt till telefonen utan att man måste radera allt skräp innan man skall spela upp dem? Dvs, finns det ett sätt att bli av med Macens skräpfiler (generellt)?

 

Tacksam för svar och ber om ursäkt om detta redan tagits upp tidigare. <_<

311304[/snapback]

 

Hejsan!

Jag vet inte om morpheus fungerar till mac os x men i så fall så kan du ladda ner det och testa om det funkar att lafdda ner acc filer i Morpheus. Det ska gå men som sagt, det fungerar kanske inte till mac os x!!

Mvh Olof :ThumbsUp::ThumbsUp::rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Jag vet inte om morpheus fungerar till mac os x men i så fall så kan du ladda ner det  och testa om det funkar att lafdda ner acc filer i Morpheus. Det ska gå men som sagt, det fungerar kanske inte till mac os x!!

Mvh Olof :ThumbsUp:  :ThumbsUp:  :rolleyes:

329980[/snapback]

 

Morpehus är ett fildelningsprogram för windows, på vilket sätt skulle det hjälpa till med att kopiera låtar från iTunes till mobilen??? :huh::huh::huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...