Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apples trådlösa tangentbord


Pocahontas

Rekommendera Poster

Ni som köpt Apple Wireless Keyboard, är ni nöjda med det? Nackdelar?

Funderar på ett om jag beställer en Mac Mini.

 

Vaknar datorn om man har trådlöst tangentbord?

Vet att min MDD vaknar inte av att jag rör min trådlösa Microsoft mus.

Nu är det annan teknik, Bluetooth i tangentbordet, så det kanske gör så datorn vaknar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo då de är bra, och de väcker datorn ur vila ;)

Enda nackdelen kan va att inmatningen är lite efter på skärmen när man skriver, men det är inte alltid och inget allvarligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Apples trådlösa tangentbord som jag använder till min Powerbook då den står på iCurven. Funkar bra, har inte haft några problem alls.

 

Jag kan ställa in om datorn skall väckas av tangentbordet eller inte. Den inbyggda strömspar-funktionen gör att det blir en tiondelssekunds fördröjning innan nånting händer om tangentbordet har stått oanvänt en stund. Till spel kanske det inte funkar, även om jag inte märker någon fördröjning vid vanlig användning.

 

Har också köpt laddningsbara batterier, men tangentbordet drar inte mycket ström.

 

Snyggt är det också och jag älskar knapparna som styr volymen :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har trådlöst på min mini-Mac och det fungerar bra. Provade med Microsofts bluetoth-mus ("Microsoft IntelliMouse Explorer for Bluetoth") men tyckte inte att den fungerade lika bra som Apple-musen, bl a var datorn svår att få att vakna, plus en del annat (kommer inte ihågt något speciellt just nu ).

Gunnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Poca,

Jag har två trådlösa tangentbord. De väcker datorn efter vila men däremot är jag lite missnöjd med strömbrytarna. Det verkar vara någon glappkontakt för när jag byter batterier så brukar jag få skaka dem en stund innan de får riktig kontakt med datorn. Men när detta är gjort så går dom. Jag brukar inte stänga av dem utan de står alltid på. De drar väldigt lite ström. Så trots glappkontakt kan jag säga att jag är nöjd. Det blir ju en sladd mindre. :P:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för informationen.

Det är kablar jag vill bort ifrån :)

 

Apples mus gillar jag inte riktigt, så jag behåller min gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillade inte heller Apples mus riktigt utan bytte till en Razer som jag är mycket nöjd med. :D:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Säger som de flesta andra: jag har ett trådlöst Apple tgb o är helt nöjd!

Till det en trådlös Logitech mus. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är skitnöjd med mitt i alla fall. Plus för att det är bt och inte med lös radiomottagare!

 

Räckvidden är jättebra också. Och så är det ju snyggt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger som de flesta andra: jag har ett trådlöst Apple tgb o är helt nöjd!

Till det en trådlös Logitech mus. ^_^

310861[/snapback]

 

Det trådlösa Apple tangentbordet är ju givet, men hur är era rekommendationer ang. trådlös mus?

 

Kör idag med ett Logitech DiNovo Bluetooth tangentbord och mus, är inte alls nöjd då det fungerar lite halvtrist... USB Overdrive verkar inte fungera med BT musen, startar man om datorn så får man oftast para om igen...

Allt fungerar bättre om man kopplar in logitech BT hubben som finns med.

 

Men jag vill helst köra ett Apple trådlöst tangenbord med en BT mus som fungerar klockrent utan strul.

 

Vad kör ni för BT möss (Eller kör ni radiomöss?)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört med mitt i tre dar nu och är jättenöjd. Batteriernas räckvidd vet jag ju ännu inte men tangentbordet funkar hur bra som helst. Så om jag vore du skulle jag satsa på ett sådant :D

 

Kör med en trådlös Mighty mus också och den funkar också fint. Betydligt bättre än den logitech jag hade till PC:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Musen har väl inget scrollhjul och högerklick, eller har den det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, vi kan väl inte ha missat mighty mouse i trådlös variant?? :w00t:;)

 

Vilken mus använder du Poca?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu använder jag Microsoft Wireless Optical Mouse 2.0

Den ligger bra i handen, nog så viktigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Apples tangentbord sopar mattan totalt med med alla andra trådlösa tangentbord på marknaden som jag känner till. Räckvidden är hela 11 meter och responstiden kan inte avra mer än någon eller några millisekunder, eftersom jag aldrig överhuvudtaget har märkt att det inte svarar direkt. Det funkar även klockrent att väcka datorn från tangetbordet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
Det trådlösa Apple tangentbordet är ju givet, men hur är era rekommendationer ang. trådlös mus?

 

Kör idag med ett Logitech DiNovo Bluetooth tangentbord och mus, är inte alls nöjd då det fungerar lite halvtrist... USB Overdrive verkar inte fungera med BT musen, startar man om datorn så får man oftast para om igen...

Allt fungerar bättre om man kopplar in logitech BT hubben som finns med.

 

Men jag vill helst köra ett Apple trådlöst tangenbord med en BT mus som fungerar klockrent utan strul.

 

Vad kör ni för BT möss (Eller kör ni radiomöss?)?

311212[/snapback]

Jag har en Logitech MX 1000 laser... vet inte om det är BT eller vad... :blink::ermm::mellow:

Fungerar bra iaf! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har också köpt mig ett apple blåtandsbord... underbart med det trådlösa, men att skriva på trivdes jag bättre med mitt gamla keytronicbord. Verkar som om jag knappt kan lära mig knapparna på denna... vet inte vad det beror på =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stämmer in i hyllokören, är riktigt nöjd med mitt vita läckra tangentbord. Skönt att använda och drar lite batterier. :ThumbsUp:

 

Beträffande mus kör jag med en trådlös (IR) Microsoft optisk men så fort Mighty kommer som BT beställer jag en! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
rickard1234

Fick en varning igår ang. låg batterinivå. BT-symbolen uppe i menyraden började blinka.

Bra att den säger till. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

toppen, så nöjd med mitt också :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Fick trådlöst tbord och musen i studentpresent i fredags.

 

Tangentbordet är underbart och jag har sneglat på det en längre tid.

Musen därimot är visst mysig men jag saknar scroll, högerklick kan man vara utan!

 

BTW: iCurven är också fin ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...