Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synka iTunes musikmap


totto

Rekommendera Poster

Hur gör jag för att synkronisera musikmappen i iTunes från min stationära till min bärbara(PB)?

När jag flyttar över via Airport så måste jag spela varje låt för att den ska synas i biblioteket,det måste finnas en väg att synka alla låter utan att spela dom-så att dom hamnar i biblioteket direkt.

Vad händer om jag flyttar hela meppen(15GO)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med synkronisera? Kopiera över den? All musik ligger i mappen iTunes Music i musikmappen. Ta den o släpp på itunes på den bärbara så läggs dom in...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag menar kopiera till PB'n ,problemet jag får är att när jag testar med ett album som jag för över från min stationära och släpper det i iTunes mappen så syns låtarna inte direkt i "Biblioteket" utan jag måste letareda på dom o dubbelklicka på varje enskilt för att dom ska synas.

OK 10 låtar gårväl men ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Merci,ska testa i kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag menar kopiera till PB'n ,problemet jag får är att när jag testar med ett album som jag för över från min stationära och släpper det i iTunes mappen så syns låtarna inte direkt i "Biblioteket" utan jag måste letareda på dom o dubbelklicka på varje enskilt för att dom ska synas.

OK 10 låtar gårväl men ...

310190[/snapback]

Men du ska ju inte lägga dom i iTunesmappen. Du ska droppa dom på "biblioteksikonen" eller bara mitt i iTunes-fönstret när biblioteket är markerat. Flytta först filerna i iTunesmappen så den är tom så du inte riskerar att få dubbla kopior av allt däri...

 

Edit: Om man släpper en fil eller en mapp med en massa filer på iTunesfönstret så kopieras filerna till mappen iTunes Music och de läggs till i biblioteket. Så gör jag jämt när jag ska lägga till en mapp med låtar... "Drag n´ Drop" är OSX i ett nötskal. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst , så enkelt-Jag släppte en provmapp från den stationära i iTunesfönstret o allt fungerade , jag fick till och med bilden på omslaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Så -nu har jag kopierat all musik men jag lyckades få en väldans massa dubletter trots att jag flyttade dom gamla låtarne ur biblioteket.

Vet nån hur jag på ett enkelt sätt raderar dubletter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har upp Apple's iTunes och trycker på "redigera" och sedan "visa dublettspår" och där efter kan du radera. (Man borde kunna solla bort allt, men det går ganska bra ändå)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack , men det betyder att jag i alla fall måste manuellt markera allt som ska kastas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...