Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vägledning under HD-operation?


funkyfiat

Rekommendera Poster

Nu är det klart.

 

Bara en Panther som ska in i buren....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 84
  • Created
  • Senaste svar

Så nästa grej att få hjälp med... Kan jag alltså koppla ur skärm och nätkabel ur G4an, flytta in den till pappas och överföra på det sättet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är den ultimata dokusåpan.

Nervigt till max. Värsta rysaren.

Vad blir nästa steg? :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä... Hade iofs passat bra, kom inte på det...  :blushing: Tog nåt annat trevligt...  :P

 

Så... Nu gjorde den det... och nu ligger det en HD under den andra WDC, precis som Fia ligger under min Maxtor... Sen då?

307598[/snapback]

 

 

Tiger eller Jarting då?? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör nog installera med skiva. Så blir det riktigt.

För ska du bara hämta delar av din pappas hårddisk blir det svårare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör nog installera med skiva. Så blir det riktigt.

För ska du bara hämta delar av din pappas hårddisk blir det svårare..

307607[/snapback]

 

Ok... Ja, jag vet inte... Både Marcus och treebeard föreslog att jag kunde göra det via firewire... Men jag kan ju inget sånt här... :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är den ultimata dokusåpan. 

Nervigt till max. Värsta rysaren.

Vad blir nästa steg?  :ph34r:

307605[/snapback]

 

Jo, jag ser det... Lär vara rekord i beskådare... Användare, gäster och anonyma användare som bara sitter och följer utvecklingen... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiger eller Jarting då?? :D

307606[/snapback]

 

Nu förstår jag inte vad du menar... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förstår jag inte vad du menar...  :huh:

307614[/snapback]

 

 

Namn på HD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Namn på HD.

307615[/snapback]

 

Ahaaa... Försökte iofs spela dum, förstod det från början... :P Nä, vad min HD heter numera förtäljer inte historien... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... Ja, jag vet inte... Både Marcus och treebeard föreslog att jag kunde göra det via firewire... Men jag kan ju inget sånt här...  :ermm:

307612[/snapback]

Är du klar än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du klar än?

307660[/snapback]

 

Med HD:n, ja... Men hinner inte fixa med firewire idag... Ska äta lite och åka iväg sen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när du så galant utfört detta arbete med att installera hårddisk så klarar du att byta upp dig till en större HD senare. Som du då gör till den disk som du alltid är på.

 

En HD på 120 GB är inte så fasligt dyr.

Nånting får väl pappa bjussa på när han har en sådan duktig tös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när du så galant utfört detta arbete med att installera hårddisk så klarar du att byta upp dig till en större HD senare. Som du då gör till den disk som du alltid är på.

 

En HD på 120 GB är inte så fasligt dyr.

Nånting får väl pappa bjussa på när han har en sådan duktig tös.

307665[/snapback]

 

Hehe, det kan man tycka... Nej, men jag klarar mig rätt långt på 40... Vill hellre ha en Tiger av far i så fall... (eller ett Le(i)jon :P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anders.kohler

Hallå Tjejen och välkommen i ett gott gäng.

 

Om du behöver hjälp med rep eller utbyte av något på din mac så rekommenderar jag en sida som heter http://www.ifixit.com/cart/catalog/ , där får du hjälp steg för steg med BILDER ! under hela ingreppet vad du än behöver göra samt till vilken mac det än är.

 

Tyvärr är den på engelska men det ska väl inte vara ett problem för dig som studerar just språk.

 

 

Mvh/AK :):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm

120 gig? 250 skall det vara. Det är det som är kostnadseffektivast. (Snart 300, men inte riktigt än.)

 

Jag köpte två stycken 250 G för att få lite ordning på trängseln, en IDE och en SATA. IDE-disken åkte i ett externt chassi, det var inga problem. SATAn (säger man så?) tryckte jag i plats B på G5'an. Båda funkar fint. Skönt med lite svängrum.

 

Men, nu kommer anledningen till att jag skriver i den här tråden, jag tycker inte alls om att den ligger löst. Det är ju givetvis inte bra, men vad är det för konstiga skenor jag behöver? Är det nåt Apple-special nu igen? Dvs skall jag gå till Macoteket, och vad är det jag ska be dem om? Hur ser de ut egentligen? (Jag antar att jag skulle kunna dra ut originaldisken och se efter, men det är dumt att rota i datorn i onödan, speciellt när den är igång.)

 

Är det som förr, att de där slädarna och sånt som man monterar hårddiskar med är hårdvaluta, kostar som en halv hårddisk och är den bit man ska ta tillvara ur skrotade burkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar

G4:an har sina begränsningar :)

120 GB är Max i den, x 3 förstås

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

120 gig? 250 skall det vara. Det är det som är kostnadseffektivast. (Snart 300, men inte riktigt än.)

307686[/snapback]

Bör nog nämnas att man isf behöver ett ATA-kort (PCI) när man har en G4 för att få diskarnas utrymme större än 128GB, förutom MDD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

120 gig? 250 skall det vara. Det är det som är kostnadseffektivast. (Snart 300, men inte riktigt än.)

307686[/snapback]

 

Inte i en tidig G4:a inte, där är 120GB fortfarande kostnadseffektivast. Större hårddiskar kräver ju nya pryttlar i datorn.

 

 

 

EDIT

 

Och inte fick man vara först heller. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte i en tidig G4:a inte, där är 120GB fortfarande kostnadseffektivast. Större hårddiskar kräver ju nya pryttlar i datorn.

EDIT

 

Och inte fick man vara först heller.  :(

307693[/snapback]

:whistling:

Men tanken var den samma ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu väntar tösen bara på att en Panther gör ett språng in på hårddisken :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när du så galant utfört detta arbete med att installera hårddisk så klarar du att byta upp dig till en större HD senare. Som du då gör till den disk som du alltid är på.

 

En HD på 120 GB är inte så fasligt dyr.

Nånting får väl pappa bjussa på när han har en sådan duktig tös.

307665[/snapback]

 

Varför inte köpa en redan idag från spamtorget?

Hårddiskutrymmet går åt som smör i solsken när man börjar ha lite kul med dem och upptäcker möjligheterna.

 

Grattis förresten, till en lyckad operation ... so far. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu väntar tösen bara på att en Panther gör ett språng in på hårddisken  :ThumbsUp:

307700[/snapback]

Och ett Lej(i)on genom dörren :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag någongång skall behöva byta HD, är det denna tråd jag då skall följa?

 

Vore det inte enklare att köpa en hårddisk än att bygga en helt själv? :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...