Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Flytta iTunes-biblioteket

Tubular

Recommended Posts

Tja

Har precis fått min iMac och fört över min musik från iTunes på min PC till Macen. Jag undrar nu om man utan att riskera något kan flytta över xml-filen iTunes Music Library.xml samt datafilen med samma namn? Tanken var att jag ska kunna behålla betygen på mina låtar samt räknaren för antalet ggr en låt blivit spelad. Går det ens att göra det och gör man det i så fall genom att flytta över dessa två filer från Windows till Macen?

Det går bra, du behöver dock redigera xml-filen.

Det är en ren textfil.

Sökvägen till låtarna ligger i den.

Det går bra, du behöver dock redigera xml-filen.

Det är en ren textfil.

Sökvägen till låtarna ligger i den.

310702[/snapback]

när jag såg att varje låt har en absolut sökväg kändes inte det alternativet så intressant längre. Man borde väl kunna köra en "sök och ersätt" på den delen som ska bytas ut. Men det handlar om ett par tusen låtar - hela min skivsamling ligger i datorn. Får väl bara börja om med betyg och räknare om det inte finns något väldigt lätt och smidigt sätt att göra på.

Hittar för övrigt och taggar i XML-filen som innehåller betyg eller någon form av räknare för antalet ggr låten spelas. Det kanske lagras någon annanstans eller?

Vad innehåller den där databasfilen iTunes Library?

Hej. Jag tänkte flytta och städa upp lite bland musik-mapparna. Kan jag ändra mapparna och flytta dem, och sen välja lägg till i menyn, så hittas alla sökvägar till all musik igen? Jag har lagt till all musik som finns i iTunes manuellt. Så inget ligger i iTunes-music mappen. Kan man flytta lite hur som helst (mappar), samt döpa om dem - och sen så att säga bygga om - med all info kvar??

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...